Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

سهامداران همواره با مخاطرات ذاتی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مواجه هستند؛ که این امر می‌تواند منجر به تصمیمات هیجانی ناشی از اخبار مثبت و منفی گردد. در این خصوص، بازارگردانی موثر ناشران، در راستای حفظ آرامش و منافع سهامداران، علاوه بر اثرات مثبت طبیعی، سیگنال مثبت تلقی می‌گردد. اقدامی که در خصوص ناشران بزرگی همچون بانک‌ها بیشتر مورد انتظار است.

بانک آینده سهام خود را بیمه می کند

بورس24 : سهامداران همواره با مخاطرات ذاتی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مواجه هستند؛ که این امر می‌تواند منجر به تصمیمات هیجانی ناشی از اخبار مثبت و منفی گردد. در این خصوص، بازارگردانی موثر ناشران، در راستای حفظ آرامش و منافع سهامداران، علاوه بر اثرات مثبت طبیعی، سیگنال مثبت تلقی می‌گردد. اقدامی که در خصوص ناشران بزرگی همچون بانک‌ها بیشتر مورد انتظار است. با این اوصاف و توجه بیشتر به ناشران صنعت بانکی، اخیرا بانک آینده افشاهای متعددی روی کدال داشته است. از جمله این افشاها، کسب مجوز انتشار اوراق تبعی بر روی سهام بانک آینده از سازمان بورس و اوراق بهادار است که در این خصوص گفت و گویی را با امیر سودبخش، معاون مالی بانک آینده انجام دادیم.

سودبخش ضمن استقبال از تعامل رسانه‌ای با ذینفعان بانک آینده، بیان نمود: بانک آینده، با ساختار مالی ارزنده خود و با برخورداری از حدود 7 میلیون مشتری و بالغ بر 70 هزار سهامدار، همواره کوشیده است، نقش موثری در ارتقا و انتظام بازارهای پول و سرمایه ایفا نماید و به طور واضح، کلیدواژه "انسجام و آرامش ذی‌نفعان بانک" در راستای انسجام و ارتقای نظام اقتصادی کشور، محوریت تفکر مدیران بانک را تشکیل داده است. جدای از اهتمام همکارانم در عرصه خدمت‌رسانی در ارائه خدمات بانکی، عرصه بازار سرمایه را مغفول رها نکرده و تلاش خود را در شفاف نمودن اعتقاد حرفه‌ای خود، مبنی بر ارزندگی ذاتی سهم بانک آینده را به منحصه ظهور رساندیم.

وی افزود: در مرحله اول، شفافیت ساختار مالی بانک را با افشای ارزش کارشناسی تمامی سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت بانک و افشای تمامی موارد مورد نظر ارکان نظارتی بازار سرمایه، با نتیجه باز شدن معاملات نماد بانک و در مرحله دوم، به منظور جلوگیری از نوسان قیمت و حفظ نقدینگی سهم، نسبت به استقرار صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی نهایت نگر، به عنوان بازارگردان سهام بانک، اقدام نمودیم؛ که نمود آن، مثبت بودن تفاوت قیمت سهم بانک  در شرایط بحرانی  بازار سرمایه در 31 مردادماه سال جاری بوده است.

سودبخش گفت: با این همه، بر این اقدامات قناعت نکرده و با بهره ‌مندی از ظرفیت شرکت های گروه بانک، از جمله، شرکت گروه مالی و اقتصادی آینده، نسبت به اخذ مجوز انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام بانک آینده، اقدام نمودیم. بالاترین اقدامی که حمایت ناشر را از شعار به اقدام هدایت می نماید. به خوبی می دانید که اوراق مذکور، از ابزارهای مشتقه نوین بازار بورس، برای پوشش سهامداران در برابر تورم و نوسانات بازار می‌باشد و در واقع، بیمه سرمایه‌گذاری سهامداران تلقی می‌گردد.

معاون مالی بانک آینده گفت: با این وصف، بانک آینده، گام موثری در کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در سهام بانک آینده و اطمینان‌بخشی به سهامداران در خصوص ارزندگی سهم و حفظ منافع آنها برداشته و سهامداران می‌توانند با خرید اوراق اختیار فروش تبعی، سهم خود را در برابر کاهش قیمت بیمه کنند. امیدوارم  اقدامات مثبت یادشده که با رویکرد حفظ حقوق سهامداران صورت پذیرفته است، با حمایت آنها و ارکان نظارتی بازار سرمایه استمرار یافته و به عنوان الگوی راهبری ناشران صنعت بانکی تثبیت گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24