Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برای تحلیل حجم معاملات 2 نکته را باید لحاظ کرد. نکته اول اینکه، بررسی میانگین حجم معاملات برای یک دوره قطعا خطای کمتری نسبت به تحلیل ارزش معاملات روزانه دارد. طبق محاسبات به عمل آمده، میانگین ارزش معاملات روزانه در 10 روز کاری اخیر (2 هفته) رقمی بالغ بر 4,326 میلیارد تومان بوده که حدود 15 درصد بالاتر از میانگین ارزش معاملات (3,770 میلیارد تومانی) دو هفته قبل از آن است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 28 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد؛ چراکه از یکسو فشار فروش بازار چهار‌شنبه را در ذهن داشت و از سوی دیگر افت نسبی نفت در بازارهای جهانی و رفتار دولت در دست‌درازی به جیب صنایع و شرکتها فکر او را مشغول کرده بود. تقریبا این فضا تا یکساعت مانده به اتمام معاملات ادامه داشت اما از ساعت 11:30 دقیقه به بعد سمت تقاضا اندکی بهتر شد و در همین راستا از سرعت کاهش ارتفاع شاخص کل کاسته شد؛ هر چند که این نماگر در نهایت با کاهش ارتفاع 10 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد اما شاخص هم‌وزن توانست جایگاه خود را حفظ نماید. حجم و ارزش معاملات با کاهش 3 درصدی به 3.8 همت رسید اما نقدینگی بااهمیتی از بازار خارج نگردید.

مطالب امروز را حول 3 محور "حجم معاملات" ، "تحلیل شاخص هم‌وزن" و "تجدید ارزیابی دارایی‌ها" پیش خواهیم برد. از حجم معاملات آغاز می‌کنیم که بسیاری از فعالین بازار از آن به عنوان یک سیگنال مهم یاد می‌کنند و معتقدند تا مادامی که ارزش معاملات برای چند روز متوالی در سطوح بیش از 6 همت قرار نگیرد، خبری از رشد جدی و رالی قوی نخواهد بود. در نگاه اول چنین تحلیلی اشتباه به نظر نمی‌رسد چراکه به هر جهت بارها این اتفاق رخ داده که ارزش معاملات برای یک یا دو روز (بصورت مقطعی) رشد کرده اما مجددا روند کاهشی گرفته است. بنابراین برای تحلیل حجم معاملات 2 نکته را باید لحاظ کرد. نکته اول اینکه، بررسی میانگین حجم معاملات برای یک دوره قطعا خطای کمتری نسبت به تحلیل ارزش معاملات روزانه دارد. طبق محاسبات به عمل آمده، میانگین ارزش معاملات روزانه در 10 روز کاری اخیر (2 هفته) رقمی بالغ بر 4,326 میلیارد تومان بوده که حدود 15 درصد بالاتر از میانگین ارزش معاملات (3,770 میلیارد تومانی) دو هفته قبل از آن است.

در نگاه اول شاید رشد 14 درصدی چندان چشمگیر نباشد اما برای بازاری که مدت‌ها بیمار بوده و از کمبود نقدینگی در رنج و عذاب بوده، چنین رشدی اتفاقا بااهمیت بوده و به نظر به صورت زیرپوستی تحرکاتی در جریان است که شاید در مقطع فعلی چندان ملموس نباشد. نکته دوم اینکه، عموما در کف‌های تاریخی حجم‌ معاملات به یکباره تغییر شگرف و ناگهانی نمی‌کند. با رجوع به کف بازار در آبان سال گذشته هم می‌بینیم که اگرچه تحرکاتی چه در حجم و چه در روند بازار رخ داد اما تغییرات اصلی از نیمه‌های آذر نمایان شد. بنابراین درخصوص حجم باید نگاه دقیق‌تری به شرایط داشت و خیلی درگیر ارزش معاملات روزانه و دریافت سیگنال از این حوزه نبود؛ چراکه قطعاً افزایش ناگهانی حجم برای بازار فعلی رخ نخواهد داد. به‌خصوص در بازاری که در حال حاضر بسیاری هنوز به روندهای آن تردید دارند و نمی‌دانند در چه فضایی قرار دارند.

و اما به سراغ تحلیل تکنیکی شاخص هم‌وزن برویم. مطابق با تصویری که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24