Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تعیین تکلیف تجدید ارزیابی دارایی برای دو صنعت خودرو و بانک، تحت فشار قرار دادن خودرویی‌ها برای روشن کردن اثرات تغییر نرخ محصولات در صورت‌های مالی و همچنین برنامه تجدید آنها، تعیین تکلیف نرخ تسعیر ارز بانکها برای سال 1402 و تعیین فرمول پالایشی‌ها می‌تواند کمک بسزایی به بازار کند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با تردید آغاز کرد و دقیقا نمی‌دانست که باید به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد یا باری دیگر دنده عقب گرفته و به مسیر رکودی خود بازگردد. این شک و تردید تقریبا تا نیمه‌های بازار ادامه داشت و وقتی فروشنده‌ها دیدند که خبری از افزایش حجم معاملات و جسارات خریداران نیست، باری دیگر میدان را به دست گرفته و فشار عرضه را به بازار دیکته کردند ! البته شاخص‌ها تغییر چندانی نداشتند اما از بین 700 نماد قابل معامله در بازار بیش از 500 نماد سرخ‌پوش و یا با صف فروش به کار خود خاتمه دادند و همین آمار نشان می‌دهد شاخص‌های تالار شیشه‌ای بیانگر واقعیت‌های بازار نیستند. حجم و ارزش معاملات با کاهش 15 درصدی به 3.3 همت رسید و رقمی بالغ بر 440 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

فضای دو روز اخیر بازار به گونه‌ای پیش رفته که برخی روند این روزها را تصنعی قلمداد می‌کنند و معتقدند با تحرکات اینچنینی، خبری از ورود جریان نقدینگی و رونق بازار نخواهد بود. اما برخی هم معتقدند آنقدر قیمت‌ها و شرایط فعلی برای سرمایه‌گذاری جذاب است که نیمچه تحولات مثبت و حمایت‌ها می‌تواند به مرور بخشی از نقدینگی را بازگردانده و موجبات رشد قیمت‌ها را فراهم کند. البته هنوز هم معتقدیم بعد از اتفاقات تلخ اخیر و اجماع سیاستگذار و نهاد ناظر برای کشیدن ترمز رشد قیمت‌ها در اردیبهشت ماه و جریاناتی که رخ داد، جلب اعتماد عمومی بسیار دشوار است. بازار برای اینکه بتواند اطمینان از دست‌رفته را بازسازی کند نیاز به مثبت‌های پی‌درپی و فاصله گرفتن از فضای منفی چند ماه گذشته دارد تا این سیگنال برای برخی از فعالان صادر شود که قرار است از بازار به شکل واقعی حمایت شود.  

باز هم تاکید می‌کنیم که بازار نیاز به شوک‌های خبری قوی و جریان پُررنگ نقدینگی دارد. طی روزهای اخیر خبرها بد نبود اما آنقدر هم قوی و تاثیرگذار نبود. جریان پول بواسطه فشار صندوق‌ها و حقوقی‌ها کمی تقویت شد اما قدرت آن هنوز به چشم بازار نیامده و حقیقی‌ها را برای تغییر مسیر قلقلک نداده است. بنابراین ضعف خبری و خلاء نقدینگی هنوز هم حس می‌شود و همین مساله سبب تردید در نگاه فعالین بازار شده است. همواره معتقدیم بازار 3 صنعت خودرو، بانک و پالایش را پیشران می‌داند و رسیدن خبرهای مثبت از این صنایع می‌تواند در تقویت روحیه معامله‌گران و جسارت برای حرکت رو به جلو موثر باشد.

بنابراین تعیین تکلیف تجدید ارزیابی دارایی برای دو صنعت خودرو و بانک، تحت فشار قرار دادن خودرویی‌ها برای روشن کردن اثرات تغییر نرخ محصولات در صورت‌های مالی و همچنین برنامه تجدید آنها، تعیین تکلیف نرخ تسعیر ارز بانکها برای سال 1402 و تعیین فرمول پالایشی‌ها می‌تواند کمک بسزایی به بازار کند. از گوشه و کنار شنیده می‌شود طرحی برای ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24