Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و فلزات با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت از انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: اولین مرحله، قطعا افزایش سرمایه از محل سود انباشته‌ است که سرمایه شرکت را از ۱۹ هزار و ۲۰۰ به ۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا می‌دهد.

ومعادن ابتدا از سود انباشته افزایش سرمایه می دهد؛ پس از آن تجدید ارزیابی را بررسی می کند

بورس24 : اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و فلزات با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت از انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها به خبرنگار بورس24 گفت: اولین مرحله، قطعا افزایش سرمایه از محل سود انباشته‌ است که سرمایه شرکت را از ۱۹ هزار و ۲۰۰ به ۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا می‌دهد.

وی گفت: در دستور کار داریم که شرایط تجدید ارزیابی‌ دارایی‌های مان را بررسی کنیم در هیئت مدیره مطرح شود تا کمیته سرمایه‌گذاری نسبت به مثبت یا منفی بودن آن تصمیم بگیرد.

سعد محمدی در خصوص طرح توسعه فولاد سرمد ابرکوه از شرکت های زیر مجموعه تجلی گفت: در فولاد سرمد ابرکوه ، کارخانه آهن اسفنجی ۱.۱ میلیون تنی سرمایه‌گذاری می‌شود که نزدیک به ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، همچنین کارخانه تولید فولاد بیش از ۵۳ درصد پیشرفت داشته که با سرمایه‌گذاری در تولید کلاف و تکمیلی زنجیره محصولات‌ ، در بازار عرضه خواهیم کرد. مجموعه این سرمایه‌گذاری در ۳ طرح جدید کلاف، آهن اسفنجی و فولاد نزدیک به ۳۰۰ میلیون یورو است که امیدواریم بتوانیم تا ۲ سال آینده تمام این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص عدم رشد قیمتی سهم در سال گذشته گفت: یک دلیل آن فروش سهام در بازار بود ، مجموعه‌هایی مثلا صندوق بازنشستگی فولاد به دلیل بحث پرداخت حقوق بازنشستگان ، در سال جاری ۱ میلیارد سهم فروختند. نکته بعد اینکه درمجموع بعضی از شرکت‌های حقوقی که سهامدار هستند به برخی از این صندوق‌ها وابسته هستند و با توجه به نیاز به نقدینگی ، امسال نزدیک به ۴ میلیارد سهم فروخته شده است . البته با توجه به فروش این سهام در بازار سهم در شرایط مناسبی قرار دارد.

سعد محمدی گفت: سهم ومعادن ، سرمایه گذاری بلند مدت است و با رسیدن سرمایه‌گذاری‌های‌ شرکت به تولید، سود شرکت را از ۳۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد می‌رساند.

وی گفت: از طرفی نسبت قیمت به NAV سهم ۵۰ درصد است، این نشان می‌دهد که ارزش این سهم حداقل نسبت به ارزش دارایی‌هایی که دارد، با نصف قیمت معامله می‌شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24