Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از گوشه و کنار شنیده می‌شود موضوع کاهش زمان تجدید ارزیابی دارایی‌ها از 5 به 3 سال و گنجاندن آن در بودجه در دستور کار قرار گرفته و اخبار پیرامونی آن تاثیر مثبتی در روند بازار خواهد داشت. به نظر یکی از شوک‌هایی که در آینده نه‌چندان دور می‌تواند به بازار کمک کند، همین موضوع است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 9 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با ترس و تردید آغاز کرد. چراکه از یکسو تعطیلات آخر هفته را می‌دید و شاخص به نقطه‌ای حساس نزدیک شده بود که از دست رفتن آن منجر به فعال شدن حد ضرر معامله‌گران کوتاه‌مدتی می‌گردید و از طرف دیگر جذابیت قیمت‌ها و قرار گرفتن بسیاری از سهم‌ها روی سطوح حمایتی را داشتیم. همین موضوع باعث شد تا روند معاملات با احتیاط پیش برود و با وجود اندک افت شاخص، بازاری متعادل و قابل قبول را داشته باشیم. در نتیجه این رویداد شاخص کل با افت اندک 1.300 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 177 هزار واحدی قرار گرفت. حجم و ارزش معاملات بواسطه قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته با افت 9 درصدی به 4.7 همت رسید و خروج نقدینگی محدود به 30 میلیارد تومان شد. با توجه به اینکه ارزش معاملات طی مدت اخیر افت چندانی نداشته، شاید انتقال سهام از پرتفوی حقیقی‌های عجول به سبد حقوقی‌ها خیلی هم اتفاق بدی نباشد. برخی از حقیقی‌ها طی مدت اخیر نشان دادند خیلی از منطقی پیروی نمی‌کنند و معاملات آنها بر پایه هیجان بنا شده است.

در گزارش صبح چهارشنبه هم اشاره شد که "بازار در شرایط حساسی قرار گرفته و برای فرار از تله برگشت به روند فرسایشی ماه‌های اخیر نیاز به شوک‌های خبری و تزریق نقدینگی دارد. چراکه ادامه مسیر با انرژی و سطح اخبار فعلی بسیار سخت و دشوار است." بازار هنوز اتفاقات تلخ اردیبهشت تا آبان را فراموش نکرده و با هر تلنگری متزلزل می‌شود. لذا طبیعی است که اخبار سیاسی منفی و یا دست‌درازی دولت به جیب شرکت‌ها آن هم در شرایطی که اقتصاد کشور فضای رکودی گرفته، بسیاری را در مسیر فروش و شناسایی سود قرار دهد. البته از کنار اخبار مثبت هم بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت. از گوشه و کنار شنیده می‌شود موضوع کاهش زمان تجدید ارزیابی دارایی‌ها از 5 به 3 سال و گنجاندن آن در بودجه در دستور کار قرار گرفته و اخبار پیرامونی آن تاثیر مثبتی در روند بازار خواهد داشت. به نظر یکی از شوک‌هایی که در آینده نه‌چندان دور می‌تواند به بازار کمک کند، همین موضوع است.

ضمن اینکه تصور ما این است که در حوزه بودجه، نمایندگان مجلس بواسطه انتخابات هم که شده، کمی به سمت بازار غش خواهند کرد و به نظر فضا خیلی هم تاریک نیست. از طرف دیگر تحولات در کدال را داریم که فارغ از نوسانات قیمتی، از دو ناحیه به سود بازار پیش می‌رود. ناحیه اول، موضوع تجدید و افزوده شدن شرکت‌های ریز و درشتی است که مرور در این مسیر قرار می‌گیرند و ناحیه دوم، گزارش‌های خوب ماهانه است که نویددهنده وضعیت خوب و جالب گزارش‌های ۹ماهه خواهد بود؛ مشروط بر اینکه در حاشیه سود شرکت‌ها تغییرات شگرف منفی و سورپرایزکننده‌ای نداشته باشیم !

به نظر صف‌آرایی اخبار و تحولات پیش رو به شکلی نیست که منجر به ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24