Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت فولاد غدیر نی ریز، زیرمجموعه «وکغدیر» امروز با حضور ۱۰۰ درصدی سهامداران برگزار شد.

چند خبر مهم از زیرمجموعه «وکغدیر»

بورس24 : مجمع شرکت فولاد غدیر نی ریز، زیرمجموعه «وکغدیر» امروز با حضور ۱۰۰ درصدی سهامداران برگزار شد.

این مجمع به ازای هر سهم ۲۳۰ تومان معادل ۹۸ درصد سود شرکت را تقسیم کرد.

نکته با اهمیتی که در این مجمع اعلام شد این بود که این زیرمجموعه «وکغدیر» سه شنبه آینده جلسه پذیرش در بورس را دارد.

سایر موارد دیگری که در مجمع اعلام شد، به نقل از مدیرعامل و رئیس مجمع، به شرح زیر است:

*مهمترین چالشهای تولید چالشهای اصلی تولید در این دوره هم محدودیتهای برق و گاز بوده است.

*محدودیتهای مصرف و افت فشار گاز منجر به از دست رفتن ۲۶ هزار تن تولید در زمستان ۱۴۰۱ شد.

*این محدودیتها در ۱۰۵ روز برقرار و شامل ۲۴ روز توقف کامل تولید بوده است به منظور استفاده بهینه از این توقفات اورهال سالیانه در دی ماه پیش بینی و اجرا شد.

*محدودیت های مصرف برق و کمبود برق در شبکه سراسری ،برق منجر به از دست رفتن ۷۹ هزار تن تولید در تابستان ۱۴۰۲ شد محدودیتهای مصرف برق در ۵۴ روز از تابستان برقرار و شامل ۲۴.۶ روز توقف کامل تولید بوده است. در این دوره توقفات نیز تعمیرات اساسی برنامه ریزی و اجرا شد.

*محدودیتهای انرژی در این دوره به از دست رفتن تولید ۱۰۵ هزار تن تولید آهن اسفنجی منجر شد و در صورت عدم برقراری این محدودیتها مجموع تولید شرکت در سال مالی مورد بررسی به ۸۳۰ هزار تن بالغ می شد.

*فروش صادراتی بابت ۲۵ هزار تن آهن اسفنجی شرکت ام آی استیل است و مبلغ فروش صادراتی ۶۳ درصد قیمت میانگین موزون سه ماهه فروش شمش فولاد خوزستان می‌باشد

*دستیابی به فروش ۶۹ درصد شمش فولاد خوزستان، کسب حاشیه سود خالص ۴۱ درصد و افزایش ۳۱ درصدی مبلغ فروش  مهمترین اقدامات شرکت بوده است

*خرید ارزان تر مواد اولیه از بورس کالا

فاضل، رئیس مجمع: سال آینده اولین مجمع را به شکل سهامی عام و پذیرفته شده در بازار سرمایه برگزار خواهیم کرد.

*مهم ترین اقدامات انجام شده کارخانه فولاد

اولین اقدام اساسی صورت پذیرفته در سال گذشته تکمیل و بهره برداری ساختمانهای صنعتی و غیر صنعتی تکمیل نصب تجهیزات مکانیکی بخشهای ناحیه اکسیژن ،پلنت ناحیه SVC ناحیه کوره قوس الکتریکی کوره پاتیلی مجموعه آب رسانی متریال هندلینگ متریال شارژیک آهن قراضه FTP و دودکش بوده است

از دیگر دیگر اقدامات مهم و ضروری که بخش گلوگاهی اجرای پروژه به شمار می آمد ترخیص تجهیزات و حمل آنان به سایت بوده است که در طی یکسال اخیر بخش عمده تجهیزات ترخیص و به سایت حمل شده است. تجهیزات باقی مانده ساخته شده کمتر از ۱ درصد بوده و مانع بهره برداری مجتمع نیست.

از دیگر اقدامات مهم پروژه در یکسال اخیر تکمیل نصب ۱۸ عدد جرثقیل سقفی باقی مانده در سالنهای مختلف پروژه از جمله سالن آهن قراضه، سالن ذوب، انبار شمش سالن پمپ خانه سالن اکسیژن پلنت، سالن کمپرسور خانه و تعمیرگاه است.

یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده برق دار کردن ترانس اصلی و مجموعه SVC بوده است که از الزامات تست راه اندازی سرد گرم و عملکردی در کمپرسورخانه پمپ ،خانه کولینگ تاور FTP کوره قوس الکتریکی و هیدرولیک روم و جرثقیلهای سالن آهن قراضه ماشین حمل پاتیل به شمار میرفت.

با انجام موفقیت آمیز عملیات First arc در اردیبشهت ماه ۱۴۰۲ و اجرای عملیات First Met فولاد سازی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ که از پیش زمینه های اصلی آغاز راه اندازی کارخانه به شمار می روند کارخانه فولاد به فاز راه اندازی و بهره برداری نزدیک شده است و مجتمع فولاد غدیر نی ریز به زودی افتخار نخستین فولاد ساز گروه طرح های هشتگانه را از آن خود خواهد کرد.

