Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از هفته آتی با خاتمه یافتن فصل پائیز، به استقبال گزارش عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها خواهد رفت. با رسیدن این گزارش‌ها عملا پرونده فروش کوارتر سوم بسته خواهد شد و تحلیلگران می‌توانند با در دست داشتن این اطلاعات تخمین نسبی بر روند سودآوری شرکت‌ها داشته باشند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 28 آذر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دوشنبه متعادل و با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد و به مرور با کمک رسیدن برخی اخبار و شایعات اوج گرفت و رشد خوب دیگری را ثبت کرد. هر چند که عرضه هم کم نبود و برخی فروش و شناسایی سود کوتاه‌مدتی را ترجیح دادند اما در مجموع خریداران دست بالاتر را داشتند و در همین راستا شاخص کل با پرش جدی 35 هزار واحدی (1.65 درصد) تا ارتفاع دو میلیون و 207 هزار واحدی پرواز کرد. ارزش معاملات که در بازار نیمه‌تعطیل شنبه سیگنال مثبتی را صادر کرده بود، با ثبت رشد فوق‌العاده نزدیک به 40 درصدی به بیش از 7.5 همت رسید و رقمی بالغ بر 75 میلیارد تومان پول جدید وارد تالار شیشه‌ای شد. بازار کماکان حول محور تجدید و اخبار این حوزه می‌چرخد و البته نگاهی جدی هم به بودجه و حواشی و تغییرات احتمالی آن دارد. در حوزه سیاسی فضا کمی آرام شده و دست‌کم واکنش بازار به اخبار درگیری منطقه کمتر شده است.

بازار تا پایان هفته درگیر اخبار تجدید خواهد بود اما از هفته آتی با خاتمه یافتن فصل پائیز، به استقبال گزارش عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها خواهد رفت. با رسیدن این گزارش‌ها عملا پرونده فروش کوارتر سوم بسته خواهد شد و تحلیلگران می‌توانند با در دست داشتن این اطلاعات تخمین نسبی بر روند سودآوری شرکت‌ها داشته باشند. با توجه به عواملی نظیر توقف قطعی برق، رشد اندک دلار نیمایی و عدم قطعی گاز، به نظر فضای سودآوری شرکت‌ها در سومین فصل سال بهتر از تابستان باشد و از همین حالا می‌توان تعدیل P/E بازار و سیگنال‌های مثبت بنیادی را انتظار داشت. 

اما در گزارش‌های اخیر به این نکته اشاره شد که "در بازار ارز تحولات زیرپوستی در جریان است که به سود بازار تمام خواهد شد." شواهد آماری نشان می‌دهد که میانگین قیمت دلار نیمایی در مقیاس هفتگی از اواسط آبان‌ ماه روند صعودی را طی کرده است. در ‌حالی ‌که نرخ دلار نیمایی در اواسط آبان در محدوده ۳۷ هزار و 500 تومان ثبت شده بود که این نرخ طی روزهای اخیر به کانال 39 هزار تومانی رسیده و شرکت‌های کوچک و متوسط، ارز صادراتی خود را تا 43 هزار تومان افزایش داده‌اند که سیگنالی مثبت از سمت این متغیر اثرگذار است. این رویداد باعث شده امیدواری بیشتری نسبت به تداوم این مسیر افزایشی ایجاد شود. اگرچه فاصله ۳۰ درصدی دلار نیمایی با دلار آزاد مساله آزار‌دهنده‌ای است اما به هر جهت اگر روند افزایشی آغاز شده تداوم یابد، از همین حالا می‌توان رشد فروش و افزایش سودآوری شرکت‌ها برای کوارتر پایانی سال را انتظار داشت. 

در گذشته و پیش از وقوع آخرین جهش ارزی، اختلاف بین دلار نیما و آزاد نزدیک به 20 درصد بود. لذا اگر سیاستگذار ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24