Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نخستین هفته آذر را در حالی آغاز می‌کنیم که هنوز برخی از جزئیات بودجه منتشر نشده و لذا کماکان یکی از موضوعات مهم هفته بحث بودجه خواهد بود. از طرف دیگر با خاتمه یافتن آبان، انتشار گزارش عملکرد تولید و فروش ماهانه شرکت‌ها را داریم. بنابراین هفته پُرخبری در پیش است و این در شرایطی است که رفتار جالب شاخص هم‌وزن و توقف خروج نقدینگی از بازار، سیگنال‌های خوبی را صادر کرده و به نظر آخرین ماه از فصل پائیز، بازار گرم‌تر و بهتری را داشته باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 4 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه متعادل و با رگه‌هایی از تقاضا آغاز کرد. با گذر از یکساعت ابتدایی کمی عرضه‌ها بیشتر شد اما فشار فروش به قدری نبود که منجر به افت قیمت‌ها شود و در نهایت با حمایت‌های نصف و نیمه از نمادهای مورد توجه، نخستین روز آذر را آبرومندانه پشت سر گذاشتیم !! در نتیجه این رویداد، شاخص کل با رشد اندک 2 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 22 واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات با رشد 10 درصدی به 4 همت رسید و تنها 7 میلیارد تومان پول وارد بازار شد. اتفاق مهم دیگر اینکه، پولبک شاخص هم‌وزن به خط روند نزولی شکسته شده خاتمه یافته و همین موضوع سیگنال خوبی را صادر کرده است. این نماگر در بازار چهارشنبه با ثبت رشد 0.4 درصدی، به سمت نخستین مقاومت خود در محدوده 730 هزار واحدی حرکت می‌کند و در میان‌مدت می‌تواند اهداف بالاتری را دنبال نماید.

پول سیالی که در بورس تهران به‌‌‌‌‌ منظور کسب بازدهی در جریان است، بسیار حساس و پویاست؛ به‌گونه‌‌‌‌‌ای که با کمترین و کوچک‌‌‌‌‌ترین تغییر در روند بازار، مسیر حرکت خود را تغییر می‌‌‌‌‌دهد. معاملات بورس تهران در روزهای اخیر به گونه‌‌‌‌‌ای دنبال ‌شده که استقبال از نمادهای کوچک‌‌‌‌‌تر بازار، بهتر از نمادهای شاخص‌‌‌‌‌ساز بوده است. همانطور که طی روزهای اخیر هم اشاره شد، توجه به صنایع کوچکتر 3 دلیل مهم دارد. نخستین دلیل، افت سنگین این دست نمادها طی 6 ماه اخیر بوده است. دلیل دوم، نیاز به نقدینگی کمتر برای رشد قیمت‌ها است. ضمن اینکه نمادها و صنایع بزرگ نیز میزان افت کمتری را طی مدت اخیر تجربه کرده بودند. و در نهایت دلیل مهم سوم، دست‌درازی دولت به جیب شرکت‌های بزرگ است که باعث شده بسیاری از معامله‌گران تمایل به حرکت در این صنایع را با وجود ارزندگی قیمت‌ها و P/Eهای جذاب نداشته باشند.

بازار سهام کماکان اخبار مرتبط با بودجه را دنبال می‌کند. روز چهارشنبه بخشی از جزئیات لایحه بودجه منتشر شد که مختصر اشاره‌ای به این جزئیات خواهیم داشت. در تبصره 14 که منابع هدفمندی است و بحث نرخ گاز و سایر حامل‌های انرژی در این تبصره قرار دارند سال 1401 و 1402 محل مناقشه شدیدی بود. در لایحه بودجه سال بعد صرفا 15 درصد رشد در این تبصره دیده شده که نسبت به کل رشد بودجه عدد پایین‌تری است. همانگونه که پیش‌بینی می‌شد دیگر در بحث حامل‌های انرژی جای گرانفروشی بیشتر وجود ندارد. مفروضات بودجه چند نکته مهم دارد. اول اینکه، نرخ تسعیر ارز دولتی 31 هزار تومان در نظر گرفته شده که به نظر برای هر یورو باشد و با معادل دلار 28,500 تفاوتی نکرده که به نظر غیرمنطقی است اما به هر جهت چنین نرخی لحاظ شده باید منتظر اخبار دقیق‌تر در این خصوص بود.

نکته دوم اینکه، قیمت هر بشکه نفت 65 یورو دیده که به نظر کمی خوشبینانه باشد اما ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24