Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سیاست‌هایی که دولت طی 7 ماه اخیر در پیش گرفت باعث از دست رفتن اعتماد عمومی و فرار نقدینگی از بازار شد. در انتها باید گفت، بزرگ‌ترین اتفاقی که می‌تواند در این بازه زمانی رخ دهد و برای بازار سرمایه محرکی بسیار قوی باشد، افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود و بزرگ‌ترین ریسک همچنان تصمیات سیاست‌گذار است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته متعادل آغاز کرد و با وجود عرضه‌های نیمه دوم بازار شنبه، به مرور شرایط بهتری گرفت و به لطف اخبار مربوط دعوت از هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری جهت تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه شرکت‌ها (از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها) ، تحرکات مثبتی را شاهد بودیم تا جایی که شاخص کل رشد حدود 4.400 واحدی را ثبت کرد و در ارتفاع دو میلیون و 24 هزار واحدی قرار گرفت. حجم و ارزش معاملات طبق روال روزهای اخیر در محدوده 4 همت قرار داشت و تراز نقدینگی حقیقی‌ها خروج اندک پول (18 میلیارد تومان) را نشان داد. بازار تا به این لحظه سیگنال مثبتی از بودجه نگرفته و حتی مباحث مالیاتی باعث برانگیخته شدن نگرانی برخی از سهامداران شده است.

به‌نظر می‌رسد معامله‌گران منتظرند اطلاعات بیشتری از اتفاق‌هایی که قرار است در حوزه اقتصاد رخ دهد را دریافت کنند و سپس نسبت به سرمایه‌گذاری در بازارها و به‌خصوص بازار سرمایه تصمیم بگیرند. چنانچه بخواهیم به محرک‌ها و ریسک‌های پیش ‌روی بازار اشاره کنیم، قطعا مهم‌ترین آیتم، بررسی لایحه بودجه‌ پیشنهادی دولت برای سال ‌۱۴۰۳ در مجلس است که قرار است از هفته آینده آغاز شود. البته بر اساس کلیات بودجه‌ و آنچه در اعداد اولیه مستتر است، تداوم سیاست‌های انقباضی قابل ‌برداشت است و این سیاست‌ها برای بازار سرمایه چندان خوشایند نیست، اما با این وجود آنچه سهامداران بورس در انتظار آن هستند ریز اطلاعاتی است که در بودجه ‌وجود دارد و یکی از مهم‌ترین این اطلاعات خرد این است که آیا سخنان نمایندگان مجلس مبنی ‌بر لزوم تجدید ارزیابی دارایی‌ها اتفاق خواهد افتاد یا خیر. اگر این مساله به سمت عملیاتی‌ شدن پیش‌ برود، می‌تواند محرک خوبی برای بازار سرمایه باشد.

در این میان باید تاکید کرد که در سنوات گذشته کلیه بازارهای رقیب به‌جز بازار سرمایه از تورم منتفع شده‌اند و عملا خود را با تورم تطبیق داده‌اند و جهش‌های سنگینی را ثبت کردند، اما در دوره رکود، برخی از همین بازارها چسبندگی به سقف قیمتی را حفظ کردند و عملا اصلاح خاصی از خود نشان ندادند و برخی از بازارها نیز به‌صورت نسبی اصلاحاتی را ثبت کردند اما نسبت به 2 - 3 سال ‌گذشته قطعا رشد قیمتی همپای تورم و حتی می‌توان گفت بالاتر از تورم را در خود نگه ‌داشتند، اما ارزش بازار سرمایه با وجود ورود شرکت‌های جدید و عرضه‌های اولیه همچنان از تورم؛ چه دلاری و چه ‌ریالی عقب‌ مانده و می‌توان گفت که بزرگ‌ترین عقب‌مانده بازار از تورم، بورس است.

قطعا دلیل این موضوع را همه می‌دانیم. سیاست‌هایی که دولت طی 7 ماه اخیر در پیش گرفت در کنار رفتار نهاد ناظر باعث از دست رفتن اعتماد عمومی و فرار نقدینگی از بازار سرمایه شد. در انتها باید گفت، بزرگ‌ترین اتفاقی که می‌تواند در این بازه زمانی رخ دهد و برای بازار سرمایه محرکی بسیار قوی باشد، افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود و بزرگ‌ترین ریسک همچنان تصمیات سیاست‌گذار است. سیاست‌گذاری که با تصمیمات لحظه‌ای و نسنجیده و در راستای پوشش مشکلات، ناتوانی‌ها و ناترازی‌های خود، سودآوری شرکت‌ها را دچار چالش و مخاطره کرده و ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24