Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: در بازار های مالی از الگوی پرچم همواره به عنوان یکی از الگو های پولساز یاد می شود ؛ چرا که تارگت این الگوی تکنیکال کلاسیک سود قابل توجهی نصیب سرمایه گذاران می کند. به منظور شکل گیری این الگو ، لازم است که در چند کندل پشت سر هم یک حرکت صعودی یا نزولی پرقدرت رویت شود...

افزایش سرمایه «ومهان» معاف از مالیات شد

بورس24 : در بازار های مالی از الگوی پرچم همواره به عنوان یکی از الگو های پولساز یاد می شود ؛ چرا که تارگت این الگوی تکنیکال کلاسیک سود قابل توجهی نصیب سرمایه گذاران می کند. به منظور شکل گیری این الگو ، لازم است که در چند کندل پشت سر هم یک حرکت صعودی یا نزولی پرقدرت رویت شود ؛ پس از آن سهم وارد فاز استراحت شده و سپس به حرکت صعودی/نزولی قبلی خود ادامه می دهد.

حال با توجه به توضیحات ارائه شده ، نمودار سهم گروه توسعه مالی مهرگان را در تایم فریم ماهانه بررسی می کنیم :

همانطور که مشاهده می شود ، نماد "ومهان" ظرف 6 ماه متوالی کندل های صعودی پرقدرتی را ثبت کرده و سپس وارد فاز اصلاحی شده است. به تازگی شاهد عبور کندل ماهانه از خط روند نزولی میان مدت هستیم که خود سیگنال آغاز مجدد روند صعودی بعدی است.
و 


با حرکت به تایم فریم پایین تر ، شکست خط روند با وضوح بیشتری قابل رویت است. در رابطه با حمایت ها و مقاومت های نزدیک به سهم باید به حمایت مستحکم 700 تومان که با سطح 38% فیبوناچی موج اصلی تلاقی داشته و همچنین مقاومت روانی 1000 تومان و سطح تکنیکال 1250 تومان که تارگت الگوی پرچم است ، اشاره کرد.

چنانچه منطقه 750 تومان برای ورود به سهم انتخاب شود ، با رعایت حد ضرر 650 تومان و تارگت 1000 تومان ، نسبت ریسک به ریوارد معامله برابر با 2.5 خواهد بود که عددی معقول و منطقی است. اما باید توجه داشت که پشت هر تحرک تکنیکالی ، دلایل بنیادی نفهته است ؛ بنابراین به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری ، در ادامه به بررسی شرایط بنیادی شرکت خواهیم پرداخت.
اپ 


فعالیت های عملیاتی شرکت در نیمه نخست دوره 1402 تقریبا 4.5 هزار میلیارد تومان درآمد به همراه داشته ؛ رقمی که در قیاس با دوره مشابه ،  بر خلاف بسیاری از واحد های بورسی ، رشدی بیشتر از نرخ تورم را به نمایش گذاشته و جامپ 80% ثبت کرده است. شایان ذکر است که عملکرد تیم سرمایه گذاری شرکت به میزان قابل توجهی بهبود یافته ؛ بطوریکه ماحصل فعالیت های سرمایه گذاری شرکت بیش از 2 هزار میلیارد تومان سود خالص بوده ؛ رقمی که در قیاس با دوره مشابه ، جهش سنگین 1.1 همتی را نشان می دهد.

حسن ختام عملکرد 6 ماهه نخست این مجموعه مالی ، شناسایی بیش از 3.9 هزار میلیارد تومان سود خالص ، معادل 131 تومان به ازای هر سهم بوده است. درج چنین رقمی در صورت سود و زیان بیزینس نوعی دستاورد بنیادی محسوب می شود ؛ چرا که رقم فوق معادل 93% سود خالص دوره 1401 است ؛ یعنی شرکت توانسته تنها ظرف مدت 6 ماه ، تقریبا کل سود خالص دوره قبل را پوشش دهد ؛ بنابراین سرمایه گذاران باید سود های کسب شده از شهریور به بعد را به حساب رشد سود خالص نسبت به دوره 1401 منظور کنند.

