Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در بازار ارز پس از اینکه دلار در قیمت‌های کمتر از 50 هزار تومانی تاب نیاورد، همزمان با خاتمه یافتن سال میلادی، جهش 1 درصدی دلار را داشتیم. به نظر نوسانات نرخ ارز و سیاست‌های پولی بانک مرکزی از دیگر متغیرهای تاثیرگذار در روند حرکتی بازار باشند. تغییر هرچند کوچک سیاست‌ها از انقباضی به انبساطی می‌تواند محرکی برای همه بازارها از جمله بازار سهام باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 11 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با تردید و رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد و وقتی متوجه شد که اخبار مثبت منتشر شده روز شنبه انگیزه کافی برای خرید رو به جلو ایجاد نمی‌کند، به مرور با شدت عرضه‌های بیشتر توسط معامله‌گران کوتاه‌مدتی مواجه شد و در همین راستا شاخص کل در سرازیری قرار گرفت و با افت 6,500 واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 176 هزار واحدی عقب نشست. اتفاق نه‌چندان جالب دیگر اینکه با وجود گشایش نماد شگستر و حجم معاملات بالا در این نماد، ارزش معاملات با افت 16 درصدی به 4.4 همت رسید و رقمی بالغ بر 380 میلیارد تومان پول از چرخه بازار خارج شد. به نظر می‌رسد اثرات کوتاه‌مدتی اخبار تجدید با وجود سیگنال‌های مثبت نصفه و نیمه از سوی هلدینگ‌ها از بین رفته و حالا با اطمینان بیشتری می‌توان ادعا کرد که بازار برای حرکت رو به جلو و جلب اعتماد عمومی نیاز به نقدینگی بزرگتر و شوک‌های قوی‌تری دارد؛ در غیر اینصورت فضا به سود بازار پیش نخواهد رفت و باری دیگر برگشت به فضای رکودی را خواهیم داشت.

اما به سراغ بررسی آخرین تحولات بازار برویم. طی روزهای اخیر، تقریبا اکثر ناشرین عملکرد ماهانه خود را منتشر کردند تا پرونده فروش فصل پائیز مختومه شود. در نگاهی به گزارش‌های منتشر شده شرکت‌ها برای ماه آذر می‌بینیم که عملکردی تقریبا نزدیک به آبان ثبت ‌شده و در جمع‌بندی فصل پاییز نسبت به تابستان می‌توان گفت عملیات شرکت‌ها حدود 15‌ درصد بهبود یافته ‌است. البته در برخی از صنایع نظیر سیمان و پتروشیمی درآمد شرکت‌ها کمی تضعیف شد اما بطور کل مجموع این فصل بالاتر از کل فروش شرکت‌ها در تابستان بود و لذا اگر رویداد عجیب و غریبی در حاشیه سود شرکت‌ها رخ ندهد، گزارش‌های ۹ ماهه نرمال و قابل قبولی در راه خواهد بود. گزارش‌هایی که می‌تواند علاوه بر تعدیل P/Eها، کف قیمتی جدید بازار را روشن کند.

به نظر فاز اول جریان‌سازی کدال به پایان رسیده و از امروز توجه بازار به اخبار پیرامونی بودجه را داشته باشیم. گویا قرار است از امروز آغاز بررسی لایحه بودجه سال 1403 دولت را در کمیسیون تلفیق مجلس داشته باشیم. تغییرات در برنامه‌های مالیاتی دولت، نرخ ارز در نظر گرفته شده برای سال آینده، تغییر در بحث معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر موارد مرتبط با بورس از جمله مواردی است که ممکن است این هفته مشخص شود.

اما در بازار ارز پس از اینکه دلار در قیمت‌های کمتر از 50 هزار تومانی تاب نیاورد، همزمان با خاتمه یافتن سال میلادی، جهش 1 درصدی دلار را داشتیم. به نظر نوسانات نرخ ارز و سیاست‌های پولی بانک مرکزی از دیگر متغیرهای تاثیرگذار در روند حرکتی بازار باشند. تغییر هرچند کوچک سیاست‌ها از انقباضی به انبساطی می‌تواند محرکی برای همه بازارها از جمله بازار سهام باشد. هنوز هزینه پول در بازار زیاد است و نرخ ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24