Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : سومین جلسه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران هلدینگ های بزرگ بازار سرمایه برای تسریع در فرآیند تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های بزرگ بورس و فرابورس عصر چهارشنبه در ساختمان مرکزی نهاد نظارتی بازار سرمایه برگزار شد...

در سومین جلسه تجدیدی ها چه گذشت؟

بورس24 : سومین جلسه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران هلدینگ های بزرگ بازار سرمایه برای تسریع در فرآیند تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های بزرگ بورس و فرابورس عصر چهارشنبه در ساختمان مرکزی نهاد نظارتی بازار سرمایه برگزار شد.

در این جلسه مدیران هلدینگ های بزرگی همچون پتروشیمی خلیج فارس ، شستا ، گروه توسعه ملی ،سرمایه گذاری غدیر ، صندوق بازنشستگی کشوری و ...حضور داشتند.

محور اصلی این جلسه بحث و تبادل نظر درباره تجدید ارزیابی دارایی این هلدینگ های بزرگ از طبقه ی سرمایه‌گذاری‌های  بورسی و  غیر بورسی بود. جمع بندی حاضران این بود که واقعی سازی و realization دارایی ها  در صورت‌های مالی و دفاتر موضوع اصلی تجدید ارزیابی است که در شرایط  تورمی باید  این اتفاق بیافتد.

یکی از موضوعاتی که به عنوان دغدغه هلدینگ ها مطرح شد، قیمت سهم پس از انجام فرآیند تجدید و لزوم بازارگردانی قوی برای شرکت های بزرگ پس از تجدید ارزیابی دارایی بود.

سازمان بورس و اوراق بهادار در این جلسه با ارائه روش‌های مختلف تجدید ارزیابی دارایی با روش  ارزش‌گذاری به روش خالص ارزش روز دارایی ها یا همان NAVو برای شرکت های زیان ده فاصله ارزش دفتری تا ارزش روز ، تا حدود زیادی  کلاف سر در گم  تجدید را شفاف کرد.

این طور که به نظر می آید مدیران بازار سرمایه در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها یک قدم جلوتر آمده و بیشتر در صدد مدل‌سازی این فرآیند و حل مشکلات احتمالی هستند که می‌تواند بر سر راه هلدینگ‌ها وجود داشته باشد.

این جلسات تکمیلی در سازمان  بورس به این جهت ارزشمند است که هم  نهاد ناظر  سوالات و دغدغه های شرکت های بزرگ را بشنود  ، هم این که برای اجرای این فرآیند به روش متحدی رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24