Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با سکوت خبری و دست روی دست گذاشتن، نه‌تنها خبری از ورود پول مجدد و حرکت رو به جلو نخواهد بود که بسیاری در مسیر فروش و شناسایی سود قرار خواهند گرفت. بازار به طور جدی نیازمند اخبار مثبت است. معامله‌گران و سهامداران بیش از 7 ماه فضای اصلاحی را تحمل و تجربه کرده‌اند و اگر فضای روزهای پیش رو باب میل آنها پیش نرود، ممکن است موج جدیدی از فشار فروش از راه رسیده و تمام تلاش‌هایی که برای بهبود بازار صورت گرفته، از دست برود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 20 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با همان فرمان شنبه آغاز کرد و سمت تقاضا خیلی قوی نبود و فروشنده‌ها میدان‌دار بودند اما با گذر از یکساعت نخست، فضا اندکی بهتر شد؛ هر چند که آنچنان که باید و شاید پایدار نبود اما به هر جهت همین‌که مقداری از فشار فروش دو روز کاری اخیر فاصله گرفتیم، اتفاق خوبی است. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل بدون تغییر خاصی در ارتفاع دو میلیون و 161 هزار واحدی باقی ماند اما نماگر هم‌وزن با رشد 0.25 درصدی خبر از افزایش نمادهای سبزپوش داد. نکته منفی اینکه ارزش معاملات با ثبت یک افت 6.5 درصدی دیگر به 5.2 همت رسید اما موج خروج پول از بازار تعدیل شد و مقداری از شدت آن کاسته شد. (144 میلیارد تومان)

برخی معتقدند اگر خوش‌بینی ایجاد شده هفته‌های اخیر از دست برود، بازار مجددا به روند فرسایشی و رکودی باز خواهد گشت. سازمان با مطرح کردن بحث تجدید و برگزاری جلسه هم‌اندیشی با هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ بورسی، سیگنال بهبود بازار و تزریق نقدینگی را صادر کرد. طی روزهای اخیر مصاحبه برخی از شرکت‌ها و اظهارنظر مثبت آنها درخصوص قرار گرفتن در مسیر تجدید و افزایش سرمایه را داشتیم. برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران از مدیران برخی از شرکت‌ها از دیگر اتفاقات مهم هفته‌های اخیر بود اما به نظر بازار برای ادامه مسیر و ایجاد انگیزه قوی‌تر نیاز به رسمی‌تر شدن موضوع تجدید (اطلاع‌رسانی شرکت‌ها از طریق کدال)، اخبار قوی‌تر از ناحیه بودجه و رسیدن اخبار مثبت از سوی سیاستگذار و وزرات اقتصاد داشته باشد.

در غیر اینصورت، با سکوت خبری و دست روی دست گذاشتن، نه‌تنها خبری از ورود پول مجدد و حرکت رو به جلو نخواهد بود که بسیاری در مسیر فروش و شناسایی سود قرار خواهند گرفت. بازار به طور جدی نیازمند اخبار مثبت است. معامله‌گران و سهامداران بیش از 7 ماه فضای اصلاحی را تحمل و تجربه کرده‌اند و اگر فضای روزهای پیش رو باب میل آنها پیش نرود، ممکن است موج جدیدی از فشار فروش از راه رسیده و تمام تلاش‌هایی که برای بهبود بازار صورت گرفته، از دست برود. آنوقت است که حتی خبردرمانی هم اثر خود را از دست خواهد داد و رکود سنگین در کلیت بازار به ویژه در صنایع بزرگ حکمفرما خواهد شد. بنابراین باری دیگر تاکید می‌کنیم که اگر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24