Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی از کارشناسان فعال در حوزه تحلیل بازارهای جهانی معتقدند که روند نزولی شکل گرفته در نفت ممکن است ادامه‌دار باشد و طلای سیاه را در مسیر قیمت‌های 70 دلاری قرار دهد. از طرف دیگر طبق برخی اخبار و شنیده‌ها، کل نفت ایران که طی مدت اخیر روی آب دپو شده بود، طی ماه‌های گذشته به فروش رسیده و لذا کاهش درآمدهای نفتی، فشار مضاعفی را به دولت وارد خواهد کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 29 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته در یکساعت نخست به کمک تحرکات مثبت در برخی از نمادهای مورد توجه شرایط بهتری داشت اما هر چه از یکساعت ابتدایی بازار دورتر شدیم، سمت خریدار ضعیف‌ و ضعیف‌تر شد و در همین راستا فروشندگان بیشتری در کف بازار حاضر شدند تا شاخص کل نتواند رشد دقایق ابتدایی خود را حفظ کند و افت اندک دیگری را (حدود 2 هزار واحد) در کارنامه خود ثبت نماید. در این روز باز هم شاخص هم‌وزن شرایط بهتری داشت و به نظر در تلاش است تا ضمن کف‌سازی، روند جدیدی را در پیش بگیرد. در بازار روز گذشته ارزش معاملات با رشد 6 درصدی به رقمی بالغ بر 4 همت رسید و خروج نقدینگی از بازار جزئی و در حد 5 میلیارد تومان بود.

با وجود رفع برخی از نگرانی‌ها درخصوص تحولات منطقه‌ای و آتش‌بس موقت میان حماس و اسرائیل اما انتشار اخبار جریمه سنگین گروه بانکی‌ (که به نظر منتفی است) از یکسو و از سوی دیگر فاکتور شدن نرخ خوراک 7 هزار تومانی پتروشیمی‌ها کمی فضای بازار را سنگین کرده است. متاسفانه دولت نشان داده که صرفا به دنبال بهانه‌ای برای دست‌درازی به جیب سهامداران است و این موضوع مانعی است برای بازگشت اعتماد و تزریق نقدینگی تازه نفس. ضمن اینکه با فرا رسیدن نهمین ماه سال، باید چشم ‌‌انتظار تصمیم‌گیری‌ها پیرامون بودجه سال ‌آینده باشیم. همچنان نرخ بهره بالای بین‌ بانکی به تمام بازارها از جمله بازار سرمایه فشار وارد می‌کند. از طرفی نرخ ارز که متغیر تاثیرگذاری بر بازار است، در هفته اخیر نوسان کم‌ارتفاعی در محدوده‌ قیمتی ۵۰ تا ۵۱ هزار تومانی داشته است. انتشار خبر آزادسازی منابع بلوکه ‌شده ایران در عراق عاملی برای عقبگرد دلار به ابتدای کانال ۵۰ هزار تومانی بوده است.

البته در مقطع فعلی بحث بودجه تا حدودی پُررنگ‌تر از بسیاری از ماجراهای دیگر دولت است و لنگر ذهنی بیشتری ایجاد کرده است. مباحث مربوط به نرخ خوراک، انرژی، عوارض و مالیات و بسیاری از موارد دیگر در کنار تجدید ارزیابی شرکت‌ها از مهمترین تحولات مربوط به بودجه خواهد بود. برخی از کارشناسان فعال در حوزه تحلیل بازارهای جهانی معتقدند که روند نزولی شکل گرفته در نفت ممکن است ادامه‌دار باشد و طلای سیاه را در مسیر قیمت‌های 70 دلاری قرار دهد. از طرف دیگر طبق برخی اخبار و شنیده‌ها، کل نفت ایران که طی مدت اخیر روی آب دپو شده بود، طی ماه‌های گذشته به فروش رسیده و لذا کاهش درآمدهای نفتی، فشار مضاعفی را به دولت وارد خواهد کرد.

لذا افت ناشی از درآمدهای بودجه می‌تواند اثرات دوگانه‌ای در بازار داشته باشد. اثر منفی این اتفاق، دست کردن دولت در جیب شرکت‌ها است که اتفاقا مهارت ویژه‌ای هم در این زمینه دارد. البته که جیب شرکت‌ها هم سوراخ شده و چیزی عاید دولت نخواهد شد اما ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24