Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار برای اینکه بتواند این طیف از معامله‌گران را همراه کرده و در آنها انگیزه خرید ایجاد کند، نیاز به ثبت رشدهای پی‌درپی و پشیمان کردن فروشنده‌ها دارد. از طرف دیگر حجم و ارزش معاملات باید کم‌کم از کانال 4 همت فاصله گرفته و به اعداد و ارقام 5 و 6 همت و بیشتر برسد تا به همگان نشان دهد جریان پول همچنان امیدوار است. بنابراین باز هم تاکید می‌کنیم که بازار نیاز به دو جریان پولی و خبری دارد و با دست خالی نمی‌توان اعتماد از دست رفته را بازگرداند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز تحت تاثیر تحرکات نه‌چندان جالب نیمه دوم بازار شنبه، بی‌رمق و با فشار محدود عرضه آغاز کرد اما هر چه از دقایق ابتدایی معاملات دورتر شدیم، از میزان عرضه‌ها کاسته و بر میزان تقاضا افزوده شد تا جایی که شاخص کل تقریبا به نقطه ابتدایی خود بازگشت و افت بااهمیتی را ثبت نکرد. بهبود بازار روز گذشته زیر سایه خبرهایی نظیر پیشنهاد کاهش مالیات اشخاص حقوقی از 25 درصد به 15 درصد، رفع محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و گذر از اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص جنگ در غزه رخ داد و لذا این اتفاق اثر مثبت جریان خبری را نشان می‌دهد. در جریان داد و ستد روز گذشته، ارزش معاملات با اندکی افت به 3.9 همت رسید اما خروج پول از بازار متوقف شد. هنوز هم معتقدیم بازار در مسیر رشد کار بسیار دشواری دارد؛ چراکه مقاومت‌های روانی و تکنیکی بسیاری سر راه او ایستاده و از طرف دیگر هنوز اعتماد از دست‌رفته بازسازی نشده است. 

بازار را در حال پیش می‌بریم که همواره طیفی از معامله‌گران با وجود جذابیت قیمت‌ها و رسیدن بازار به سطوح ارزنده چه از لحاظ P/E و P/S و چه از نظر ارزش دلاری، اعتقاد چندانی به تغییر روند نداشته و کماکان در پی کسب سودهای کوتاه‌مدتی و نوسانگیری مقطعی هستند. این طرز تفکر و عدم اعتماد به بازار نتیجه رفتار دولت و نهاد ناظر در 6 ماه اخیر و افتی است که با هزار و یک ترفند و ندانم‌کاری و دستکاری به بازار دیکته شد ! بنابراین بازار برای اینکه بتواند این طیف از معامله‌گران را همراه کرده و در آنها انگیزه خرید ایجاد کند، نیاز به ثبت رشدهای پی‌درپی و پشیمان کردن فروشنده‌ها دارد. از طرف دیگر حجم و ارزش معاملات باید کم‌کم از کانال 4 همت فاصله گرفته و به اعداد و ارقام 5 و 6 همت و بیشتر برسد تا به همگان نشان دهد جریان پول همچنان امیدوار است. بنابراین باز هم تاکید می‌کنیم که بازار نیاز به دو جریان پولی و خبری دارد و با دست خالی نمی‌توان اعتماد از دست رفته را بازگرداند.

البته فضای خبری چندان بد پیش نمی‌رود و بعدازظهر شنبه خبر جذابی به بازار رسید. مطابق با دستورالعمل جدید بانک مرکزی و سازمان بورس، سقف واریز پول در سامانه‌های معاملاتی بورس حذف شده است. توجه به این نکته ضروری است که بخش بزرگی از بازار سرمایه وابسته به ورود و خروج پول است. این در حالی است که اعمال محدودیت‌های معاملاتی، از قبیل تعیین سقف مشخص ورود پول، باعث شده بود بازار سرمایه از این حیث ضربه بزرگی بخورد. در اکثر مواقع گردش پول زیاد می‌تواند بازار را در جهت راهیابی به قله‌های صعودی یاری کند.

این در حالی است که بازار سهام نسبت به سایر بازارهای موازی از محدودیت ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24