Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

درخصوص گزارش‌های ماهانه باید گفت که جمع‌بندی فروش در بسیاری از شرکت‌ها به گونه‌ای پیش رفته که اگر اتفاق منفی خاصی در حاشیه سودها رخ ندهد و برخی از مدیران به روی بهای تمام شده آب نبندند، در اکثر شرکت‌ها می‌بایست شاهد عملکرد خوب 3 ماه سوم و رشد سود باشیم. البته هنوز هم ذهن بازار درگیر دست‌درازی دولت به جیب شرکت‌ها است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه تحت تاثیر تحرکات یک ساعت پایانی صندوق‌های اهرمی در معاملات روز چهارشنبه و به ‌لطف رسیدن اخبار مثبت از جلسه سازمان بورس با مدیران هلدینگ‌های بازار سرمایه برای تسریع در فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بزرگ بورس و فرابورس از یکسو و از سوی دیگر رشد نسبی فلزات پایه در بازارهای جهانی، با افزایش نسبی تقاضا و تحرکات رو به جلو آغاز کرد اما با گذر از یک ساعت ابتدایی باری دیگر ضعف طرف تقاضا آشکار و بر میزان عرضه‌ها افزوده شد. رویدادی که منجر به قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادهای مورد توجه در سطوحی پائین‌تر از قیمت‌های پایانی شد. در نتیجه معاملات روز شنبه شاخص کل با رشد اندک 5 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 182 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات که در بازار چهارشنبه تا سطح 4.7 همت افت کرده بود، با رشد 10 درصدی به 5.2 همت رسید و پس از چند روز شاهد مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها (ورود 100 میلیارد تومان پول جدید) بودیم.

ابتدا از بحث جلسه روز چهارشنبه آغاز می‌کنیم. گویا محور اصلی این جلسه بحث درباره تجدید ارزیابی هلدینگ‌ها از طبقه سرمایه‌گذاری‌های بورسی و غیربورسی بوده است. جمع‌بندی حاضران این بود که واقعی‌سازی دارایی‌ها در شرایط تورمی باید رخ دهد. اینطور که به نظر می‌رسد مدیران شرکت‌ها یک قدم جلو آمده و بیشتر در صدد مدل‌سازی این فرآیند و حل مشکلات احتمالی پیش رو هستند. به نظر این جلسات ارزشمند بوده و با رفع برخی از دغدغه‌ها و ایجاد اتحاد می‌توان اتفاقات مثبتی را برای بازار انتظار داشت. برخی معتقدند اخبار مثبتی از این حوزه در راه بوده که طی روزهای پیش رو راهی بازار خواهد شد. همین که برخی از هلدینگ‌ها از مواضع اخیر خود (چه با اجبار و چه بدون اجبار) عقب نشسته‌اند نشان می‌دهد که تلاش‌هایی برای حمایت از بازار در جریان است.

اما این هفته (احتمالا از روز دوشنبه) با اتمام مهلت 5 روزه کمیسیون‌ها برای رسیدگی به پیشنهادهای نمایندگان، لایحه بودجه سال 1403 دولت در صحن مجلس بررسی خواهد شد. پیشنهادهای کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌ها از مجرای این کمیسیون برای اضافه شدن به بودجه در حین بررسی بودجه در صحن علنی مجلس مشخص می‌شود. تغییرات در برنامه‌های مالیاتی دولت، تغییر در بحث معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر موارد مرتبط با بورس از جمله مواردی است که ممکن است این هفته مشخص شود.

درخصوص گزارش‌های ماهانه باید گفت که جمع‌بندی فروش در بسیاری از شرکت‌ها به گونه‌ای پیش رفته که اگر اتفاق منفی خاصی در حاشیه سودها رخ ندهد و برخی از مدیران به روی بهای تمام شده آب نبندند، در اکثر شرکت‌ها می‌بایست شاهد عملکرد خوب 3 ماه سوم و رشد سود باشیم. البته هنوز هم ذهن بازار درگیر دست‌درازی دولت به جیب شرکت‌ها است. و مورد آخر، انتظار بازار از ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24