Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روند معاملات روزهای اخیر به وضوح نشان داد که فروشنده‌ها نمی‌توانند سهام عرضه شده در مثبت‌ها را، به راحتی در قیمت‌های منفی‌ جایگزین کنند؛ چراکه بازار به این درک رسیده که قیمت‌ها در سطوح جذاب و ارزنده‌ای است و ترس از جا ماندن اجازه افت جدی به بازار را نمی‌دهد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با گارد قوی‌تری آغاز کرد؛ چراکه در معاملات یکشنبه به این جمع‌بندی رسید که "نقد بودن" ریسک بیشتری نسبت به "سهامدار بودن" دارد و در همین راستا تحرکات بیشتر خریداران و حرکت رو به جلو در نمادهای تاثیرگذار را داشتیم. البته در مثبت‌ها کمی عرضه‌ها بیشتر بود اما به هر جهت سمت تقاضا برتری خود را به رخ کشید و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از 2 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 56 هزار واحدی پیشروی کرد. در این روز باز هم شاخص هم‌وزن با عملکرد خوب خود خبر از توزیع نقدینگی در اکثر صنایع داد. ارزش معاملات با رشد 8 درصدی به 4.3 همت رسید و اندکی نقدینگی وارد بازار شد.

از ابتدای هفته گذشته که مسیر بازار تغییر کرد، تقریبا افت قیمت‌ها ناشی از درگیری در نوار غزه جبران شده و بازار به نقطه پیش از جنگ بازگشته است. حجم و ارزش معاملات به غیر از روز سه‌شنبه گذشته که به یکباره تا سطح 6 همت رشد کرد، در مابقی روزها حوالی 4 همت بوده است. روند معاملات روزهای اخیر به وضوح نشان داد که فروشنده‌ها نمی‌توانند سهام عرضه شده در مثبت‌ها را، به راحتی در قیمت‌های منفی‌ جایگزین کنند؛ چراکه بازار به این درک رسیده که قیمت‌ها در سطوح جذاب و ارزنده‌ای است و ترس از جا ماندن اجازه افت جدی به بازار را نمی‌دهد.

یکبار دیگر به‌جمله روزهای قبل بازگردیم: "برای خاتمه یافتن روند نزولی و تبدیل‌شدن به روند مثبت، نیازمند این هستیم که فروشنده‌ها چندین‌بار از فروش خود پشیمان شده و این یعنی بعد از فروش مجبور شوند با قیمت بالاتری خرید کنند." دقیقا در انتظار همین اتفاق بودیم و لذا زین پس این فروشنده‌ها هستند که باید نگران تصمیمات خود باشند و ادامه این وضعیت جسارت بیشتر خریداران را رقم خواهد زد. البته هنوز از بحران پولی و مشکل بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران گذر نکرده‌ایم اما به نظر می‌رسد فضا برای گذر از این بحران در حال مهیا شدن باشد؛ به شرط اینکه در این بین دولت و نهاد ناظر زمین بازی را خراب نکند. چراکه با فروکش کردن مسائل سیاسی، توجه بازار معطوف به خبرهای کلان اقتصاد و لایحه بودجه 1403 شده است.

برخی معتقدند تا زمانی که اطمینان و اعتماد کافی حاصل نشود، جریان پول قوی راهی بازار نخواهد شد که تا حدودی درست است اما فراموش نکنیم که بازار برای رسیدن به این نقطه می‌بایست از سطوح حداقلی فاصله بیشتری بگیرد و نقدینگی خارج از میدان را قلقلک دهد و لذا همین بُعد ماجراست که انتشار اخبار و تحولات اقتصادی را برای بازار پُررنگ‌ می‌کند. باز هم تاکید می‌کنیم که "پُر شدن ظرف زمانی در کنار افت عجیب 6 ماه اخیر و رسیدن P/E و P/S و ارزش دلاری بازار به کف تاریخی سبب بسته شدن کف قیمت‌ها شده و حتی اگر طی روزهای پیش‌رو فشار عرضه وارد بازار شود، خریداران فرصت را غنیمت شمرده و پس از اصلاحی موقت، بازار به مدار رشد باز خواهد گشت."

در مقطع فعلی به نظر دو رویداد مهم یعنی ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24