Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، بانک تجارت کنفرانس اطلاع رسانی خود را برگزار و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

پاسخ بانک تجارت در خصوص برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی چه بود؟

به گزارش کدال نگر بورس24 ، بانک تجارت کنفرانس اطلاع رسانی خود را برگزار و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

این بانک در پاسخ به اینکه برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد بیان داشت در صورتی که برخی موانع و مشکلات از جمله وجود هزینه استهلاک که باعث کاهش سودآوری بانک در سال بعد می‌شود و در نتیجه در تقسیم سود بانک اثر منفی دارد ،  افزایش نسبت خالص دارایی‌های ثابت به حقوق صاحبان سهام پس از کسر سود قطعی نشده به بیش از 30 درصد پس از افزایش سرمایه از محل مذکورو ... برطرف شود امکان افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک وجود خواهد داشت.

بانک در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش سرمایه از محل آورده نقدی یا سلب حق تقدم وجود دارد گفت در این خصوص موافقت سازمان خصوصی‌سازی الزامی است و مکاتبات لازم صورت گرفته ولی تاکنون موافقت خود را اعلام ننموده‌اند که در صورت موافقت می‌تواند کمک مناسبی به وضعیت نقدینگی و بهبود نسبت های مالی بانک کند.

بانک برای حل مشکل بدهی به صندوق توسعه ملی و صندوق بازنشستگی بانک‌ها بیان داشت مذاکراتی با صندوق‌های مذکور صورت پذیرفته که از طریق سرمایه‌گذاری یا واگذاری املاک تهاتر بدهی صورت پذیرد.

وتجارت در ادامه افزود بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی نسبتی که به منظور سرمایه‌گذاری بانک در سهام پالایشگاه تهران و اصفهان وجود داشت باید کاهش پیدا می‌کرد تا بانک مشمول جریمه نگردد لذا بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها باید از دارایی‌های بانک خارج می‌شد و از طرفی این موضوع موجب بهبود کفایت سرمایه بانک گردید.

در زمینه وصول مطالبات از دولت پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم بخشی از مطالبات وصول گردید و بخش دیگری از طریق واگذاری املاک بوده است. بخش دیگری از مطالبات نیز به سرفصل‌های خود اشخاص بدهکار منتقل شده  و بخش دیگری نیز در حال مذاکره و یا اقدام حقوقی می‌باشیم این اقدامات منجر به تعدیل ذخیره و شناسایی سود می‌گردد.

1

2

2

ن

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24