Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

همان‌طور که آخرین گزارش‌ شرکت‌ها در مهر ماه نشان می‌دهد، اکثر صنایع بورسی وضعیت رو به‌ رشدی در تولید و فروش دارند. شرکت‌های بورسی در هفتمین ماه سال ‌مجموعا ۲۶۱ همت درآمد کسب کردند که در مقایسه با فروش مهر ماه سال‌ گذشته با رشد ۵۸‌ درصدی همراه بوده ‌است. همچنین مجموع فروش شرکت‌های بورسی طی ۷ ماهه نخست سال با رشد ۴۱‌ درصدی به بیش از ۱,۷۰۰ همت رسیده ‌است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز بواسطه تحرکات نسبتا خوب نیمه دوم بازار دوشنبه، کمی بهتر آغاز کرد. تا یکساعت ابتدایی با همان فرمان پیش رفت اما نبود فروشنده جدی در سیستم معاملات موجبات جسارت بیشتر خریداران در نمادهای مورد توجه را فراهم آورد و در همین راستا شاخص کل برای چهارمین روز متوالی رشد دیگری را (بیش از 1 درصد) در کارنامه خود ثبت کرد و تا ارتفاع دو میلیون و 52 هزار واحدی پیشروی نمود تا برخی از پول‌های مردد وسوسه شوند و میل به خرید پیدا کنند. حجم و ارزش معاملات با یک جهش خوب 40 درصدی به مرز 6 همت رسید و رقمی بالغ بر 280 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شد.

طی 4 روز معاملاتی اخیر 3 اتفاق مثبت در بازار رخ داده است. اتفاق مثبت اول، ثبات ارزش معاملات برای 3 روز متوالی در سطوح 4 همت و سپس جهش تا سطح 6 همت. اتفاق دوم، مثبت ماندن شاخص برای چهارمین روز متوالی و رخداد سوم، توقف خروج نقدینگی. همین 3 عامل می‌تواند پول‌های تماشاچی را وسوسه کرده و انگیزه قوی‌تری برای تحرکات رو به جلو در بازار ایجاد کند. البته برای اظهارنظر درخصوص آغاز یک رالی قوی کمی زود است اما به هر جهت همینکه بازار از ابتدای هفته فضای بهتری در پیش گرفته را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود تا ادامه این تحرکات منجر به ورود نقدینگی قوی‌تر و فرار از بحران اخیر شود.

معاملات روز گذشته را در حالی آغاز کردیم که بازار باید خودی نشان می‌داد و به همه اثبات می‌کرد که هنوز هم در پی آن است که نشان دهد از بحران اخیر فاصله گرفته و خط قرمزی روی روزهای منفی بکشد. البته در این بین آن چیزی که هنوز بازار را در این مسیر یاری نمی‌کند، بدبینی برخی به بازار و عدم امیدواری به این رویه است. هنوز از سوی برخی اطمینان جدی به روند بازار ایجاد نشده و این موضوع را به خوبی در رفتار معامله‌گران و جریان نقدینگی می‌بینیم. اگرچه بحث از بین رفتن اعتماد عمومی و بی‌اعتمادی به سیاستگذار و نهاد ناظر بزرگترین مشکل این روزهای بازار است اما شاید بد نباشد نگاهی به عملکرد شرکتها و صنایع بورسی در هفتمین ماه از سال داشته باشیم.

همان‌طور که آخرین گزارش‌ شرکت‌ها در مهر ماه نشان می‌دهد، اکثر صنایع بورسی وضعیت رو به‌ رشدی در تولید و فروش دارند. شرکت‌های بورسی در هفتمین ماه سال ‌مجموعا ۲۶۱ همت درآمد کسب کردند که در مقایسه با فروش مهر ماه سال‌ گذشته با رشد ۵۸‌ درصدی همراه بوده ‌است. همچنین مجموع فروش شرکت‌های بورسی طی ۷ ماهه نخست سال با رشد ۴۱‌ درصدی به بیش از ۱,۷۰۰ همت رسیده ‌است. البته در حالی ‌که صنایع با مشکلات زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، می‌توان گفت که این رشد از دو علت نشات می‌گیرد؛ یک اینکه در یکسال ‌اخیر شاهد تورم حدود ۴۵ تا ۵۰‌ درصدی بوده‌ایم و طبیعتا اثرات آن را در قیمت فروش محصولات شرکت‌های بورسی می‌بینیم، از سوی دیگر نرخ ارز در بازار آزاد و ارز نیمایی نسبت به مهر‌ سال ‌گذشته با رشد همراه بوده و افزایش نرخ ارز اثر خود را در صوت‌های مالی شرکت‌های صادراتی و شرکت‌هایی که محصولات خود را بر اساس قیمت‌های جهانی در بورس‌ کالا می‌فروشند، گذاشته و بنابراین به ‌صورت میانگین شاهد رشد حدود ۵۰ ‌درصدی درآمد اکثر صنایع در بورس هستیم.

در این میان تحلیلگرانی که به بهبود وضعیت بازار با تکیه بر عوامل بنیادی امیدوارند، معتقدند با انتشار گزارش‌های ماهانه در آبان و همچنین آذر امسال به ‌طور کلی شاهد گزارش پاییز خوبی در مقایسه با پاییز سال ‌گذشته خواهیم بود و این موضوع می‌تواند اثر خود را در رشد ارزش بازار شرکت‌ها در بورس نمایان کند. در مقابل فرضیه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24