Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

درخصوص ارزش معاملات به این نکته باید توجه داشت که قرار نیست هر روزه رشد ارزش معاملات را داشته باشیم و حتی ممکن است برخی از روزها حجم افت کرده و برای مقطعی بازار با حجم مشخصی حرکت کند. به نظر هنوز جریان پول قوی بیدار نشده و آنچه بازار را به این نقطه رسانده، لایه مطلع از برخی اتفاقات موثر، ارزندگی قیمت‌ها و جذابیت P/E سهم‌ها و سیگنال‌های مثبت تکنیکی بوده است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 12 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز قوی و رو به جلو آغاز کرد و بواسطه همان تحرکات دقایق ابتدایی، شاخص کل از سد دو میلیون و 60 هزار واحدی گذر کرد و همین موضوع باعث شد تا معامله‌گران به مرور شک و تردید را کنار گذاشته و با جسارت بیشتری به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهند. هر چند که بازار در مثبت‌ها عرضه می‌شود اما بطور کل عرضه این روزها با عرضه‌های هفته‌ها و ماه‌های اخیر تفاوت‌های زیادی داشته و خریداران از این فرصت نهایت بهره را می‌برند. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد 27 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 87 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات با رشد 10 درصدی به 6.7 همت رسید و رقمی بالغ بر 190 میلیارد تومان وارد تالار شیشه‌ای شد. یک نکته در بازار دیروز واضح و روشن بود و آن هم اینکه موضوع تجدید موضوعی نیست که بازار به سادگی از کنار آن گذر کند. بازار به شدت تشنه اخبار مثبت بود و به نظر تجدید این مسیر را هموار کرد. در گام نخست که اخبار تجدید رسید، بازار این موضوع را خیلی جدی نگرفت اما کمی که ابعاد و جزئیات آن روشن شد، اعتماد بازار هم جلب شد و جریان پول بیرون بازار احساس کرد می‌تواند به این موضوع تکیه کرده و این بار کمی اوضاع متفاوت است و دقیقا این موضوع منشاء حرکت جریان نقدی در بازار شده است.

در این میان بسیار مهم است که فضای خبری چه درخصوص موضوع تجدید و چه موارد دیگر چگونه پیش برود. فراموش نکنیم که بازار در ماه‌های اخیر آسیب بسیاری از بودجه و تصمیمات دولت دید و لذا اگر قرار باشد در این بین که ورود نقدینگی به بازار را داریم، دولت دست گل جدیدی آب دهد، تنور داغ شده به سرعت سرد شده و اندک اعتماد ایجاد شده از بین خواهد رفت. بنابراین باری دیگر تاکید می‌کنیم که تجدید موتور بازار را روشن می‌کند اما بازار برای قرار گرفتن در یک رونق میان‌مدتی در گام نخست نیاز به آرامش و در گام بعد نیاز به توقف دست‌درازی‌های دولت به جیب شرکت‌ها و پیش‌بینی‌پذیر شدن فضای اقتصاد دارد.

اما درخصوص ارزش معاملات به این نکته باید توجه داشت که قرار نیست هر روزه رشد ارزش معاملات را داشته باشیم و حتی ممکن است برخی از روزها حجم افت کرده و برای مقطعی بازار با حجم مشخصی حرکت کند. به نظر هنوز جریان پول قوی بیدار نشده و آنچه بازار را به این نقطه رسانده، لایه مطلع از برخی اتفاقات موثر، ارزندگی قیمت‌ها و جذابیت P/E سهم‌ها و سیگنال‌های مثبت تکنیکی بوده است. به‌خصوص که ظاهرا این بار بازار درایوری به نام رشد دلار را ندارد. البته ممکن است با آغاز فصل زمستان و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24