Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بحث مهمی که اخیرا مطرح شده، احتمال دریافت مالیات از سود سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت است. صندوق های درآمد ثابت عملا کارکرد سپرده های بانکی را دارند و چنانچه بنا بر این باشد که دولت از سود این صندوق ها مالیات دریافت کند، بعید نیست که تحولاتی قابل توجه در بازارهای مختلف ایجاد شده و مدل سرمایه گذاری بسیاری از افراد تغییر کند.

اصلاحیه مالیات های مستقیم به عمر مجلس فعلی نمی رسد

بورس24 : بحث مهمی که اخیرا مطرح شده، احتمال دریافت مالیات از سود سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت است. صندوق های درآمد ثابت عملا کارکرد سپرده های بانکی را دارند و چنانچه بنا بر این باشد که دولت از سود این صندوق ها مالیات دریافت کند، بعید نیست که تحولاتی قابل توجه در بازارهای مختلف ایجاد شده و مدل سرمایه گذاری بسیاری از افراد تغییر کند.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه بازدید ترکیبی مدیران نهادهای مالی و فعالان اقتصادی از فولاد مبارکه که به همت کانون نهادهای سرمایه گذاری برگزار شد، در خصوص  بازارهای مشمول طرح مالیات بر عایدی به خبرنگار بورس24 گفت: ایرادات شورای نگهبان رفع شده و منتظر اتمام برنامه هستیم که وارد صحن علی شود و درصورتی که ایرادات دیگری وارد نشود تا پایان سال طرح مالیات بر عایدی اجرایی شود.

وی گفت: البته طبق قانون زمانبندی‌های سه ماهه، ۶ ماهه ، ۹ ماهه و یا یک ساله به تدریج این  قانون اجرا خواهد شد.

طغیانی در پاسخ به این سوال که آیا برای کسب و کار های بازار سرمایه هم مالیات بر عایدی در نظر گرفته شده؟ گفت:  فقط بر بازار های ارز، طلا ، ملک و خودرو مالیات بر عایدی در نظر گرفته شده و بازار سرمایه مشمول این قانون نیست.

طغیانی در خصوص اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم و دریافت ۱۰ درصد مالیات از صندوق های با درآمد ثابت گفت: هنوز مجلس لایحه ای را دریافت نکرده و هر چه هست، در خود دولت صحبت شده و با توجه به وضعیت دستورهای در نوبت صحن، بعید است که حتی در مجلس یازدهم به نوبت برسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24