*پروژه گندله سازی:

احداث کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۲۵۰۰ هزارتن با انتخاب شرکت بین المللی فولاد تکنیک به عنوان پیمانکار پروژه در تاریخ آغاز شد.

در قرارداد با این شرکت مبلغ ۱۰۱ میلیون یورو از محل FOR OWNER فولادسازی بوده است که با توجه به مذاکرات انجام شده به مبلغ ۸۱,۳۰۰,۰۰۰ یورو کاهش خواهد یافت و طول مدت اجرای آن ۳۶ ماه تا آذر ۱۴۰۲ تعیین شد درصد پیشرفت این پروژه تا پایان شهریور ۱۴۰۲، حدود ۲۴.۵ درصد است.

*جمع کل حقوق مالکانه سهامداران فولاد غدیر نی ریز از پایان شهریور ۱۴۰۱ تا زمان مشابه در سال جاری (۱۴۰۲) شاهد یک رشد ۶۰ درصدی بوده است و از حدود ۳۰۲۳۸ میلیارد تومان به ۵۰۱۸۴  میلیارد تومان رسیده است.

*بین این دو تاریخ سود انباشته بنگاه از حدود ۱۰۶۵۲ میلیارد تومان به ۳۵۳۴ میلیارد تومان افزایش یافته این افزیش به میزان ۱۱۴ درصد بوده است.

*طی همین مدت ۱۵۷۵ میلیارد تومان تسهیم سود سهام معادل) بیش از ۹۵ درصد سود انباشته در پایان شهریور ۱۴۰۱ تصویب شده است و همزمان با افزایش اندوخته قانونی به میزان ۷۳٫۴ درصد و رساندن آن از ۸۶۴ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضریب کفایت اندوخته قانونی را به ۱۰۰ درصد رسانده است.

*سود خالص گزارش شده در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبلی با رشد بیش از ۱۱۶ درصدی از حدود ۱۶۲۸ میلیارد تومان به عددی بالغ بر ۳۵۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

*️در واقع میتوان گفت نظام مدیریت مالی مجتمع فولاد غدیر نی ریز طی سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ توانسته است موازنه مناسبی میان تامین و حراست حقوق سهامداران و استحکام بخشی به صورتهای مالی بنگاه محقق نماید و این مهم در سایه افزایش چشمگیر سودآوری شرکت در سال مالی اخیر امکان پذیر شده است.

*در آمدهای عملیاتی مجتمع فولاد غدیر نیریز در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۴، نسبت به دوره مشابه قبل با افزایشی ۳۱ درصدی از حدود ۶۶۰۰ میلیارد تومان به عددی بالغ بر ۸۶۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

*این افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش ۲۸ درصدی نرخ فروش و رشد حجم فروش نسبت به دوره مشابه به میزان ۳ درصد است.

*در حالی که افزایش درآمد عملیاتی با رشدی ۳۱ درصدی طی بازه مورد بررسی مواجه بوده است؛ بهای تمام شده تولید در همین دوره زمانی تنها ۶٫۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

*در اثر مجموعه این عوامل سود ناخالص مجتمع فولاد غدیر نیریز طی سال مالی مختوم به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل با افزایش ۹۹ درصدی به عددی بالغ بر ۳۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

*انتقال آب خلیج فارس ۲۰ کیلومتر لوله گذاری شده و تا پایان سال کار لوله گذاری به اتمام می رسد و سال آینده ،  پروژه انتقال آب به غدیر نی ریز به بهره برداری خواهد رسید.

*علیرغم انتقال مالکیت زمین کارخانه (سایت) به سازمان توسعه و نوساری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) چگونگی انتقال زمین به شرکت در قالب مشارکت نامه فیمابین منوط به توافقات آتی با آن سازمان است. که قرار شد در این خصوص تعیین تکلیف لازم انجام شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد غدیر نی ریز با حضور ۱۰۰ درصدی سهامداران تشکیل شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ،مجمع  فولاد غدیر نی ریز ۲۳۰ تومان سود تقسیم کرد. 

ریاست مجمع بر عهده سید ابوتراب فاضل مدیر عامل شرکت  هلدینگ  بین المللی صنعتی و معدنی غدیر  بود 

محسن مصطفی پور، مدیر عامل آهن و  فولاد غدیر نی ریز در مجمع این شرکت گفت: فروش صادراتی بابت ۲۵ هزار تن آهن اسفنجی شرکت ام آی استیل است و مبلغ فروش صادراتی ۶۳ درصد قیمت میانگین موزون سه ماهه فروش شمش فولاد خوزستان است. 

وی گفت::دستیابی به فروش ۶۹ درصد شمش فولاد خوزستان، کسب حاشیه سود خالص ۴۱ درصد و افزایش ۳۱ درصدی مبلغ فروش  مهمترین اقدامات شرکت بوده است. 

رئیس مجمع در ادامه گفت: سال آینده اولین مجمع را به شکل سهامی عام و پذیرفته شده در بازار سرمایه برگزار خواهیم کرد.

