Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فراموش نکنیم که رشد روزهای اخیر بازار صرفا تلاش برای جبران آخرین کاهش قیمت‌ها در جریان درگیری حماس و اسرائیل بوده و هنوز هم نسبت‌هایی همچون P/E و P/S و ارزش دلاری بازار در سطوح بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاری قرار دارند. ضمن اینکه با بودجه‌ای مواجهیم که برخلاف سال‌های گذشته نمی‌تواند سیگنال منفی خاصی به بازار مخابره کند؛

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با وجود رسیدن برخی اخبار مثبت، اطلاعیه‌ها و کنفرانس‌ها شرایطی مشابه با بازار دوشنبه داشت و چندان قبراق و سر حال نبود و در نهایت بدون تغییر بااهمیت (افت حدود 1.000 واحدی) در ارتفاع دو میلیون و 161 هزار واحدی، به کار خود خاتمه داد. ارزش معاملات با افت 4 درصدی به 5.5 همت رسید و رقمی بالغ بر 264 میلیارد تومان پول از چرخه بازار خارج شد. به نظر می‌رسد بازار تا حدودی از آن فضای منفی 6 ماهه که از اردیبهشت تجربه کرده بود، فاصله گرفته و روند معاملاتی منطقی‌تری را تجربه می‌کند. البته هنوز هم دست‌های پنهان در حال کنترل قیمت بسیاری از سهم‌ها است. به نظر می‌رسد راننده این روزهای بازار تمایل چندانی به معکوس قوی کشیدن و حرکات تند و تیز نداشته و حرکت آهسته و پیوسته را در دستور کار دارد.

این روزها بازار را در حالی پیش می‌بریم که برخی معتقدند موج تجدید ارزیابی نمی‌تواند عاملی برای رشد قوی بازار باشد. اما اگر به سیکل‌های افزایشی و کاهشی 3 سال گذشته نگاه کنیم، خواهیم دید که این سیکل‌ها بسیار بزرگ هستند، در حالی که در ابتدای هر کدام، احساس می‌شده محرکی که بتواند بازار را در جهت مثبت و منفی با بازده قابل ملاحظه مواجه کند، وجود ندارد. در مورد بحث تجدید ارزیابی، ساده‌ترین نکته اینجاست که کمتر کسی تصور می‌کرد شرکتی مانند فولاد مبارکه، زمین‌هایی داشته باشد که در مقایسه با سرمایه اسمی 80 هزار میلیارد تومانی این شرکت، قابل توجه باشد. در همین یک مورد شاهد بودیم که برخی اشخاص حقیقی بلوک‌های سنگینی را پس از انتشار این خبر، خریداری کردند. بنابراین بحث تجدید یک سیگنال اولیه برای تغییر مسیر بازار است و احتمالا در ادامه راه محرک‌های دیگر برای ادامه‌دار شدن روند صعودی را خواهیم داشت.

فراموش نکنیم که رشد روزهای اخیر بازار صرفا تلاش برای جبران آخرین کاهش قیمت‌ها در جریان درگیری حماس و اسرائیل بوده و هنوز هم نسبت‌هایی همچون P/E و P/S و ارزش دلاری بازار در سطوح بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاری قرار دارند. ضمن اینکه با بودجه‌ای مواجهیم که برخلاف سال‌های گذشته نمی‌تواند سیگنال منفی خاصی به بازار مخابره کند؛ چراکه بخش‌های مربوط به انرژی و عوارض و ... تعیین تکلیف شده و به نظر بازار پس از یکسال در حال فاصله گرفتن از تحولات پیرامونی بودجه است ! از طرف دیگر مجددا مباحث مربوط به واگذاری تودلی‌ خودروسازان مطرح شده است. از حق نگذریم، این موضوع واقعا مشمئزکننده شده اما به هر جهت از کنار اثر روانی چنین خبرهایی بی‌‌تفاوت نمی‌توان گذشت.

در مجموع فضای خبری بد نیست و به مراتب بهتر از 6 ماه اخیر است. ضمن اینکه تحولاتی نظیر کاهش ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24