Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نکته مهمی که اکنون بورس را از بازارهای موازی جدا می‌کند این است که در جریان افزایش نقدینگی به دنبال وضعیت اقتصادی کشور، کلیه بازارها خود را با شرایط تورمی کشور منطبق ساخته‌اند اما تنها بازاری که هنوز با شرایط اقتصادی تطبیق نیافته، بازار سرمایه است. نمونه واضح از این موضوع به P/E بازار برمی‌گردد که نسبت به دو سال قبل در محدوده جذابی قرار دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه، آغاز چندان جذاب و گرمی نداشت و هر چه پیش رفت بواسطه عدم تمایل به حرکت رو جلو، فروشنده‌های بیشتری وارد گود شدند و در همین راستا با گذر از نیمه ابتدایی بازار، فشار فروش شدت بیشتری گرفت تا در یک روز نه‌چندان خوب شاهد افت 10 هزار واحدی شاخص کل و عقبگرد این نماگر تا سطح دو میلیون و 161 هزار واحدی باشیم. البته میزان کاهش ارتفاع شاخص هم‌وزن مقداری کمتر بود و همین مساله نشان می‌دهد که فضا خیلی هم سخت و پیچیده نبوده اما به هر جهت نخستین روز کاری هفته با رنگ سرخ سپری شد. ارزش ارزش معاملات که روز چهارشنبه بواسطه قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته تا سطح 5.9 همت افت کرده بود، با یک افت 5 درصدی دیگر به 5.6 همت رسید و رقمی بالغ بر 360 میلیارد تومان پول از بازار داد.

بازار را در حالی پیش می‌بریم که طیفی از معامله‌گران با پذیرش خاتمه یافتن روند نزولی 7 ماهه در حال خرید و اصلاح پرتفوی بوده و در حال استفاده از منفی‌های بازارند اما طیف دیگری از معامله‌گران رشد اخیر را موقت قلمداد کرده و معتقدند بازار پتانسیل رشد نداشته و مجددا به روند نزولی بازگشته است. به نظر موضوع تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه شرکت‌ها موضوعی نیست که به کوتاه‌مدت خلاصه شود و نور اُمیدی که به تازگی روشن شده، به سادگی خاموش نخواهد شد. بازار در نیمه دوم آذر در انتظار اطلاع‌رسانی رسمی شرکت‌ها در کدال درخصوص بحث افزایش سرمایه خواهد بود. از طرف دیگر اخبار بودجه را داریم؛ به واقع اگر به این عقیده رسیده‌ایم که تجدید ارزیابی برای بازار و شرکت‌ها مفید است، به نظر رایزنی تمام قد سازمان و سایر نهادها در مجلس برای گنجانده شدن این موضوع در لایحه بودجه حیاتی است.

از طرف دیگر تحرکات خاص در ترکیب سهامداری خودرویی‌ها به ویژه مجموعه سایپا را داریم که نشان می‌دهد تحرکاتی در جریان است که شاید این بار با دفعات گذشته متفاوت بوده و با این تغییرات، شرکت‌ها از فضای قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند. در مجموعه ایران‌خودرو به نظر کروز در مسیر گرفتن سیت سوم هیات مدیره بوده و در سایپا ورود کرمان موتور به ترکیب سهامداران اتفاقی خاص و درخور توجه است. برخی معتقدند روند بازار طوری پیش می‌رود که بسیاری از معامله‌گران بیرون بازار که تا دیروز ناظر و تماشاچی بودند، از ترس جا ماندن، در مسیر بازار قرار گرفته‌اند. به نظر این موضوع با جدیت پیش می‌رود و هرچه می‌گذرد تمایل به فروش برای خروج از بازار کمتر و گردش و جریان پول بازار در حجم بیشتر می‌شود.

نکته مهمی که اکنون بورس را از بازارهای موازی جدا می‌کند این است که در جریان افزایش نقدینگی به دنبال وضعیت اقتصادی کشور، کلیه بازارها خود را با شرایط تورمی کشور منطبق ساخته‌اند اما تنها بازاری که هنوز با شرایط اقتصادی تطبیق نیافته، بازار سرمایه است. نمونه واضح از این موضوع به P/E بازار برمی‌گردد که نسبت به دو سال قبل در محدوده جذابی قرار دارد. اکنون متوسط P/E بازار در محدوده کمتر از 7 واحدی قرار دارد. بنابراین ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24