Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار بیش از یکسال است که درگیر بودجه است ! از مهر و آبان سال گذشته که به استقبال لایحه بودجه 1402 و حواشی تلخ پس از آن رفت تا اردیبهشت امسال که با برخی فرامین خاص در یک جلسه خاص توسط برخی افراد خاص صادر شد، تیر به بازار مخابره شد، مهر ماه نرخ قطعی خوراک اعلام شد و آبان که سهامداران و فعالین بازار روی ویبره بودجه 1403 رفته‌اند ! در هیچ کجای دنیا بازارها اینچنین درگیر دولت و رفتارهای غیرمنطقی او نمی‌شوند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 1 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که طبیعی بود بازار دیروز آغاز گرم و دلچسبی نداشته باشد؛ چراکه بازار دوشنبه حسابی او را خسته و فرسوده کرده بود و چشم انتظار بودجه‌ای بود که پس از کش و قوس فراوان کلیات آن حوالی ظهر راهی بهارستان شد. البته هنوز جزئیات آن مشخص نشده و لذا بازار واکنشی نشان نداده است. در مجموع، بازار روز گذشته از نیمه‌های ساعت معاملات شرایط بهتری گرفت و در نهایت شاخص کل با رشد اندک 2 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 20 هزار واحدی آرام گرفت. شاخص هم‌وزن اما مجددا سبزپوش شد و رشد قوی‌تری را نسبت به نماگر اصلی بازار به نمایش گذاشت. حجم و ارزش معاملات با افت اندک 2 درصدی به 3.6 همت رسید و رقمی بالغ بر 160 میلیارد تومان وارد بازار شد.

بازار بیش از یکسال است که درگیر بودجه است ! از مهر و آبان سال گذشته که به استقبال لایحه بودجه 1402 و حواشی تلخ پس از آن رفت تا اردیبهشت امسال که با برخی فرامین خاص در یک جلسه خاص توسط برخی افراد خاص صادر شد، تیر به بازار مخابره شد، مهر ماه نرخ قطعی خوراک اعلام شد و آبان که سهامداران و فعالین بازار روی ویبره بودجه 1403 رفته‌اند ! در هیچ کجای دنیا بازارها اینچنین درگیر دولت و رفتارهای غیرمنطقی او نمی‌شوند. حتی در ایران و در هیچ‌یک از دولت‌ها هم روند بودجه و تصمیمات سیاستگذار اینچنین بازار را زمین‌گیر نکرده بود. اما دولت سیزدهم فرصت نفس کشیدن به سهامداران را نداده و هر گاه که بازار به دنبال بهانه‌ای برای رشد بوده، بهانه‌ و زمینه‌ای برای افت ایجاد کرده است ! اتفاقات هفته گذشته مربوط به گروه بانکی دقیقا گواه همین موضوع است. این دقیقاً درد این روزهای بازار است؛ ترکیبی از تصمیمات سیاستگذار نادان و غیرقابل اعتماد نسبت به بازار و ریسک‌های ریز و درشت دیگر که باعث بروز چنین وضعیتی شده و البته مدت‌ها است که سرعت ریزش گذشته را نداریم اما موج‌ افزایشی خاص و قدرتمندی هم شکل نمی‌گیرد.

نکته جالب و البته دردناک اینکه طی روزهای اخیر آماری درخصوص علاقه مردم به سرمایه‌گذاری در بازارها منتشر شد. موسسه افکارسنجی ایسپا در مهر ماه امسال از ۱۲ هزار نفر از مردم بالای ۱۵ سال ایران به صورت مصاحبه حضوری یک سوال مشخص پرسیده است: اگر شرایط مالی شما به‌گونه‌ای باشد که بتوانید پس‌انداز کنید، ترجیح می‌دهید سرمایه خود را چگونه مدیریت کنید و در کدام یک از بازارها سرمایه‌گذاری کنید ؟ نتایج به این شکل بوده است:

۱- نزدیک ۵۵ درصد مردم ترجیح می‌دهند دارایی خود را در ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24