Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص برنامه واگذاری بانک ها و خروج از بنگاه داری به خبرنگار بورس۲۴ گفت: طی ۳ سال گذشته براساس تکلیفی که داشته‌ایم مکرر برای فروش شیران، آگهی مزایده برگزار کرده ایم. اما شرایط بازار و قیمت‌ مزایده به گونه‌ای نبود که مزایده انجام شود.

سهامدار عمده از وجود ۵ خواستگار برای بلوک شیران خبر داد

بورس24 : علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در حاشیه کیش اینوکس 2023 در خصوص برنامه واگذاری بانک ها و خروج از بنگاه داری به خبرنگار بورس24 گفت: طی ۳ سال گذشته براساس تکلیفی که داشته‌ایم مکرر برای فروش شیران، آگهی مزایده برگزار کرده ایم. اما شرایط بازار و قیمت‌ مزایده به گونه‌ای نبود که مزایده انجام شود.

وی گفت: در آگهی پیش‌رو، به جای اینکه ۵ سیت مدیریتی را واگذار کنیم، دو کرسی عرضه خواهد شد تا خریداران بتوانند متناسب با نقدینگی خود در مزایده شرکت کنند.

خورسندیان گفت: طبق برنامه دو کرسی تحت مالکیت سرمایه گذاری آتیه دماوند را طی رقابت  واگذار خواهیم کرد.

وی افزود: با این ترتیبی که پیش می‌رویم حداکثر تا پایان ماه آذر سال جاری این  آگهی انجام می شود.

خورسندیان گفت: قیمت مزایده  براساس مصوبه مجمع عمومی بانک‌ها است. کاملا شفاف و معین و طبق همان قیمت گذاری ارایه می‌شود، به نوعی معادل قیمت تابلو با یک پرمیوم مشخص خواهد بود.

وی گفت: با حدود ۵ مشتری حتی بورسی، مذاکره داشتیم که اعلام آمادگی کرده‌اند طی شرایط رقابتی، معامله انجام شود.‌

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: عدم تعادل در تامین مالی یعنی وقتی که به سهم تامین مالی نگاه کنید می بینید بانک ها در اقتصاد کشور بیشترین سهم تامین مالی معادل ۸۰ درصد آن را دارند.

وی ادامه داد: شرایطی که کشور در حال حاضر دارد این است که مدل عدم تفاهم تامین مالی در بخش های تولیدی، خدماتی و صنعتی کشور وجود دارد. عدم تعادل در تامین مالی یعنی وقتی که به سهم مدل های تامین مالی نگاه کنید می بینید بانک ها در اقتصاد کشور بیشترین سهم تامین مالی معادل ۸۰ درصد آن را دارند.

وی افزود: اولا عدم تعادل نشان داده فشار روی بانک ها زیاد است. ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد کشور را بانک ها انجام می دهند. این نقطه قوت برای اقتصاد کشور محسوب نمی شود. از طرفی نقطه قوت بانک ها به شمار می رود. زیرا بار اقتصاد تامین مالی کشور را بانک ها به دوش می کشند. از منظر کلی اگر نگاه کنید یک مدل از عدم تعادل به چشم می خورد که فشار زیادی را روی بانک ها وارد می کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن درخصوص اهمیت برگزاری کیش اینوکس گفت: این مدل نمایشگاه ها و سازوکارهای آن نشان دهنده اهمیت نقش بازار سرمایه در تامین مالی است. اولا بار بانک ها سبک می شود. ثانیا منابع جدید برای اقتصاد کشور ایجاد می کند. زیرا بانک ها منابع محدود دارند. قاعدتا باید از فضاهای جدید دیگر مانند منابع موجود در بازار سرمایه تامین مالی اقتصاد و تولید کشور را انجام دهند.

خورسندیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن دارای لیزینگ، کارگزاری و صرافی است، مدت زمانی است که آمده تا از شرایط بازار سرمایه بیشتر و بهتر استفاده کند. مثلا ضمانت اوراقی را می کند که مشتریان حاضر می شوند در بازار سرمایه اوراق سرمایه منتشر شود. امسال بانک صنعت و معدن مجوز از بانک مرکزی اخذ کرد تا سقف ۵۶۰۰ میلیارد تومان اوراقی را که از بازار سرمایه منتشر می شود را ضمانت کنیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: حدود ۳هزار میلیارد تومان تامین شده که اگر بخواهیم بازپرداخت آن را در نظر بگیریم ۶هزار میلیارد تومان اصل و فرع آن در ۴سال آینده می تواند برای بانک بازدهی داشته باشد. بانک صنعت و معدن شرکت هایی که می خواهند از بازار سرمایه تامین مالی کنند را ضمانت می کند. اوراقی منتشر می شود که پشتوانه ضمانت اوراق بانک صنعت و معدن است. این اوراق در بازار سرمایه فروخته می شود. افراد آن را می خرند و ماهانه به طور منظم سودشان را دریافت می کنند. شرکتی که اوراق را منتشر کرده به ضمانت بانک صنعت و معدن در پایان دوره که مدت ۴ ساله است اصل تسهیلات را بر می گرداند و بانک صنعت و معدن ضامن سودهایی می شود که پرداخت می شود. در واقع یک مدل از تامین مالی است که بازار سرمایه را در بستر شبکه بانکی مشارکت می دهد.

وی درخصوص برنامه های سال آینده بانک صنعت و معدن گفت: در سال آینده در برنامه داریم مجوز ۶ هزار میلیارد تومانی را بگیریم و در پایان ۴ سال گین ۱۲هزار میلیارد تومانی خواهیم داشت. این مجوز را از بانک مرکزی اخذ کردیم. با این روش ما عملا از ظرفیت بازار سرمایه استفاده می کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24