Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد: ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ نیز نسبت به مدت مشابه ۴۶۰ درصد رشد داشته‌ایم و همین رشد را تا پایان سال پیش بینی می‌کنیم. به نوعی درآمد شرکت تقریبا بیش از ۲ برابر بوده و افزایش تولید هم داشته‌ایم ولی بیشترین تاثیر افزایش درآمد و سود شرکت ناشی از افزایش تولید و تنوع سبد محصول بوده است.

پتانسیل های فرانسوز یزد برای تجدید ارزیابی

بورس24 : داوود عظیمی مدیر عامل شرکت فرانسوز یزد در خصوص عملکرد این شرکت و ‌برنامه های آینده به خبرنگار بورس24 گفت: نسوز‌ها در صنایع آهن و فولاد، سیمان، نفت، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، گچ و آهک، مس، سرب، روی، آلومینیوم استفاده می شوند. صنعت نسوز به دلیل ارتباط مستقیم با میزان تولید این کارخانجات و به دلیل ارتباط مستقیم آن با میزان مصرف انرژی و اهمیتی که در عدم‌النفع تولید دارد،( یعنی مستقیم بر قیمت تمام شده کالا و بهره‌وری کارخانجات تأثیر می‌گذارد)، صنعتی بسیار راهبردی و کلیدی و استراتژیک است و توجه به این صنعت در صنایع مادر در تمام دنیا باعث توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

وی گفت: فرانسوز یزد از ابتدا بر روی نسوز‌های خاص تمرکز کرده است، نسوزهای پیشرفته تفاوت فاحشی با نسوزهای سنتی دارند. کاربردهایشان تا چندین برابر نسوزهای سنتی بهره‌ور هستند و عملکرد مثبتی دارند. ما ابتدا تمرکز‌مان بر روی نسوزهای خاص بوده است و صاحب بهترین تکنولوژی تولید در تولید جرم‌ها و قطعات آلومینوسیلیکات است.

وی افزود: ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ نیز نسبت به مدت مشابه ۴۶۰ درصد رشد داشته‌ایم و همین رشد را تا پایان سال پیش بینی می‌کنیم. به نوعی درآمد شرکت تقریبا بیش از ۲ برابر بوده و افزایش تولید هم داشته‌ایم ولی بیشترین تاثیر افزایش درآمد و سود شرکت ناشی از افزایش تولید و تنوع سبد محصول بوده است.

عظیمی گفت: ارز حاصل از صادرات شرکت به صورت دلار آزاد دریافت می شود و بخشی از آن هم برای تامین مواد اولیه مصرف خواهد شد.

عظیمی گفت: بازارهای صادراتی هدف ما بازارهای آسیای میانه، بازار ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج هستند، البته ما به خود اروپا هم صادرات داریم ، ولی طبیعی است که در حوزه‌های آسیای میانه و روسیه بتوانیم خیلی خوب عمل کنیم.

مدیر عامل شرکت فرانسوز یزد افزود: شرکت بازآفرین متعلق به فرانسوز یزد، با هدف فرآوری مواد اولیه در حال بهره‌برداری است و منتظر مجوز محیط زیست برای صدور پروانه هستیم. کارخانه راه‌ اندازی شده و بخشی از نیازهای کایزد را فراهم کرده است. امسال برنامه‌ریزی تولید ۳۰ هزار تن در دستور کار است . برای سال آینده طرح های مختلفی در دست مطالعه داریم .

وی گفت: در خصوص افزایش ظرفیت، می توانیم حدود ۲۵ درصد از ظرفیت داخلی کایزد را اضافه کنیم که برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود، شرکت بازآفرید تا ۳۰ هزار تن می‌تواند به ظرفیت تولید کایزد اضافه کند و برای سال آینده حداقل ۱۰ هزار تن تولید برنامه‌ریزی شده است .

وی گفت: انتشار اوراق برای تامین مالی در دستور کار است که سال آینده اجرا خواهد شد، شرکت افزایش سرمایه از محل سود انباشته در سال جاری در دستور کار دارد که سرمایه شرکت از ۷۰ میلیارد به ۱۰۰ میلیارد می رسد.

عظیمی افزود: در خصوص تجدید ارزیابی در سال آینده این پیشنهاد به هیئت مدیره داده می شود. شرکت در سال های گذشته تجدید ارزیابی کمی داشته و بخش عمده‌ای از شرکت هنوز تجدید نشده است. شرکت بازآفرید می تواند رقم بسیار بالایی افزایش سرمایه داشته باشد و از طریق تجدید ارزیابی ۱۰‌ها برابر خواهد شد.

وی گفت: با صدور پروانه بهره‌برداری شرکت بازآفرید، این شرکت را در بازار سرمایه عرصه خواهیم نمود. در شرکت مهرسا شایان که ۳۵ درصد کایزد را در اختیار دارد ، طرح‌های جدید توسعه ای و سرمایه گذاری در دستور کار است و برنامه بورسی شدن آن را دنبال خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24