Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

آخرین فصل سال را در حالی آغاز کرده‌ایم که چراغ کدال با گزارش‌های ماهانه روشن شده و شرکت‌ها در حال انتشار عملکرد آخرین ماه از فصل پائیزند. نکته جالب اینکه در بسیاری از شرکت‌ها فروش‌های خوبی ثبت شده و همین موضوع سیگنال مثبتی برای رشد سود آنها در گزارش‌های 9 ماهه است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 4 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز تحت تاثیر عرضه‌های یک ساعت پایانی بازار شنبه از یکسو و از سوی دیگر از مدار خارج شدن خطوط تولید برخی از شرکت‌ها به واسطه برودت هوا و همچنین مباحث دریافت عوارض صادرات و حقوق دولتی از شرکت‌ها با فشار نسبی فروش و عقبگرد قیمت‌ها آغاز کرد و تقریبا با همین فرمان تا پایان ساعت معاملات ادامه داد. البته سمت خرید هم شرایط چندان بدی نداشت اما به هر جهت شاخص کل با افت 8 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 200 هزار واحدی عقب نشست؛ هر چند که فضا در شاخص هم‌وزن بواسطه تحرکات در نمادهای کوچکتر مقداری بهتر بود. ارزش معاملات بدون تغییر خاصی در سطوح 5.1 همت خلاصه شد و رقمی بالغ بر 320 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

آخرین فصل سال را در حالی آغاز کرده‌ایم که چراغ کدال با گزارش‌های ماهانه روشن شده و شرکت‌ها در حال انتشار عملکرد آخرین ماه از فصل پائیزند. نکته جالب اینکه در بسیاری از شرکت‌ها فروش‌های خوبی ثبت شده و همین موضوع سیگنال مثبتی برای رشد سود آنها در گزارش‌های 9 ماهه است. اگر به خاطر داشته باشید در روزهای ابتدایی آبان هم عنوان شد که با گذر از فصل گرما و توقف قطعی‌های برق، باری دیگر روند فروش شرکت‌ها تقویت خواهد شد. حال علاوه بر این موضوع، رشد اندک دلار نیمایی را داریم که به کمک شرکت‌ها آمده و رشد حاشیه سود ناخالص آنها را رقم می‌زند.

بازار برای حرکت رو به جلو علاوه بر محرکی به نام تجدید، نیاز به پتانسیل‌های مثبت بنیادی دارد. رشد دلار نیما از یکسو و از سوی دیگر تحرکات مثبت در بازارهای جهانی زمینه تقویت سودسازی شرکت‌ها را فراهم کرده است. به نظر یک ماه پرحرارت را در کدال داشته باشیم. روزهای نخست آن با گزارش‌های خوب ماهانه و البته شفاف‌سازی برخی از شرکت‌ها درخصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها آغاز شد و در روزهای پایانی آن صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای را خواهیم داشت. بنابراین کدال نقش محوری در روند بازار نخستین فصل زمستان را خواهد داشت. به نظر اگر شیب ملایم تغییرات دلار نیما که طی چند هفته گذشته آغاز شده، ادامه داشته باشد به زودی بازار ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24