Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روند معاملات به وضوح نشان می‌دهد که بازار این روزها صرفا بر مدار تجدید و البته اخباری از جنس خودرو می‌چرخد. البته تحولات سیاسی، اخبار بودجه، جزئیات برنامه هفتم توسعه و تحولات کدال هم بی‌تاثیر نیست اما بطور کل تمرکز اصلی معامله‌گران یا درایور خاص این روزهای بازار بحث تجدید و افزایش سرمایه شرکت‌ها است که در مقطع فعلی توسط برخی از هلدینگ‌ها نظیر شستا، وامید و وصندوق و برخی بانکها و شرکتها بصورت جدی‌تر و خاص‌تر دنبال می‌شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 13 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته شرایطی بسیار خاص داشت. دقایق ابتدایی را گمراه و مردد و با فشار نسبی عرضه بر گرفته از عرضه‌های یکساعت پایانی بازار شنبه و این طرز تفکر که جلسه سازمان بورس با مدیران هلدینگ‌ها و بنگاه‌های بزرگ بورسی خروجی تاثیرگذاری نداشته آغاز کرد اما با گذر از دقایق نخست و رسیدن برخی اخبار و شایعات در فضای مجازی درخصوص تصمیم برخی از شرکت‌ها به قرار گرفتن در مسیر تجدید، فضا رو به بهبود رفت و باری دیگر تقاضا افزایش یافت اما این پایان کار نبود چراکه به یکباره آتش‌بازی در نمادها و صنایع بزرگ آغاز شد تا در یک روز بسیار خوب و فراتر از انتظار شاهد رشد دیگری (حدود 33 هزار واحد) در دماسنج اصلی بازار و پیشروی این شاخص پُرحاشیه تا ارتفاع دو میلیون و 121 هزار واحدی باشیم. جالب اینکه هنوز هم برخی از معامله‌گران اعتقاد به رشد دامنه‌دار بازار نداشته و در پی نوسان‌گیری و خرید و فروش‌های موقتند و این در شرایطی است که حجم و ارزش معاملات برای سومین روز متوالی افزایشی بود و با رشد 25 درصدی به 8.4 همت رسید ! خبر جالب اینکه در این روز رقمی بالغ بر 600 میلیارد تومان پول تازه نفس راهی تالار شیشه‌ای شد.

روند معاملات به وضوح نشان می‌دهد که بازار این روزها صرفا بر مدار تجدید و البته اخباری از جنس خودرو می‌چرخد. البته تحولات سیاسی، اخبار بودجه، جزئیات برنامه هفتم توسعه و تحولات کدال هم بی‌تاثیر نیست اما بطور کل تمرکز اصلی معامله‌گران یا درایور خاص این روزهای بازار بحث تجدید و افزایش سرمایه شرکت‌ها است که در مقطع فعلی توسط برخی از هلدینگ‌ها نظیر شستا، وامید و وصندوق و برخی بانکها و شرکتها بصورت جدی‌تر و خاص‌تر دنبال می‌شود و در برخی شرکت‌ها کُند و ضعیف و با بی‌میلی مدیران پیش می‌رود.

یک نکته را همین ابتدای بحث عنوان کنیم و آن هم اینکه نمی‌شود خروجی یک جلسه 2 - 3 ساعته صرفا 5 خط نوشته باشد ! با وجود اینکه فضای اطلاع‌رسانی سازمان طی هفته‌های اخیر به مراتب بهتر از گذشته بوده اما بازار در انتظار اظهارنظر حاضرین در جلسه و خروجی قوی‌تر و روشن‌تر است. سهامداران باید از جزئیات مذاکرات صورت گرفته در سازمان مطلع باشند و چنانچه اطلاع‌رسانی به موقع و اثرگذار نتواند فضای امیدوارانه‌ای را رقم بزند خیلی زود اثرات روانی تجدید و تمام زحمات کشیده شده از دست خواهد رفت.

در بند اول خروجی جلسه این عبارت آورده شده: "بر اساس نظرات مطرح شده در جلسه، انتظار می‌رود ناشران اوراق بهادار مشروح برنامه‌های خود درخصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها را با هدف استمرار شفافیت و انصاف در بازار و از بین بردن هر گونه عدم تقارن اطلاعاتی، به اطلاع سهامداران برسانند." به نظر بازار در انتظار روشن شدن این موضوع بود که کدامیک از هلدینگ‌ها قصد حرکت به سمت روند تجدید را دارند. البته بنا بر شنیده‌های موثق، برخی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها برای انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی راغب‌تر بوده‌ و انتظار می‌رود روزهای آتی برنامه‌ عملیاتی خود را منتشر کنند. نکته اساسی در مورد جلسه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24