Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

و نکته آخر درخصوص تجدید ارزیابی، اخبار و تحولات پیرامونی بودجه است که اگر به هر دلیل (تمایل دولت یا فشار سازمان بورس و مجلس) معافیت‌ مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از 5 سال به 3 سال کاهش یابد، بخش دیگری از پازل بازار تکمیل شده و صنایع پیشران نیز با قرار گرفتن در این مسیر، فضای بازار را برای مدت بیشتری گرم و داغ نگه خواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 آذر 1402

 1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم آتشین و قوی آغاز کرد و حرکت رو به جلوی دیگری را به نمایش گذاشت؛ هر چند که فشار عرضه هم کم نبود. شاخص کل طی 4 روز کاری گذشته با 4 کندل بلندقامت صعودی که در حدود 44 هزار واحد آن مربوط به بازار روز گذشته بود، علاوه بر گذر از نخستین سد مقاومتی خود، حالا در تلاش برای گذر از دومین سطح مقاومت خود در سطوح دو میلیون و 155 - 160 هزار واحدی است و گویا قصد دارد طی یک هفته با شکست هر دو سطح، سیگنال مهمی را به پول‌های پارک شده خارج از بازار مخابره کند. در نتیجه داد و ستد روز گذشته، ارزش معاملات به 8.6 همت رسید که تقریبا هم‌تراز با بازار یکشنبه بود و رقمی بالغ بر 472 میلیارد تومان پول وارد چرخه معاملات شد. خیلی مهم است که درک کنیم در بازار چه خبر است. تا هفته پایان گذشته بسیاری از افراد اعتقاد به رشد بازار نداشتند و نوسانات شکل‌گرفته را مقطعی قلمداد می‌کردند اما اتفاقات و سیگنال‌های 3 روز کاری اخیر به قدری قوی و محکم بود که بسیاری را مجاب به تغییر تاکتیک کرد؛ با این حال هنوز برخی از گالیورها معتقدند شاخص تا مادامی که سطح 1.6 میلیون را نبیند، خبری از رشد نیست ! این دسته از افراد عموما درک صحیحی از بازار و اعداد و ارقامی که اعلام می‌کنند، ندارند.

بازار را در حالی پیش‌ می‌بریم که کماکان بحث تجدید داغ است و تقریبا تبدیل به درایور اصلی بازار شده است. به نظر می‌رسد در جلسه شنبه شب سازمان با شرکت‌ها و هلدینگ‌ها، (فارغ از نتیجه 5 خطی که به سهامداران مخابره شد) تصمیمات نهایی برای تجدید ارزیابی شرکت‌ها و حمایت از بازار گرفته شده است. نکته مهم اینکه گویا در این جلسه به دو نکته مهم اشاره شده. نکته اول اینکه سایر شرکت‌های غایب در جلسه می‌توانند در مسیر تجدید قرار گیرند و لذا هر شرکتی که قابلیت اجرایی کردن این موضوع را داشته باشد، می‌تواند با اعلام برنامه، در این مسیر قرار گیرد. و نکته دوم، همراهی سازمان بورس در صدور مجوزها و برداشتن موانع است که به نوعی سیگنال قوی برای شرکت‌ها را صادر کرده است. به نظر همین که شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه، مخابرات ایران و گروه مپنا به عنوان بنگاه‌های بزرگ بازار جلودار این موضوع شده‌اند، سیگنال مهمی به سایر شرکت‌ها برای قرار گرفتن در این مسیر و تشویق آنها به اعمال تجدید و کمک به بازار باشد و البته بسیار مهم است که سازمان پس از ایجاد اجماع مناسب، این موضوع را به شرکت‌ها و هلدینگ‌ها یادآور شود که مسیر درستی را در اطلاع‌رسانی (از شفاف‌سازی‌های اولیه گرفته تا میزان احتمالی تجدید، اعلام طبقات تجدید، زمان احتمالی اجرای افزایش سرمایه و ...) طی کنند و حتی برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی نیز می‌تواند در ایجاد شفافیت شرکت‌ها و کمک به بازار موثر باشد.

بنابراین با گذر زمان، صف‌بندی شرکت‌ها در تجدید ارزیابی روشن‌تر شده و باعث خواهد شد بازار این موضوع را با دقت بیشتری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. لذا باری دیگر اهمیت کدال بیشتر خواهد شد. و نکته آخر درخصوص تجدید ارزیابی، اخبار و تحولات پیرامونی بودجه است که اگر به هر دلیل (تمایل دولت یا فشار سازمان بورس و مجلس) معافیت‌ مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از 5 سال به 3 سال کاهش یابد، بخش دیگری از پازل بازار تکمیل شده و صنایع پیشران نیز با قرار گرفتن در این مسیر، فضای بازار را برای مدت بیشتری گرم و داغ نگه خواهد داشت. این فعلا بازی اولیه تجدید است که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24