Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به واسطه شفافیت آماری بازار کالا در بورس کالا، سیاست‌گذار می‌تواند روند بازارها را رصد کرده و اگر کمبودی در عرضه یک کالا وجود داشته باشد سریعاً به جبران آن کمبود و تعادل‌بخشی به بازار اقدام کند؛ این شفافیت دستاورد مهمی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛ شفافیت اطلاعات ارمغان بورس کالا برای اقتصاد/ تنها راه مقابله با رانت و فساد، شفافیت است

بورس24 : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به واسطه شفافیت آماری بازار کالا در بورس کالا، سیاست‌گذار می‌تواند روند بازارها را رصد کرده و اگر کمبودی در عرضه یک کالا وجود داشته باشد سریعاً به جبران آن کمبود و تعادل‌بخشی به بازار اقدام کند؛ این شفافیت دستاورد مهمی است.

غلامحسین کرمی اظهار داشت: قبل از راه‌اندازی بورس کالا، رانت و فساد زیادی در بازار کالای کشور وجود داشت و بسیاری از تولیدکنندگان پایین‌دست و نیازمند به مواد اولیه تولید، محصول موردنیاز خود را با قیمت‌های بالا از واسطه‌ها خریداری می‌کردند، اما بورس کالا بستری شفاف برای معامله محصولات فراهم کرد و توانست دست دلالان را قطع کند.

وی اضافه کرد: اگر روند مبادلات کالاهای مهم و توسعه بورس کالا در کشور را بررسی کنیم به ارتقای فرآیندهای معاملاتی این بورس طی سال‌های گذشته می‌رسیم، به طوری‌که امروز سیاستگذار می‌تواند به طور شفاف و از طریق اطلاعات و داده‌های موثق بورس کالا، بازار کالاها را رصد کند و بهترین تصمیم را در جهت تنظیم‌گری بازار انجام دهد.

به گفته این نماینده مجلس، امروز شاهد آن هستیم که بورس کالا به عنوان بستر مبادله کالاها و مواد اولیه تولید، نقش مهمی در اقتصاد کشور و رشد شفافیت در بازارها دارد و به واسطه سازوکار این بورس، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران امکان توسعه طرح‌های خود را پیدا کرده‌اند.

کرمی با تأکید بر رشد شفافیت اقتصادی به کمک بورس کالا، اظهار کرد: شفافیت راه مقابله با رانت و فساد در اقتصاد کشور است و در این مسیر بورس کالا با انعکاس اطلاعات صحیح و دقیق توانسته به بسیاری از نارسایی‌های بازار کالاها پایان دهد و ارتقای نقش این بورس در اقتصاد مورد تأیید و حمایت مجلس است.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24