Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خبری که وزیر اقتصاد در صدا و سیما اعلام کرد، یک شوک بزرگ به صنعت بانک کشور بود. احسان خاندوزی چند روز قبل اعلام کرد که بانک ها طبق قانون جهش مسکن مکلف هستند 20 درصد تسهیلات را به بخش مسکن اختصاص دهند اما به دلیل عدم انجام این کار، جریمه می شوند.

رئیس شورای عالی کانون بانک‌های خصوصی: جریمه منتفی است

بورس24 : خبری که وزیر اقتصاد در صدا و سیما اعلام کرد، یک شوک بزرگ به صنعت بانک کشور بود. احسان خاندوزی چند روز قبل اعلام کرد که بانک ها طبق قانون جهش مسکن مکلف هستند 20 درصد تسهیلات را به بخش مسکن اختصاص دهند اما به دلیل عدم انجام این کار، جریمه می شوند.

رقم جریمه ای که وزیر اقتصاد برای بانک ها اعلام کرد، 26 هزار و 263 میلیارد تومان است، عددی که باعث شد سهام بانک ها در بورس و فرابورس با فشار فروش مواجه شوند. البته در فضای مجازی اعداد مختلفی درخصوص جریمه بانک ها منتشر شده که واقعی نیستند چراکه جمع جریمه بانک ها طبق صحبت های وزیر اقتصاد، حدود 26 همت است اما جمع اعدادی که برای جریمه بانک ها در فضای مجازی منتشر شده، به حدود 70 همت می رسد که این عدد با عدد اعلام شده توسط وزیر اقتصاد، هم خوانی ندارد.

کوروش پرویزیان، رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در خصوص جریمه پرداخت وام مسکن بانک های خصوصی به خبرنگار بورس24 گفت: در مقطعی برگه های تشخیص مالیاتی ناحق و دستوری کشیده شده ، که وزیر محترم اقتصاد دستور توقف به دلیل اختلاف دادند.

وی گفت: در ۱۳ امین جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور برداشت جریمه از بانک های مستنکف را دادند .

پرویزیان گفت: نکته اینجاست که بانک مستنکفی وجود ندارد چرا که در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اصلا کسی را به بانک های خصوصی معرفی نکردند و تا آخر سال ۱۴۰۱ بر اساس نامه وزارت مسکن سامانه در بانک ها راه اندازی نشده بود .

وی گفت: بانک‌ها فقط برای کسانی که پرونده شان تکمیل شده ، باید وام پرداخت کنند نه بودجه ای که برایشان مشخص کردند. پس بانک ها به میزان پرونده های تکمیلی که وام آن ها را نداده اند باید جریمه بشوند.

وی گفت: تسهیلات در راستای قانون جهش مسکن موکول به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک از طرف متقاضیان بود که تعداد زیادی، پرونده را کامل نکردند، لذا استنکافی از طرف بانک ها انجام نشده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24