Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نکته پایانی که معامله‌گران باید به آن توجه داشته باشند، فضای حرکتی دو شاخص کل و هم‌وزن است. آنطور که در نمودار نسبت شاخص کل به شاخص هم‌وزن دیده می‌شود، طی مدت اخیر فضا در هم‌وزنی‌ها بهتر از نماگر اصلی بازار پیش رفته است. اما این نسبت پتانسیل تغییر مسیر داشته و یک حرکت قوی در شاخص کل و یا یک افت جدی در شاخص هم‌وزن می‌تواند منجر به تغییرات اساسی در رفتار معامله‌گران و کلیت بازار شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز بی‌رمق و ضعیف آغاز کرد. با گذر از یکساعت ابتدایی، ایجاد تحرکات نسبی در دو گروه خودرو و بانک منجر به بهبود نسبی تقاضا در کلیت بازار شد اما از آنجا که این تحرکات پایدار و قدرتمند نبود، مجددا فضای رکود به روند معاملات اکثر صنایع بازگشت و حتی اندکی فشار فروش را شاهد بودیم. در نتیجه این رویداد شاخص کل با افت نزدیک به 2 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 208 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات که در بازار چهارشنبه با افت 21 درصدی به 5.3 همت رسیده بود، در بازار روز گذشته با کاهش جزئی 1 درصدی به 5.2 همت رسید و رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان پول از جریان معاملات خارج شد.

همانطور که در گزارش صبح روز گذشته هم اشاره شد، با آغاز نخستین ماه از فصل زمستان، بازار به مصاف گزارش عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها خواهد رفت. گزارش‌هایی که به نظر قوی باشد و همین موضوع در انگیزه معامله‌گران موثر خواهد بود. در ادامه همه نگاه‌ها به جریانات تجدید ارزیابی شرکت‌ها، بودجه، تحولات بازار ارز و بطور کل فضای اقتصادی کشور خواهد بود و در روزهای پایانی دی باز هم چراغ کدال روشن خواهد شد و احتمالا در روزهای پایانی ماه صورت‌های مالی 9 ماهه را داشته باشیم. بنابراین تحولات دی ماه اثر بسزایی در ایجاد کف بنیادی بازار خواهد داشت.

اما در مورد تجدید ارزیابی و اخبار مرتبط با این حوزه به کرات بحث شده است. رویدادی که پایه‌گذار تغییر مسیر بازار بوده است. برخی معتقدند اخباری که خروجی عملیاتی مشخصی نداشته باشد، اثربخشی‌اش ضعیف می‌شود. درخصوص جلسه سه‌شنبه شب هفته گذشته، باید گفت که گویا فضا مثبت و امیدوارکننده بوده اما به درخواست حاضرین در جلسه، ابعاد و جزئیات آن رسانه‌ای نشده است. مالیات و موضوع استاندارد حسابرسی از مهم‌ترین مباحث جلسه بوده که گویا وزیر نسبت به حل آن قول قطعی داده اما از آنجایی که بازار اعتماد به وعده و وعیدهای وزیر و همچنین رفتار مدیران شرکت‌ها ندارد، فعلا وزن زیادی به اخبار نمی‌دهد و با احتیاط بیشتری حرکت می‌کند. برخی معقتدند اگر قرار است تجدید به عنوان یک محرک و انگیزه عمل کند، نیاز به انتشار رسمی شفاف‌سازی شرکت‌ها در کدال داریم.

باز هم تاکید می‌کنیم که فضا در آخرین فصل سال به‌خصوص با تحرکات ارزی در سامانه نیما می‌تواند بهتر از ماه‌های گذشته باشد، به شرطی که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24