Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار چهارشنبه با وجود عرضه در برخی از گروه‌ها نشان داد که به خوبی آماده کنده شدن از فضای فعلی است. انصافا اگر خبر مربوط به نرخ خوراک و یا گروه بانک یک ماه پیش مخابره می‌گردید، فضای به شکل دیگری پیش می‌رفت اما بازار هفته گذشته در برابر هر دو خبر استقامت و ایستادگی خوبی نشان داد و این یکی از مهمترین نشانه‌ها برای تغییر فضا و آغاز دوره رونق است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه متعادل و با رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد و انتظار این بود که با گذر از یک ساعت ابتدایی، جنب و جوش بیشتر خریداران را داشته باشیم اما فشار فروش در گروه بانکی تحت تاثیر اظهارنظر وزیر اقتصاد درخصوص جریمه 59 همتی بانکهایی که وام مسکن پرداخت نکرده‌اند، به کلیت بازار تسری یافت تا در یک آخر هفته نه‌چندان خوب، شاهد افت 7 هزار واحدی شاخص و عقبگرد این نماگر تا سطوح دو میلیون و 38 هزار واحدی باشیم. در این روز بازار می‌توانست شرایط بهتری داشته باشد اما واقعیت امر دولت فضای بی‌اعتمادی را به سطوح حداکثری رسانده و با تمام قوا و بهانه‌های مختلف دست در جیب شرکت‌ها انداخته است؛ با این حال ایستادگی بازار چندان هم بد نبود و با وجود فضای رکودی، ارزش معاملات باز هم به 4 همت رسید. گویا بازار هم استقامت خوبی در برابر رفتارهای ناجوانمردانه دولت پیدا کرده که اتفاق جالب اما تلخی است !!

بازار چهارشنبه می‌توانست بواسطه اخبار و شایعاتی مبنی بر صلح در غزه، رشد قیمت نفت و کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و تصمیمات خاص دولت در مورد گروه خودرو شرایط بهتری داشته باشد اما اخبار گروه بانک، همه را سورپرایز کرد. طبق معمول اخبار و تصمیمات اینچنینی، دو وجه دارد. وجه اول، اثرات منفی بر سود بانکها است که البته هنوز اثرات آن روشن نشده و باید در انتظار شفاف‌سازی آنها بود و وجه دوم دامن زدن به فضای بی‌اعتمادی و نگرانی از بابت رفتار غیرمنطقی سیاستگذار است.

متاسفانه با دولتی گرسنه و بی‌پول مواجهیم که ذره‌بین به دست گرفته و در هر صنعت و بنگاهی که سود ببیند، همچون راهزنی جوراب به سر کشیده، هفت‌تیر را روی شقیقه او گذاشته و جیبش را خالی می‌کند و جالب اینکه همین افراد شعار پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد را می‌‌دهند !! بارها درخصوص این موضوع بحث شد که بازار برای رشد و جذب نقدینگی نیاز به اعتمادسازی دارد اما گوش کسی بدهکار نیست و نکته جالب اظهارات روزهای اخیر رئیس قوه قضاییه است که دولت گذشته را عامل ضربه زدن به اعتماد مردم می‌داند ! البته که در دولت گذشته ضربه‌ بدی به بازار وارد شد اما حقیقتا از ضربه‌های کاری دولت معظم فعلی و زمین‌گیر کردن صنایع بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت.

انصافا بلایی که دولت فعلی بر سر بازار آورده به مراتب بدتر و دردناک‌تر از دولت گذشته بوده است. حداقل در دولت گذشته بازار یک بار آسیب دید که جدی هم بود اما در دولت فعلی هر روز و هر هفته و هر ماه دشنه‌ای به پهلو و طحال سهامداران و فعالین بازار فرو می‌رود. این رفتار دولت در دست‌درازی به جیب شرکت‌ها ممکن است ادامه داشته باشد و البته دود این تصمیمات نسنجیده هم به چشم او خواهد رفت اما فعلا نوک دماغ خود را می‌بیند ! و نکته جالب‌تر اینکه نهاد ناظر هم با سکوت خود نشان داده که به هیچ وجه اعتقادی به حمایت از حق و حقوق سهامداران ندارد ... !

طی ماه‌های اخیر اتفاقات و رویدادهای زیادی رخ داد؛ از نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گرفته تا تحولات گروه خودرو، پرداخت یارانه از جیب سهامداران قندی به نوشابه‌سازان و در نهایت اخبار اخیر گروه بانکی. مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه نهاد ناظر این است که از حقوق سهامداران دفاع کند اما مدیران سازمان با سکوت خود نه‌تنها چراغ سبز به رفتار غیرمنطقی دولت نشان می‌دهند که در تابلوی معاملات هر نمادی که رشد کند را متوقف کرده و دارایی سهامداران را بلوکه می‌کنند !

به سراغ بازار برویم. با وجود تمام اعتراضاتی که در سطور قبلی نوشتیم اما بازار چهارشنبه با وجود عرضه در برخی از گروه‌ها نشان داد که به خوبی آماده کنده شدن از فضای فعلی است. انصافا اگر خبر مربوط به نرخ خوراک و یا گروه بانک یک ماه پیش مخابره می‌گردید، فضای به شکل دیگری پیش می‌رفت اما بازار هفته گذشته در برابر هر دو خبر استقامت و ایستادگی خوبی نشان داد و این یکی از مهمترین نشانه‌ها برای تغییر فضا و آغاز دوره رونق است. حقیقت امر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد کرمی
    محمد کرمی

    درود برشما
    تحلیل شما درست ومنطقی بود

    5 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24