Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گزارش خبرنگار بورس 24 از مفاد جلسه امروز وزیر اقتصاد با مدیران هلدینگ های بزرگ بازار سرمایه حاکی از آن است که در این نشست سید احسان خاندوزی با بیان این که استفاده از اهرم تجدید ارزیابی دارایی های می تواند به  واقعی شدن ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس کمک کند....

درخواست خاندوزی برای تسریع در تجدید ارزیابی بزرگان بازار سهام

بورس24 : بیست و دوم آذرماه سال جاری بود که مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مدیرعامل 22 هلدینگ و شرکت سرمایه گذاری بزرگ بازار سرمایه خواست تا امروز در جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و دارایی به هم اندیشی در خصوص افزایش سرمایه شرکت های بزرگ از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی بپردازند.

او از دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران،  مدیر عامل  شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ، مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران ، مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی،  مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین،  مدیر عامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان ، مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری غدیر،  مدیر عامل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید،  مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ، مدیر عامل شرکت گروه مپنا، مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی،  مدیر عامل  شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،  مدیر عامل  شرکت مخابرات ایران ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین،  مدیر عامل  شرکت ارتباطات سیار ایران،  مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین،  مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ، مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری ملی ایران،  مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین ، مدیر عامل شرکت گروه دارویی برکت،  مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر و مدیر عامل  شرکت البرز دارو خواسته بود که عصر امروز در محل ساختمان معروف به باب همایون حضور پیدا کرده و در گفت و گو با سید احسان خاندوزی دیدگاه های خود درباره تجدید ارزیابی دارایی ها را در میان بگذارند.

گزارش خبرنگار بورس24 از مفاد جلسه امروز وزیر اقتصاد با مدیران هلدینگ های بزرگ بازار سرمایه حاکی از آن است که در این نشست سید احسان خاندوزی با بیان این که استفاده از اهرم تجدید ارزیابی دارایی های می تواند به  واقعی شدن ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس کمک کند ، تصریح کرده از همکاران محترم در بورس و همین طور مدیران محترم شرکت ها درخواست دارم که  موضوع تجدید ارزیابی شرکت‌ها سریع تر انجام شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرده آنچه که دغدغه اصلی شرکت‌هاست افزایش سرمایه از محل سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت است، چرا که شرکت ها باید  به صورت سالانه سرمایه گذاری های بلند مدت خود را تجدید ارزیابی نمایند.  به همین دلیل باید برای اصلاح ماده ۳۴ استاندارد ۱۵  با سازمان حسابرسی وارد گفت و گو شد و این بند از استاندارد اصلاح گردد و الزام از دوره یک ساله به ۳ یا ۵ ساله افزایش یابد که به نظر می رسد این کار انجام شود.

رئیس شورای عالی بورس در ادامه اظهار داشته که انتظار دارم  تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها به خوبی انجام شود و موانع و مشکلات به کمک سازمان بورس مرتفع گردد و در این خصوص دستوراتی را صادر کرده ام.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد : اهمیت حل موانع و مشکلات مالیاتی بود و این که در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه از محل اضافه ارزش سرمایه گذاری ها (سهام) معاف از مالیات است و دوره تجدید ارزیابی دارایی از طبقه زمین و دارایی های استهلاک پذیر ۳ تا ۵ سال  شده و افزایش سرمایه از این محل با نرخ مالیات صفر خواهد بود.

وزیر اقتصاد در این جلسه به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ماموریت داد که موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها را به طور ویژه در اولویت قرار دهد و وعده داد تا سازمان های امور مالیاتی و حسابرسی را برای حل موانع احتمالی همراه کند.

نکته مهم جلسه امروز این بود که اعلام شد :  هلدینگ های بزرگی مانند «شستا ، تاپیکو ، ومعادن ، فارس و مخابرات» و چند هلدینگ دیگر  نزدیکترین شرکت ها به تجدید ارزیابی هستند به لحاظ این که می‌توانند از محل سرمایه گذاری های بورسی خود یعنی NAV تجدید ارزیابی دارایی و افزایش سرمایه داشته باشند و سایر شرکت ها نیز به پیروی از این شرکت ها تجدید خواهند داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24