Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تخت جمشید با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

مجمع «شجم» 450 ریال سود بین سهامداران تقسیم کرد

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تخت جمشید با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

پروژه تولید بوتادین در دستور کار است

در ابتدای جلسه مدیر عامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت پتروشیمی تخت جمشید در سالی که گذشت تلاش کرد تا اقداماتی مثبت برای سهامداران فراهم آورد.

وی ادامه داد: خوراک اصلی مجتمع بوتادین است که عمدتا از شرکت های پتروشیمی امیرکبیر و پتروشیمی جم تامین می شود. بخشی دیگر از مواد اولیه شرکت نیز از شرکتهای پتروشیمی پارس و نفت ایرانول تامین می شود، همچنین این شرکت در راستای تامین پایدار خوراک واحدهای خود، پروژه تولید بوتادین 1.3 را در دستور کار دارد که از واحد پتروشیمی ایلام تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عنوان کرد: طرح توجیهی و موافقت اصولی پروژه مورد تصویب شرکت ملی صنایع پتروشیمی NPC و معاونت برنامه ریزی وزارت نفت قرار گرفته است.

تغییرات فصلی تاثیری بر تولید شرکت ندارد

وی خاطر نشان کرد: زنجیره تولید محصولات شرکت به صورت پیوسته بوده و تغییرات فصلی اثر با اهمیتی بر میزان تولید شرکت ندارد، هر چند با شروع فصل تابستان و افزایش دما مصرف انرژی افزایش می یابد، به همین دلیل تاثیر با اهمیتی بر میزان تولید  روند سودآوری ندارد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص قیمت فروش محصولات عنوان کرد: قیمت فروش محصولات داخلی در بورس کالا بر پایه نرخ های اعلامی دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی تعیین می شود و فروش خارج از بروس کالا عمدت مربوط به فروش محصول OFF بوده است.

وی افزود: در سال مالی مورد گزارش نه تنها افزایش نرخ نداشتیم، بلکه با کاهش نرخ ۴ میلیون و ۱۰۰هزار تومان در هر تن هم مواجه شدیم. اگر می‌توانستیم محصولات را با نرخ‌های سال گذشته به فروش برسانیم (متوسط نرخ فروش ۴۴۱ میلیون ریال بود)، ۳۲۶ میلیارد تومان به سود عملیاتی شرکت اضافه می‌شد.

اقدامات شرکت در سال مورد گزارش

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده شرکت گفت: دستیابی به رکورد تولید روزانه 318 تن و ماهیانه 7701 تن و سالیانه 83375 تن، دستیابی به رکورد تولید فروش سالیانه 79675 تن، تکمیل و راه اندازی مخازن کروی 2 و 3، پیشرفت 90 درصد در ساخت برح های خنک کننده واحد PBR 2 به منظور افزایش ظرفیت خط تولید و ساخت و راه اندازی مخزن متانول از جمله اقدامات شرکت در سال مورد گزارش است.

وی افزود: تمدید 5 ساله قرارداد تامین خوراک با شرکت پتروشیمی امیرکبیر، تکمیل و راه اندازی مخازن کروی به منظور ذخیره سازی خوراک بوتادین و C4 و همچنین ساخت و راه اندازی مخزن متانول از دیگر برنامه های راهبردی شرکت است.

برنامه های آتی شرکت

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری به بندهای حسابرسی را به شرکت داد.

مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در مورد برنامه های آتی نیز عنوان کرد: تکمیل پروژه ساخت 70 هزار تنی تولید بوتادین و رافینین و همچنین دستیابی به تولید با ظرفیت اسمی و همچنین کشف بازارهای صادراتی از جمله برنامه های شرکت است.

نرخ حمل چقدر است؟

مدیرمالی شرکت به سهامداران در مرد نرخ حمل شرکت گفت: نرخ حمل صادراتی در سال ۱۴۰۱، ۴۴ دلار بوده و در سال مالی مورد گزارش با کاهش مواجه شده و به ۱۲ دلار رسیده است.

وی در خصوص برنامه بوتادین به سهامداران تصریح کرد: همانطور که گفته شد اخذ موافقت اصولی از صنایع ملی پتروشیمی، تحویل زمین از سازمان منطقه ویژه اقتصادی، دریافت پروانه ساخت و دریافت جواز تأسیس از اقدامات انجام‌شده برای پروژه ۷۰هزار تنی بوتادین است. برای این پروژه، تفاهنامه ۵ ساله با شرکت پتروشیمی آریاساسول جهت تأمین ۱۰۰هزار تن ماده اولیه C4  برای خوراک این واحد تنظیم شده است.

وی در مورد قرارداد پتروشیمی صدف پاسخ داد: قرارداد پتروشیمی صدف با پتروشیمی جم، ۶۰ هزار تنی است.

در پایان نیز به ازای هر سهم 450 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24