Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اصلاح استاندارد 15 حسابداری، شفاف‌سازی وامید، اظهارات رئیس سازمان بورس درخصوص کاهش زمان تجدید ارزیابی از سایر سرفصل‌ها از ۵ به 3 سال و برخی اخبار ریز و درشت دیگر نشان می‌دهد که موضوع تجدید وارد فاز عملیاتی شده و احتمالا در روزهای باقی‌مانده از دی اخبار تکمیلی در این حوزه را داشته باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 13 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز باز هم سردرگم بود. از یکسو قیمت‌ها را پس از یک اصلاح و بواسطه اخبار فعلی برای خرید و حرکت رو به جلو جذاب می‌دید و از سوی دیگر انگیزه و انرژی کافی برای حرکت رو به جلو نداشت و لذا روند معاملات شبیه به روزهای قبل پیش رفت و شاخص کل با ثبت یک افت دیگر (نزدیک به 10 هزار واحد) تا ارتفاع دو میلیون و 158 هزار واحدی (اندکی بالاتر از حمایتی کلیدی خود) عقب نشست. افت 4 درصدی ارزش معاملات با وجود حجم بالای داد و ستد در نماد شگستر، در کنار تداوم خروج نقدینگی (حدود 210 میلیارد تومان) از دیگر رویدادهای منفی بازار بود. برخی معتقدند اگر فضا به همین شکل پیش برود و رشد در ارزش معاملات و ورود نقدینگی قوی در سهام و صنایع بزرگ را نداشته باشیم، باری دیگر توجهات معطوف به سهام کوچک خواهد شد.

البته همچنان اخبار تجدید داغ است و تلاش‌ها به شکل جدی برای برداشته شدن کلیه موانع و کمک به بازار ادامه دارد. اصلاح استاندارد 15 حسابداری، شفاف‌سازی وامید، اظهارات رئیس سازمان بورس درخصوص کاهش زمان تجدید ارزیابی از سایر سرفصل‌ها از ۵ به 3 سال و برخی اخبار ریز و درشت دیگر نشان می‌دهد که موضوع تجدید وارد فاز عملیاتی شده و احتمالا در روزهای باقی‌مانده از دی اخبار تکمیلی در این حوزه را داشته باشیم. و حتی بعید نمی‌دانیم که سیگنال‌های نهایی در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس صادر شود. نکته جالب و خاص که شاید برخی به آن توجه نکرده باشند، پای کار آمدن وزارت اقتصاد است که با سازمان بورس و برخی ارگان‌ها و دستگاه‌ها همراه شده و فضای فعلی نشان از عزم جدی برای قرار دادن بازار در مسیر رشد دارد. (خدا می‌داند چه خوابی برای بازار دیده‌اند !!)

درخصوص کاهش زمان دوره تجدید به این نکته باید اشاره داشت که تلاش‌هایی بر اساس مستندات مالی و حسابداری در جریان است. در یکی از بندهای قانون به صراحت آورده شده که چنانچه ظرف 3 سال تورم بیش از ۱۰۰ باشد، دوره تجدید هم می‌تواند به 3 سال کاهش یابد. حتی شنیده می‌شود جلسات (غیررسمی) برای قرار دادن خودروسازان و بانکها در مسیر تجدید آغاز شده اما هنوز خروجی اثرگذار و قطعی نداشته است. و البته باری دیگر روی این موضوع تاکید می‌کنیم که "به دور از انصاف است رشد بازار را صرفا به اخبار تجدید گره بزنیم. چراکه جریانات تلخ بهار و تابستان و نیمه نخست پائیز به‌گونه‌ای پیش رفت که بسیاری از شرکت‌ها با افت‌های جدی روبرو شدند و در همین راستا P/E و  P/Sبازار در سطوح بسیار جذابی قرار دارد. به‌نظر بحث ارزندگی بازار، چشم‌انداز دلار، فضای تورمی کشور، حرکت خزنده دلار نیمایی، اصلاح نرخ حامل‌های انرژی پس از انتخابات مجلس و در پیش بودن مجامع شرکت‌ها در بهار و تابستان سال آینده را هم باید لحاظ کرد. قطعا در دل بسیاری از شرکت‌ها سود خوبی نهفته و سال بعد نیز اوضاع بدی ندارند."

یکی از پارامترهای مهم بازار برای سنجش ارزندگی ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24