بدون شک سرفصل وجوه نقد عملیاتی در صورت جریان نقدی چشم هر سرمایه گذاری را به خود جلب می کند. کادر مدیریتی "ومهان" در کنترل اساسی ترین فاکتور سنجش نقدینگی عملکرد قابل تحسینی داشته و در ظرف یک سال گذشته موفق به ثبت رشد سنگین 1680% این سرفصل شده است. ارزش این سرفصل که تاثیر مستقیمی بر بنیه عملیاتی و سرمایه گذاری بیزینس داشته ، با جهش 1.58 همتی به حوالی 1.7 هزار میلیارد تومان رسیده است ؛ دستاورد بنیادی که نوید بخش افزایش توان عملیاتی مدیریت در اجرای پلن های افزایش درآمد و سودسازی است.

ساختار سرمایه این نهاد مالی در انتهای شهریور 1402 از 10.5 همت حقوق مالکانه و 6.1 همت بدهی تشکیل شده است. خبر خوب برای سهامداران شرکت آن است که تسهیلات مالی بخش اعظم بدهی های شرکت را تشکیل داده و همین امر ارزش افزوده سرمایه گذاری های بیزینس را افزایش می دهد ؛ چرا که فرآیند سرمایه گذاری با پول های امروز انجام شده و مرحله بازپرداخت این تسهیلات در ماه ها و سال های آتی با پول های کم ارزش تر صورت می گیرد.

جدای از بحث ارزش زمانی پول ، تزریق تسهیلات بانکی به ساختار مالی بیزینس ، کاهش دو متغیر مهم را به دنبال دارد : یکی هزینه مالیاتی و دیگری هزینه سرمایه. اولی به دلیل آنکه هزینه های مالی ایجاد شده سپر مالیاتی شرکت بوده و در نتیجه با کاهش رقم سود مشمول مالیات ، خروجی نقدی از بابت هزینه مالیات سالانه نیز کاهش میابد. از سوی دیگر در محاسبات ارزشیابی نیز ، افزایش وزن بدهی ها منجر به تقلیل هزینه سرمایه شده که خود در گذر افزایش ارزش شرکت و در نتیجه ثروت سهامداران را به دنبال دارد. شایان ذکر است که از مجموع 6.1 همت بدهی های شناسایی شده ، 3.82 همت مربوط به اوراق بدهی بلندمدت ( صکوک با نرخ 20% )  و 1 همت نیز تسهیلات جاری با نرخ بهره 23% است.

سرمایه اسمی بیزینس 3 هزار میلیارد تومان بوده و شرکت نیز در بازار سرمایه حوالی 23 هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده است (Market capacity ). اخیرا کادر مدیریتی اعلامیه افزایش سرمایه 50% به میزان 1.5 همت از محل سود انباشته را روانه کدال کرده است. هدف از این اقدام ، تامین سرمایه در گردش ( نقدینگی ) و جبران منابع مالی سرمایه گذاری های انجام شده در واحد های سرمایه پذیر بیان شده است.

در توصیف این تصمیم مثبت باید گفت با تزریق ثروت انباشته شده در دل بیزینس به فعالیت های عملیاتی و هدایت آن ها به سمت شرکت ها و پروژه های پرپتانسیل ، نه تنها مجاری درآمدی و سودسازی شرکت گسترش خواهد یافت ، بلکه از کاهش ارزش این منابع نیز جلوگیری خواهد شد. همانطور که می دانید محیط اقتصادی کشورمان درگیر تورم بوده و با گذر زمان ، منابع فعلی ارزش کمتری در آینده خواهند داشت.

از سوی دیگر ، با اجرای کامل این تصمیم ، شرکت مشمول معافیت مالیاتی مربوط به افزایش سرمایه از محل سود انباشته ( مصوبه هیات وزیران ) شده ؛ فلذا با کاهش جریان نقدی خروجی بابت هزینه مالیاتی ، چرخه نقدینگی شرکت در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت. در انتهای شهریور 1402 ، مانده حساب سود انباشته 7.2 هزار میلیارد تومان گزارش شده که در صورت موافقت مجمع با تغییرات سرمایه این عدد به 5.7 همت خواهد رسید.

بنابراین نتیجه گیری نهایی آن است که بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در صورت های مالی 6 ماهه ، شرایط بنیادی بیزینس در وضعیت مثبتی قرار داشته و همین امر در بعد تکنیکال مهر تاییدی بر شروع فاز صعودی جدید یا به عبارتی تکمیل الگوی پرچم است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24