Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار کمی نگران است که دولت باز هم چشم به سود شرکت‌ها دوخته باشد و رشد مالیات را از جیب سهامداران طلب کند ! در واقع افزایش مالیات از 3 محل می‌تواند رخ دهد. 1- رشد درآمد از محل دریافت مالیات سنگین‌تر از دلال‌ها و واسطه‌گران 2- بستن راه‌های فرار مالیاتی و دریافت مالیات از افرادی که کم‌اظهاری می‌کنند. 3- افزایش عوارض و مالیات شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ بورسی که بی‌شک یکی از تلخ‌ترین اتفاقات است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه آغاز آرامی داشت اما نرسیدن تقاضای کافی و ابهامات درخصوص مباحث مالیاتی بودجه موجب شد تا به مرور تعداد نمادهای سرخ از نمادهای سبز پیشی بگیرد و در همین راستا، شاخص کل افت اندک 2 هزار واحدی را در کارنامه خود ثبت کرد. البته باز هم فضا در شاخص هم‌وزن مقداری بهتر بود و این نماگر نشان داد که کماکان پتانسیل حفظ روند صعودی میان‌مدتی را دارد. حجم و ارزش معاملات بدون تغییر خاصی در مرز کانال 4 همت باقی ماند و تراز نقدینگی حقیقی‌ها اندکی منفی بود. بازار به نقاطی رسیده که ریزش‌های عجیب را بعید است تجربه کند اما در مسیر رشد هم هنوز سیگنال قوی دریافت نکرده و کماکان مشکل بی‌اعتمادی پابرجا است.

به نظر چند عامل در بهبود نسبی فضای معاملات روزهای اخیر موثر بوده است. عامل اول بهبود فضای سیاسی و آتش‌بس موقت میان اسرائیل و حماس است. عامل دوم اقتصادی است و مربوط به عدم سیگنال منفی بااهمیت از لایحه بودجه است. تقریبا می‌توان گفت بازار سرمایه از این بودجه، کمترین آسیب را می‌بیند ولی برای بخش واقعی اقتصاد می‌تواند رکودزا باشد. البته از سوی دیگر بیش برآوردی منابع بودجه و کم برآوردی مصارف می‌تواند میزان کسری بودجه سال 1403 را افزایش دهد. یکی از مهمترین خبرهایی که بورسی‌ها در بودجه یا برنامه هفتم توسعه منتظر آن بودند، کاهش دوره تجدید ارزیابی از 5 به 3 سال بود. هنوز از این ماجرا اطلاعی در دست نیست و ممکن است سازمان برنامه و بودجه این پیشنهاد را در بودجه قرار نداده باشد. و در نهایت عامل سوم، مربوط به وضعیت شاخص هم‌وزن است که طی روزهای اخیر سیگنال خوبی را صادر کرده و این وضعیت می‌تواند به نماگر اصلی بازار هم تسری یابد. شاخص کل اگر بتواند از سد کوتاه‌مدتی دو میلیون و 60 هزار واحدی گذر نماید، می‌تواند یک رشد 100 هزار واحدی دیگر را تجربه نموده و در همین راستا مسیر بهتری در بازار داشته باشیم.

اما درخصوص بازار و بحث مالیات در بودجه سال 1403 به چند نکته اشاره داشته باشیم. بازار پُر است از شرکت‌های بزرگی که فروش آنها در طی دو سال گذشته چند برابر شده اما دولت هر چند ماه یکبار و به دنبال پُر کردن سوراخ و سنبه بودجه، دست در جیب آنها انداخته و لذا با تحمیل افزایش بهای تمام شده، سود آنها را بلعیده است. لذا یکی از دلایل حرکت بازار به سمت سهام کوچکتر، ریسک کمتر این دست شرکت‌ها از ناحیه بودجه و رفتار دولت است. نگاهی به لایحه بودجه ‌سال ‌آینده نشان می‌دهد که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24