Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در بازارهای جهانی باری دیگر نفت به مدار رشد بازگشته و فلزات رنگین افزایش ارتفاع را تجربه می‌کنند. با توجه به اینکه فدرال رزرو در سه دوره متوالی قصد افزایش نرخ بهره را نداشته، کامودیتی‌ها در هفته‌های اخیر حرکات مثبت رو به بالایی داشتند و می‌توان برای کامودیتی‌ها چشم‌انداز مثبتی متصور بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 آذر 1402

 1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه با وجود قرار گرفتن در یک روز نیمه‌تعطیل، بهتر از انتظار ظاهر شد و به کمک رسیدن برخی اخبار مثبت از ناحیه تجدید ارزیابی و همچنین رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی فضای خوبی داشت و در همین راستا شاخص کل رشد 13 هزار واحدی را ثبت کرد و تا ارتفاع دو میلیون و 171 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات که در بازار چهارشنبه با افت جدی به کانال 4 همتی بازگشته بود، در بازار شنبه با رشد بسیار خوب 17 درصدی به 5.4 همت رسید و تراز نقدینگی حقیقی‌ها ورود 260 میلیارد تومان پول جدید را تائید کرد. البته در چهره معاملات این روزها هنوز هم تردید دیده می‌شود. برخی رشد بازار را موقت دانسته و معتقدند خبری از رشد دامنه‌دار نبوده و نهایتا پس از رشد موقت در سهام کوچکتر، فتیله بازار کشیده خواهد شد.

اما در سوی دیگر عده‌ای معتقدند تجدید خبر کمی برای بازار نبوده و در ادامه با رسیدن برخی اخبار دیگر، رشد نرم و آرامی را در بازار خواهیم داشت. همیشه نگاه بدبینانه داشتن راحت‌ترین کار است اما طی مدت اخیر یعنی از آبان (زمانی که انتظار برای برگشت بازار بود)، بازدهی خوبی در بسیاری از سهم‌ها ثبت شده و این در شرایطی است برخی فقط تماشاچی بوده و موفق به کسب بازدهی از بازار نشده‌اند. به نظر تجدید محرک خوبی برای آغاز یک تغییر روند پس از 6 - 7 ماه اصلاح قیمتی و زمانی بود. البته بستر ارزندگی سهم‌ها در این موضوع بی‌تاثیر نبود و حالا خبر برگزاری جلسه سازمان بورس با شرکت‌ها و هلدینگ‌ها با حضور وزیر اقتصاد نشان می‌دهد که احتمالا دستورهای قوی‌تری برای قرار گرفتن در این مسیر خواهیم داشت. البته موضوع تجدید به یک پیشران خبری دیگر نظیر تحرکات ارزی یا اخبار خودرویی نیاز دارد که بتواند تعادل و سکون فعلی را با قدرت بیشتر بر هم زده و روزهای متفاوت‌تری را رقم بزند.

بازار در مقطع کنونی نیم‌‌نگاهی هم به گزارش‌های عملکرد تولید و فروش ماهانه و در ادامه صورت‌های مالی ۹ ماهه و حتی نحوه تجدید ارزیابی شرکت‌ها خواهد داشت. از این رو پیگیری‌های رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد می‌تواند نگاه سرمایه‌گذاران را بلندمدت‌تر کرده و تامین مالی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه بازار سرمایه انجام گیرد. اما در بازارهای جهانی باری دیگر نفت به مدار رشد بازگشته و فلزات رنگین افزایش ارتفاع را تجربه می‌کنند. با توجه به اینکه فدرال رزرو در سه دوره متوالی قصد افزایش نرخ بهره را نداشته، کامودیتی‌ها در هفته‌های اخیر حرکات مثبت رو به بالایی داشتند و می‌توان برای کامودیتی‌ها چشم‌انداز مثبتی متصور بود. پس از انتشار داده‌های اقتصادی پرتأثیر ماه نوامبر از چین، اداره ملی آمار (NBS) دیدگاه خود را درباره اقتصاد ارائه کرد. اقتصاد چین با شروع اثرات سیاست‌های کلان بهبود می‌یابد. تقاضای داخلی هنوز کافی نیست، بهبود اقتصادی نیاز به تثبیت بیشتر دارد. انتظار می‌رود اهداف توسعه چین در تمام سال محقق شود. بهبود مستمر تقاضا برای بهبود قیمت‌های مصرف‌کننده مفید است. چین شاهد کاهش تورم نخواهد بود. تعدیل‌های کوتاه‌مدت در بخش املاک برای توسعه پایدار و سالم این بخش در بلندمدت مفید است.

اما موضوعی که این روزها ذهن برخی از فعالین بازار را درگیر کرده، بحث ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24