Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در بازار ارز تحولات زیرپوستی در جریان است که به سود بازار تمام خواهد شد. طی هفته‌های اخیر عنوان کردیم که دلار نیما به آرامی از سطوح 37,500 تومان به 38,200 تومان رسیده و امروز که این گزارش را قلم می‌زنیم به محدوده 39 هزار تومان رسیده و اگر با همین فرمان پیش برود، احتمالا برای انتهای سال دلار 42 – 43 هزار تومانی را داشته باشیم. این رویداد تاثیر مثبت مستقیم بر بازار دارد و محرکی برای اتفاقات مثبت بنیادی در عملکرد شرکت‌ها خواهد بود

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته و یک بین‌التعطیلین می‌رویم که بازار چهارشنبه همچون روزهای قبل بی‌‌رمق و نوسانی بود. نه خیلی فشار عرضه داشت و نه تقاضایی که سیگنال برگشت به مدار رشد را صادر کند. البته قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و فضای نیمه تعطیل شنبه هم در این وضعیت بی‌تاثیر نبود. در نتیجه معاملات چهارشنبه شاخص کل با افت حدود 3 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 158 هزار واحدی قرار گرفت. نماگر هم‌وزن اما طبق روال روزهای قبل شرایط بهتری داشت. ارزش معاملات با افت حدود 16 درصدی به 4.6 همت رسید و رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان از تالار شیشه‌ای خارج شد. بازار را در حال پیش می‌بریم که بعد از یک رشد نصفه و نیمه، روند نوسانی در پیش گرفته و برای لمس اعداد و اهداف بالاتر نیاز به محرک‌های قوی‌تر و رسیدن اخبار جدید دارد. البته تمایلاتی برای حرکت رو به جلو دیده می‌شود اما راننده بازار به شدت علاقه به کنترل کردن و حرکت بازار بر اساس تمایلات خود دارد.

هفته پایانی پائیز را در حالی آغاز می‌کنیم که تنها 4 روز کاری دیگر تا انتهای فصل پائیز باقی‌مانده و این فصل پُرحاشیه هم در حال خاتمه یافتن است. بازار کماکان اخبار تجدید را دنبال می‌کند. رویدادی که بارها امتحان خود را پس داده و این بار هم می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات مثبت باشد؛ کمااینکه حرکت ابتدایی قوی در بازار هم بر اساس همین جریان رقم خورد و می‌تواند قابلیت‌های بنیادی خوبی داشته باشد. در مورد تجدید ارزیابی به کرات صحبت شده اما برخی معتقدند هنوز سیگنال قوی از سوی سیاستگذار صادر نشده است. البته طبق شنیده‌ها گویا جلساتی در جریان است و تصمیمات مثبتی هم گرفته شده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده و بروکراسی ادارای سبب کُند شدن مسیر شده است. اما در هر صورت تجدید یکی از قوی‌ترین وزنه‌هایی است که می‌تواند در فضای بازار موثر باشد.

در سوی دیگر بودجه را داریم که کلیات آن توسط مجلس رد شد و دولت 7 روز فرصت دارد تا اصلاحیه آن را مجددا راهی بهارستان کند. بازار همواره از واژه بودجه و اخبار این بسته پیچیده ترس دارد. به هر جهت طی یکسال اخیر تحولات این حوزه حسابی او را آزار داده. اما به نظر این بار اخبار منفی خاصی از این ناحیه نداشته باشیم و حتی معتقدیم در اصلاحیه ممکن است فضای بودجه کمی انبساطی شود و تغییراتی را در نرخ ارز داشته باشیم.

اما در بازار ارز تحولات زیرپوستی در جریان است که به سود بازار تمام خواهد شد. طی هفته‌های اخیر عنوان کردیم که دلار نیما به آرامی از سطوح 37,500 تومان به 38,200 تومان رسیده و امروز که این گزارش را قلم می‌زنیم به محدوده 39 هزار تومان رسیده و اگر با همین فرمان پیش برود، احتمالا برای انتهای سال دلار 42 – 43 هزار تومانی را داشته باشیم. این رویداد تاثیر مثبت مستقیم بر بازار دارد و محرکی برای اتفاقات مثبت بنیادی در عملکرد شرکت‌ها خواهد بود و لذا دور از ذهن نیست که دلار بازار آزاد هم به مرور به سمت قیمت‌های ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24