Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نیمه نخست آذر برای بازار بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه علاوه بر روشن شدن تحولات جزئی‌تر بودجه، اخبار و گزارش‌هایی مهمی را در کدال خواهیم داشت. هر چند که کدال هم تبدیل به فضای سوخت شده خبری شده و دیگر کارایی و کارکرد سابق را ندارد اما به هر جهت همین فضا ابزاری است که می‌تواند کمک حال تحلیلگران بازار باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز آبان ماه می‌رویم که فشار عرضه دقایق پایانی بازار یکشنبه و قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادهای سرشناس و مورد توجه در سطوحی پائین‌تر از قیمت‌های پایانی، به شکلی گسترده‌تر به فضای بازار دوشنبه تسری یافت و معاملات چندان خوبی را نداشتیم؛ هر چند که با گذر از نیمه ابتدایی بازار، برای دقایقی سمت تقاضا سر و شکل بهتری گرفت اما خیلی کارساز نبود و در نهایت شاخص کل با افت 8 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 18 هزار واحدی عقبگرد داشت. حجم و ارزش معاملات با افت 9 درصدی به 3.7 همت رسید و رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. نکته منفی اینکه، بر خلاف روزهای اخیر، باری دیگر شاهد سرخ‌پوش شدن شاخص هم‌وزن بودیم و این وضعیت نشان می‌دهد عدم تزریق نقدینگی تازه نفس، موجب شده تا باری دیگر خروج پول از بازار شدت بگیرد. متاسفانه فرآیند اعتمادسازی و کمک به بازار آنطور که باید و شاید صورت نمی‌گیرد. نتیجتا سهم‌های بزرگ در عین ارزندگی و جذابیت به حاشیه رفته و برخی از سهم‌های کوچک و پروژه‌محور جای آنها را گرفته‌اند.

شاید یکی از دلایل فضای رکودی 4 - 5 روز اخیر، نزدیک شدن به زمان انتشار بودجه و نگرانی از بابت تصمیمات عجیب و غریب دولت در این لایحه باشد. گویا قرار است برای امروز مرحله اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ راهی مجلس شود. بارها و بارها درخصوص موارد مهم بودجه (نرخ انرژی، خوراک، عوارض و مالیات، نرخ تسعیر و ...) بحث شده و شاید اعداد و ارقام لایحه ابتدایی نتواند فضای شفافی ایجاد کند و بازار باز هم درگیر و دار جزئیات بودجه بماند. بنابراین نیمه نخست آذر برای بازار بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه علاوه بر روشن شدن تحولات جزئی‌تر بودجه، اخبار و گزارش‌هایی مهمی را در کدال خواهیم داشت. هر چند که کدال هم تبدیل به فضای سوخت شده خبری شده و دیگر کارایی و کارکرد سابق را ندارد اما به هر جهت همین فضا ابزاری است که می‌تواند کمک حال تحلیلگران بازار باشد.

همانطور که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24