Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خبر خوب اینکه، طبق برخی شنیده‌ها طی روزهای اخیر جلساتی در شرکت‌های تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری امید و برخی از زیرمجموعه‌ها با موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها برگزار شده و گویا تصمیمات بر این موضوع استوار بوده که زیرمجموعه‌هایی که قابلیت اصلاح ساختار مالی و به روزرسانی ارزش دارایی‌های خود را دارند، در این مسیر گام بردارند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز تحت تاثیر تشدید عرضه‌ها در نیمه دوم معاملات دوشنبه، کمی بی‌رمق و بی‌انگیزه آغاز کرد و تا نیمه‌های بازار با همان فرمان پیش رفت اما در نیمه دوم معاملات با افزایش تحرکات در برخی از نمادهای مورد توجه، جسارات خریداران بیشتر شد و در همین راستا شاخص کل به آرامی در مسیر رشد قرار گرفت و با افزایش ارتفاع نزدیک به 6 هزار واحدی تا سطوح دو میلیون و 31 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات نسبت به بازار دوشنبه با رشد نزدیک به 5 درصدی به 4.2 همت رسید اما رقمی بالغ بر 250 میلیارد تومان پول از تالار شیشه‌ای خارج شد.

برخی معتقدند مثبت‌های بازار قدرتمند نبوده و حتی خبر تجدید ارزیابی دارایی‌ها در زیرمجموعه هلدینگ‌ها هم نتوانسته بازار را برای حرکت رو به جلو رام و اسب‌اش را زین کند ! واقعیت امر همانطور که روز گذشته هم اشاره شد "باید بپذیریم فعالین بازار و پول‌های پارک شده چنان به‌سیاست‌های دولت و مجلس و رفتارهای اخیر نهاد ناظر بی‌اعتماد شده‌اند که صرفا به یک نامه و یک برنامه نامشخص، واکنش قابل‌توجه نشان ندهند و از این نامه نه به‌عنوان یک تحول که فقط به‌عنوان یک نامه برای توصیه به تجدید و افزایش سرمایه یاد کنند." بنابراین طبیعی است که واکنش بازار حداقلی باشد؛ ضمن اینکه بسیاری معتقدند قانون تجدید ارزیابی زمانی ارزشمند می‌شود که دولت مصوبه 5 ساله را به 3 سال کاهش دهد و شرکت‌های زیان‌ده که اتفاقا بنا به دلایلی وظیفه لیدری بازار را به عهده دارند در مسیر خروج از ماده 141 و افزایش سرمایه قرار گیرند.

جالب است، طی سالهای اخیر تمامی بازارها بصورت مداوم در حال تجدید ارزیابی خود بودند و با هر خبر و اتفاقی با سرعت "نور بر ثانیه" خود را به روز کرده‌اند اما در بازار سرمایه با انواع و اقسام ابزارها دست و پای سهامداران قفل و زنجیر شده است. لذا باز هم تاکید می‌کنیم که این وظیفه نهاد ناظر است که در مرحله بررسی لایحه بودجه نهایت فشار را به دولت و مجلس وارد کرده تا قانون تجدید ارزیابی از 5 سال به 3 سال اصلاح شود.

خبر خوب اینکه، طبق برخی شنیده‌ها طی روزهای اخیر جلساتی در شرکت‌های تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری امید و برخی از زیرمجموعه‌ها با موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها برگزار شده و گویا تصمیمات بر این موضوع استوار بوده که زیرمجموعه‌هایی که قابلیت اصلاح ساختار مالی و به روزرسانی ارزش دارایی‌های خود را دارند، در این مسیر گام بردارند. و البته هنوز مدیران برخی از هلدینگ‌ها در خواب زمستانی بوده و همچون داستان نرخ خوراک و مابقی موارد، سکوت پیشه کرده و خیلی حال و حوصله تصمیم‌گیری و کمک به بازار را ندارند. از همین منظر جلسه هم‌اندیشی روز شنبه و رفتار نهاد ناظر بسیار مهم خواهد بود که بتواند کلیه هلدینگ‌ها را مجاب کرده و با ابزارهایی که در دست دارد، به بازار کمک نماید.

اما بازار را در حال پیش می‌بریم که کماکان توجه به سهام شرکت‌های متوسط و کوچکتر به دلایلی نظیر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مهدی شوقی زاده
    مهدی شوقی زاده

    خوب و عالی

    5 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24