مصطفی پور افزود: اولین اقدام اساسی صورت پذیرفته در سال گذشته تکمیل و بهره برداری ساختمانهای صنعتی و غیر صنعتی تکمیل نصب تجهیزات مکانیکی بخشهای ناحیه اکسیژن ،پلنت ناحیه SVC ناحیه کوره قوس الکتریکی کوره پاتیلی مجموعه آب رسانی متریال هندلینگ متریال شارژیک آهن قراضه FTP و دودکش بوده است. 

وی افزود: از دیگر دیگر اقدامات مهم و ضروری که بخش گلوگاهی اجرای پروژه به شمار می آمد ترخیص تجهیزات و حمل آنان به سایت بوده است که در طی یکسال اخیر بخش عمده تجهیزات ترخیص و به سایت حمل شده است. تجهیزات باقی مانده ساخته شده کمتر از ۱ درصد بوده و مانع بهره برداری مجتمع نیست.

به گفته وی، از دیگر اقدامات مهم پروژه در یکسال اخیر تکمیل نصب ۱۸ عدد جرثقیل سقفی باقی مانده در سالنهای مختلف پروژه از جمله سالن آهن قراضه، سالن ذوب، انبار شمش سالن پمپ خانه سالن اکسیژن پلنت، سالن کمپرسور خانه و تعمیرگاه است.
 
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده برق دار کردن ترانس اصلی و مجموعه SVC بوده است که از الزامات تست راه اندازی سرد گرم و عملکردی در کمپرسورخانه پمپ ،خانه کولینگ تاور FTP کوره قوس الکتریکی و هیدرولیک روم و جرثقیلهای سالن آهن قراضه ماشین حمل پاتیل به شمار می رفت.
 
مصطفی پور گفت: با انجام موفقیت آمیز عملیات First arc در اردیبشهت ماه ۱۴۰۲ و اجرای عملیات First Met فولاد سازی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ که از پیش زمینه های اصلی آغاز راه اندازی کارخانه به شمار می روند کارخانه فولاد به فاز راه اندازی و بهره برداری نزدیک شده است و مجتمع فولاد غدیر نی ریز به زودی افتخار نخستین فولاد ساز گروه طرح های هشتگانه را از آن خود خواهد کرد.

وی در خصوص پروژه گندله سازی افزود:احداث کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۲۵۰۰ هزارتن با انتخاب شرکت بین المللی فولاد تکنیک به عنوان پیمانکار پروژه در تاریخ آغاز شد. در قرارداد با این شرکت مبلغ ۱۰۱ میلیون یورو از محل FOR OWNER فولادسازی بوده است که با توجه به مذاکرات انجام شده به مبلغ ۸۱,۳۰۰,۰۰۰ یورو کاهش خواهد یافت و طول مدت اجرای آن ۳۶ ماه تا آذر ۱۴۰۲ تعیین شد درصد پیشرفت این پروژه تا پایان شهریور ۱۴۰۲، حدود ۲۴.۵ درصد است.

مدیر عامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: جمع کل حقوق مالکانه سهامداران فولاد غدیر نی ریز از پایان شهریور ۱۴۰۱ تا زمان مشابه در سال جاری (۱۴۰۲) شاهد یک رشد ۶۰ درصدی بوده است و از حدود ۳۰۲۳۸ میلیارد تومان به ۵۰۱۸۴  میلیارد تومان رسیده است.
 
وی افزود: بین این دو تاریخ سود انباشته بنگاه از حدود ۱۰۶۵۲ میلیارد تومان به ۳۵۳۴ میلیارد تومان افزایش یافته این افزیش به میزان ۱۱۴ درصد بوده است.
 
به گفته وی، سود خالص گزارش شده در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبلی با رشد بیش از ۱۱۶ درصدی از حدود ۱۶۲۸ میلیارد تومان به عددی بالغ بر ۳۵۲۱ میلیارد تومان رسیده است. نظام مدیریت مالی مجتمع فولاد غدیر نی ریز طی سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ توانسته است موازنه مناسبی میان تامین و حراست حقوق سهامداران و استحکام بخشی به صورتهای مالی بنگاه محقق نماید و این مهم در سایه افزایش چشمگیر سودآوری شرکت در سال مالی اخیر امکان پذیر شده است.

مدیر عامل فولاد غدیر نی ریز با اشاره به پذیرش این شرکت در بورس گفت: سه شنبه آینده،جلسه پذیرش  فولاد غدیر نی ریز در بورس برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: در آمدهای عملیاتی مجتمع فولاد غدیر نیریز در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۴، نسبت به دوره مشابه قبل با افزایشی ۳۱ درصدی از حدود ۶۶۰۰ میلیارد تومان به عددی بالغ بر ۸۶۵۸ میلیارد تومان رسیده است.
 
وی خاطر نشان کرد: این افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش ۲۸ درصدی نرخ فروش و رشد حجم فروش نسبت به دوره مشابه به میزان ۳ درصد است.
  
مصطفی پور گفت: در حالی که افزایش درآمد عملیاتی با رشدی ۳۱ درصدی طی بازه مورد بررسی مواجه بوده است؛ بهای تمام شده تولید در همین دوره زمانی تنها ۶.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24