Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست خبری به مناسبت پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد فصباح با حضور مدیرعامل این شرکت و خبرنگاران در فرابورس ایران برگزار شد.

«فصباح» یک الی دو ماه دیگر بازگشایی می شود

بورس24 : نشست خبری به مناسبت پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد فصباح با حضور مدیرعامل این شرکت و خبرنگاران در فرابورس ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست احسان دشتیانه، مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به اینکه عرضه اولیه صبا فولاد تفاوت عمده با سایر عرضه‌های اولیه داشت گفت: در روش افزایش سرمایه از سلب حق تقدم، منابع حاصل شده صرف طرح‌های توسعه‌ای می‌شود.

وی این روش را به دلیل سرمایه‌گذاری در پروژه بسیار بهتر از سایر روش‌ها دانست و گفت: در پذیره‌نویسی صبا فولاد، سرمایه‌گذاران در یک شرکت در حال فعالیت سرمایه‌گذاری می‌کنند که هم در سود فعلی شرکت مشارکت می‌کنند و هم در طرح سرمایه‌گذاری آتی‌.

صبا فولاد مزیت‌های ویژه‌ای دارد اعم از اینکه محصول ویژه و انحصاری دارد که در بورس کالا با قیمت بالاتری فروش می‌رود. همچنین بازار صادراتی بسیار خوبی هم دارد.

پذیره‌نویسی نویسی فصباح از دیروز در فرابورس آغاز شده و تا ۱۳ آذرماه مهلت دارد.

در ادامه این نشست خبری مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به اینکه سود عملیاتی پیش‌بینی‌شده این شرکت در ۹ ماهه محقق شده است، اظهار کرد: تولید شرکت در حال رشد است و در سال آینده نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. این در حالی است که هنوز طرح توسعه‌ای، اجرایی نشده است. سرمایه‌گذاری که در پذیره‌نویسی فصباح شرکت می‌کند، علاوه بر مشارکت در سود فعلی در سود طرح توسعه‌ای دو سال آینده هم مشارکت خواهد کرد. در نتیجه به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در این پذیره‌نویسی، سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه و سودآوری است.

سود سرمایه‌گذار چقدر است؟

سرمایه‌گذاری که امروز مشارکت می‌کند به پول امروز می‌تواند در سودی بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان، مشارکت کند. البته این عدد محتاطانه به دلیل احتمال تعدیل قیمت محصولات است.

بازگشایی نماد چه قدر طول می‌کشد؟

درخصوص بازگشایی نیز حدود یک ماه بعد از اتمام پذیره‌نویسی، نماد بازگشایی خواهد شد و نهایتا در شرایط بدبینانه ظرف دو ماه آینده نماد بازگشایی خواهد شد. بعد از ثبت شرکت‌ها نماد باز می‌شود.

آیا نیاز به پرداخت ۱۰۰ تومان حق تقدم هست؟

۴۸۳۹ ریال قیمت حق تقدم است و در واقع ادامه ipo است با روشی دیگر که تفاوت آن تزریق پول به پروژه است. هیچ رقم دیگری قرار نیست توسط مشارکت‌کننده در پذیره‌نویسی پرداخت شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • منصور فیروزی
    منصور فیروزی

    باسلام. این خبر واقعا امید بخش بود .به امید اینکه تمام سرمایه کذاران عزیز به سود بالایی دست یابند وشرکت فولاد خلیج هم در جهت اهداف خویش موفق باشد

    4 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24