Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر مالی بانک ملت: بانک ملت از استحکام مالی برخوردار و دارای کفایت سرمایه بالای ۸ درصد است. ۴۵ درصد مبلغ تجدید ارزیابی می‌تواند در سرمایه نوع یک بنشیند و باعث بهبود نسبت کفایت سرمایه شود. به اضافه اینکه سرمایه پایه‌ را هم افزایش می‌دهد و در صورت افزایش سرمایه پایه بسیاری از الزامات و مقررات احتیاطی بانک مرکزی و نسبت‌هایی مانند نسبت تسهیلات تعهدات کلان و مرتبط پس تجدید ارزیابی بالا می‌روند و طبیعتا سودآوری بانک زیاد می‌شود.

«وبملت» هم تجدیدی شد

بورس24 : این روزها داغ ترین بحث در بازار سرمایه، تجدید ارزیابی دارایی ها توسط هلدینگ ها و شرکت های بزرگ بورسی و فرابورسی است. اخیرا هم سازمان بورس جلسه ای با مدیران بزرگ ترین هلدینگ ها و شرکت های بازار سهام برگزار کرده که موضوع آن، همین تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است.

بانک ملت هم به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های بورس تهران، پتانسیل تجدید ارزیابی دارایی دارد که در این خصوص با مریم لیلی دوست، مدیر مالی بانک ملت گفت و گو کرده ایم. در خصوص موضوع تجدید ارزیابی دارایی بانک ملت به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سال ۹۸، با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی، بانک ملت، سال آینده می تواند برای بار دیگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی داشته باشد و از معافیت مالیاتی استفاده کند.

وی گفت: بانک ملت از استحکام مالی برخوردار و دارای کفایت سرمایه بالای ۸ درصد است. ۴۵ درصد مبلغ تجدید ارزیابی می‌تواند در سرمایه نوع یک بنشیند و باعث بهبود نسبت کفایت سرمایه شود. به اضافه اینکه سرمایه پایه‌ را هم افزایش می‌دهد و در صورت افزایش سرمایه پایه بسیاری از الزامات و مقررات احتیاطی بانک مرکزی و نسبت‌هایی مانند نسبت تسهیلات تعهدات کلان و مرتبط پس تجدید ارزیابی بالا می‌روند و طبیعتا سودآوری بانک زیاد می‌شود.

لیلی دوست گفت: از طرفی مجمع تصویب افزایش سرمایه ۱۰۱ درصدی از سود انباشته هم به زودی برگزار می‌شود.

مدیر مالی بانک ملت گفت:  تجدید ارزیابی برای اقلام دارایی از جمله دارایی های ثابت در عرضه ، اعیان سرقفلی و سرمایه گذاری ها امکانپذیر است و لیکن با توجه به مقررات موجود ناظر بر بانک ها نسبت به تصمیم گیری در خصوص انتخاب تجدید ارزیابی نوع و طبقه دارایی اقدام می نماید.

وی در پاسخ به این سوال که از محل تسعیر هم می توانید افزایش سرمایه از تجدید بدهید؟ گفت: مطابق مقررات بانک مرکزی، سود ناشی از تسعیر ارز بانک اصلا قابل تقسیم نیست و صرفا می‌توانیم ازمحل آن افزایش سرمایه بدهیم. پس یکی از آیتم‌های مهمی که مطمئنا همیشه برای ما امکان افزایش سرمایه را به وجود می‌آورد، سود تسعیر است که با توجه به پوزیشن مثبت بانک حداقل به میزان ۵ میلیارد دلار این امکان فراهم است و با توجه به نرخ اعلامی بانک مرکزی سود ناشی از تسعیر ایجادی قابلیت افزایش سرمایه را فراهم می‌کند.

بانک ملت در 6 ماهه یکی از بهترین عملکرد های بنیادی را داشت، به طوری که جهش سود 173 درصدی و رسیدن به 52 تومان سود هر سهم نشان داد امسال این بانک توان سود سازی بالایی دارد.

برخی تحلیل ها با احتساب سود تسعیر ارز برای امسال پیشبینی سود سازی 140 تومانی را به ازای هر سهم بانک ملت دارند که نشان می دهد این سهم بانکی با پی بر ای فوروارد نازل کانال3 در حال معامله است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24