Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس امروز سرانجام بازگشایی شد تا افرادی که در پذیره نویسی آن شرکت کرده بودند بتوانند سهام خود را معامله کنند. «فصبا» در مرحله کشف قیمت با نرخ 630 تومان که رشد 30 درصدی نسبت به قیمت پذیره نویسی داشت، بازگشایی شد. پس از آن هم در مرحله دوم، خریداران برای آن صف کشیدند و اکنون با نرخ 6615 ریال، شاهد صف خرید سنگینی است.

صف خرید «فصبا» بی دلیل نیست/ گفت و گو با معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس

بورس24 : سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس امروز سرانجام بازگشایی شد تا افرادی که در پذیره نویسی آن شرکت کرده بودند بتوانند سهام خود را معامله کنند. «فصبا» در مرحله کشف قیمت با نرخ 630 تومان که رشد 30 درصدی نسبت به قیمت پذیره نویسی داشت، بازگشایی شد. پس از آن هم در مرحله دوم، خریداران برای آن صف کشیدند و اکنون با نرخ 6615 ریال، شاهد صف خرید سنگینی است.

سعید امید قائمی معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس در خصوص این شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس طی دوران مدیریت جدید خود دو محور را دنبال کرد. در محور اول با حفظ تولید فعلی و افزایش آن با کاهش توقفات با حذف موانع تولید و انجام پروژه‌های کوچک توانست تولید را طی این مدت از ۸۶۰ هزار تن تا پایان امسال به ۱ میلیون و ۷۰ هزار تن ارتقا بدهد و امیدواریم تا ۲ سال آینده به ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تن سقف ظرفیت قابل دسترس برسد.

این مقام مسئول در صبا فولاد خلیج فارس گفت: نتایج عملکرد نشان می‌دهد که نسبت به ۶ ماهه سال قبل با افزایش ۱۳۶ درصدی در فروش و ۱۹۶ درصدی در سود خالص این شرکت مواجه هستیم.

وی گفت: یکی از مزیت‌های این شرکت معافیت مالیاتی است. گام بعدی برای توسعه شرکت طرح توسعه احیای ۲ فولاد است که ظرفیت شرکت ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن افزایش خواهد یافت، مدت زمان پروژه ۲۸ ماه است و نرخ بازده داخلی آن بالای ۴۰ درصد پیش‌بینی شده است.

امید قائمی افزود: منابع این طرح عمدتا از طریق افزایش سرمایه‌ای که انجام می‌دهیم از روش سلب حق تقدم به مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد و تمامی مبالغ حاصل از این افزایش سرمایه در پروژه احیای ۲ شرکت صرف خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت گفت: احیای ۲ طرحی مشابه با خط تولید فعلی شرکت است. طرح فعلی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت دارد که در طرح جدید به ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن ارتقا پیدا خواهد کرد و ما در پایان سال سوم امیدواریم به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید بریکت آهن اسفنجی دست پیدا کنیم.

وی گفت: اگر بازارهای داخل و محدودیت‌های داخل اجازه بدهد این محصول تماما به تمامی نقاط جهان قابلیت صادرات دارد و مشکلات آهن اسفنجی را برای بار و حمل طولانی ندارد.

امید قائمی گفت: طبق برنامه‌ اسفند ماه مجمع خواهیم داشت. اگر صندوق بازنشستگی کشوری که سهامدار عمده ما است سیاست‌های سال قبل را دنبال کند حداکثر سود را تقسیم خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24