Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : سقوط فرسایشی بازار سهام ، نهاد نظارتی بورس را به این جمع بندی رساند تا از پتانسیل مغفول مانده تجدید ارزیابی دارایی ها ، به عنوان اهرم یا بهانه ای برای خروج بازار سرمایه از رخوت فراگیر و طولانی مدت استفاده کند.

اظهارات عشقی درباره تجدید ارزیابی دارایی ها و نشست فردا

بورس24 : سقوط فرسایشی بازار سهام ، نهاد نظارتی بورس را به این جمع بندی رساند تا از پتانسیل مغفول مانده تجدید ارزیابی دارایی ها ، به عنوان اهرم یا بهانه ای برای خروج بازار سرمایه از رخوت فراگیر و طولانی مدت استفاده کند.

قصه از کجا شروع شد؟

سازمان بورس و اوراق بهادار در فراخوانی که خطاب به مالکان شرکت های بزرگ بورسی صادرکرده مفاد بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار را مورد اشاره قرار داده که اتخاد تدابیر ضروری و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار از جمله وظایف و اختیارات هیات مدیره این نهاد نظارتی است.

در این فراخوان تصریح شده که «در رعایت مفاد قانون ذکر شده با هدف ساماندهی ، حفظ و توسعه بازار شفاف ، منصفانه و کارای اوراق بهادار و به منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون ، این سازمان در نظر دارد از ظرفیت های قانونی موجود مبنی بر حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران استفاده نموده و با هدف همگرایی و نزدیک تر شدن ارزش بازار سهام و ارزش ذاتی شرکت ها با دنبال کردن بسترهای قانونی از طریق افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به این مهم دست یابد.»

براین اساس سازمان بورس و اوراق بهادار از مدیران هلدینگ های بزرگ بازار سهام و بانک ها خواسته در نشستی که ظهر شنبه 11 آذرماه در این سازمان برگزار می شود حضور بهم رسانند.

تاثیرات یک تصمیم بزرگ

این رویداد در دو روز معاملاتی آخر هفته سبب ایجاد تحرک در بازار سهام شد به طوری که صندوق های اهرمی بازار سهام که همواره در افت و خیز بازار سرمایه پیش قراول هستند به طور متوسط حدود 12 درصد رشد را در این دو روز به ثبت رساندند و ارزش معاملات خرد تا 6 همت در روز افزایش یافت ، یعنی دو برابر روزهای پیشین.

هنوز قضاوت درباره شروع رونق بازار سرمایه زود است ؛ برخی این رشد را فرصت فروش می دانند و آن را به عملیات «خالی بازی» تشبیه می کنند و برخی دیگر تحرک جدید سازمان بورس را تلنگری برای سرمایه گذاران می دانند که یادآور شود «به واقع ارزش سهام خیلی پایین تر از ارزش واقعی آن ها مطابق با تورم عمومی کالا و خدمات» و سایر دارایی هاست.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موضوع تجدید ارزیابی هلدینگ‌ها و تاثیرات آن به خبرنگار بورس24 گفت: به اعتقاد ما تجدید ارزیابی به شرکت ها  کمک می‌کند و ترازنامه‌ آن ها واقعی می‌شود.همین طور تجدید ارزیابی دارایی به بانک‌ها از نظر بهبود نسبت کفایت سرمایه خیلی کمک می‌کند و به طور کلی منافع زیادی دارد.

او با اشاره به جلسه فردای سازمان بورس با مالکان عمده سهام در بورس و فرابورس پیش بینی کرد : هلدینگ ها و سهامداران عمده با اطلاع از مشوق ها و ظرفیت های تجدید ارزیابی دارایی ها به سمت استفاده از این پتانسیل قانونی حرکت کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24