Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی معتقدند انرژی بازار تخلیه شده و هر آن ممکن است مسیر اصلاحی را در پیش بگیرد. این موضوع را رد نمی‌کنیم اما شکل و شمایل بازار به گونه‌ای است که به نظر بسیاری از سهم‌ها در حال دست به دست شدن بوده و اگر راننده بازار بتواند جریان خبری را به کمک اظهارنظر برخی از مدیران و البته دولتمردان و مجلسیون حفظ نماید، بسیاری از سهم‌ها پس از یک کف‌سازی کوچک، موج دیگری از رشد قیمت‌ها را تجربه خواهند کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه پس از تجربه چند روز روند افزایشی و حرکت رو به جلو و به دلیل قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته، با عرضه‌های بیشتری روبرو شد. البته فضا در یک ساعت ابتدایی چندان بد نبود اما وقتی معامله‌گران کوتاه‌مدتی دیدند خبری از حرکت رو به جلو نیست، ترجیح دادند، با سبک کردن پرتفوی خود، با آرامش خاطر و فراغِ بال به تعطیلات پایان هفته بروند. در نتیجه این تفکر و قالب شدن دست فروشنده‌ها، شاخص کل افت حدود 5.500 واحدی را تجربه کرد و تا ارتفاع دو میلیون و 171 هزار واحدی عقب نشست. حجم و ارزش معاملات با افت 28 درصدی به 5.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 400 میلیارد تومان پول از چرخه بازار خارج شد.

برخی معتقدند انرژی بازار تخلیه شده و هر آن ممکن است مسیر اصلاحی را در پیش بگیرد. این موضوع را رد نمی‌کنیم اما شکل و شمایل بازار به گونه‌ای است که به نظر بسیاری از سهم‌ها در حال دست به دست شدن بوده و اگر راننده بازار بتواند جریان خبری را به کمک اظهارنظر برخی از مدیران و البته دولتمردان و مجلسیون حفظ نماید، بسیاری از سهم‌ها پس از یک کف‌سازی کوچک، موج دیگری از رشد قیمت‌ها را تجربه خواهند کرد. به شکل واضحی مشخص است که بازار دقیقا به روی جریان خبری سوار شده و پول وارد شده نقش سوخت برای حرکت رو جلو را دارد. اما بحث امروز را درخصوص 4 موضوع مهم پیش می‌بریم. ابتدا نیمچه اشاره‌ای به بحث تکراری تجدید ارزیابی داریم. در ادامه به مباحث مربوط به بازار ارز خواهیم پرداخت. تحولات مربوط به نقدینگی بازار از دیگر مواردی است که مورد بحث قرار خواهد گرفت. و در انتها به سراغ تحولات و جریانات هفته پیش روی بازار خواهیم رفت.

درخصوص بحث تجدید تقریبا به اکثر مواردی که بازار برای حرکت رو به جلو نیاز دارد اشاره شد و کماکان معتقدیم اگر جریان معافیت از 5 سال به 3 سال نتیجه‌بخش باشد، بازار با اعتماد به نفس بیشتری گام بر خواهد داشت. و لذا نهاد ناظر باید نهایت تلاش و چانه‌زنی خود را برای وقوع نتیجه مثبت درخصوص این موضوع به معرض نمایش بگذارد. نکته دیگر اینکه بازار هنوز هم درخصوص قرار گرفتن بسیاری از شرکت‌ها در مسیر تجدید مرددد است. به عنوان مثال در روند معاملات زاگرس حس و حال تجدید دیده می‌شود اما سهامدار عمده اطلاعات خاصی در این خصوص منعکس نمی‌کند و لذا به نظر جریان پول وارد شده، بیش از هر چیز نیاز به شفافیت و رسیدن خبرهای دقیق دارد تا بتواند ابعاد جریانات را محاسبه کرده و با منطق و استدلال قوی‌تری در مسیر خرید و فروش قرار گیرد.

بحث دوم مربوط به فضای ارزی کشور است. تقریبا همه می‌دانیم از زمانی که فضای فروش نفت رونق نسبی گرفت و از طرف دیگر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24