Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هفته سوم دی‌ را در حالی پیش می‌بریم که بازار ارز کمی داغ شده و بسیاری معتقدند عامل اصلی این اتفاق، جریانات بعدازظهر چهارشنبه گذشته است. البته که ریسک‌های سیاسی همواره عاملی است برای نوسانات ارز اما به نظر پشت رشد دلار جریانات دیگری هم باشد. جریان اول خبرهایی از عراق بود. عراق ۵ کشور را به‌ عنوان مقصد نقل و انتقال پول ممنوع کرد که ایران یکی از این کشورها است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه تحت تاثیر جریان تروریستی کرمان و اتفاقات سیاسی روزهای پایانی هفته با فشار نسبی عرضه و البته کمی بهتر از انتظار آغاز کرد و تا نیمه‌های ساعت معاملات با همین فرمان پیش رفت. اما در نیمه دوم بازار به‌خصوص در یکساعت پایانی به کمک اخبار گروه خودرو فضا کمی تغییر کرد و جذابیت قیمت‌ها باعث شد تا خریداران به خود آمده و شاهد تحرکات بهتری باشیم. در نتیجه این رویداد شاخص کل بخشی از افت روزانه خود را جبران کرد و در نهایت با افت اندک 1.500 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 153 هزار واحدی ایستاد. ارزش معاملات با رشد اندک 2 درصدی به 4.7 همت رسید و رقمی بالغ بر 230 میلیارد تومان پول از جریان بازار خارج شد. کار بازار این روزها آسان نیست؛ به‌خصوص که دوباره وزن تحولات سیاسی بالا گرفته و همین مساله سبب تردید در رفتار معامله‌گران شده است. البته بازار سرمایه به این دست تنش‌ها عادت دارد.

هفته سوم دی‌ را در حالی پیش می‌بریم که بازار ارز کمی داغ شده و بسیاری معتقدند عامل اصلی این اتفاق، جریانات بعدازظهر چهارشنبه گذشته است. البته که ریسک‌های سیاسی همواره عاملی است برای نوسانات ارز اما به نظر پشت رشد دلار جریانات دیگری هم باشد. جریان اول خبرهایی از عراق بود. عراق ۵ کشور را به‌ عنوان مقصد نقل و انتقال پول ممنوع کرد که ایران یکی از این کشورها است. عراق، افغانستان و ترکیه مسیرهای جایگزین برای دور زدن تحریم‌ها و دریافت ارز بودند و حالا مسیر عراق با چالش مواجه شده است. جریان دوم به جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس باز می‌گردد که خبری از آن درز نکرد اما اثرات آن تا حدودی در بازار آزاد و دلار نیما نمایان شده و به نظر دولت چاره‌ای به غیر از کاهش شکاف نرخ این دو ندارد. روز گذشته دلار نیمایی با یک رشد دیگر به 39 هزار 350 تومان رسید. جریان سوم می‌تواند کاهش نرخ سود بین بانکی باشد که در هفته گذشته رخ داد اما فعلا درخصوص آن نمی‌توان اظهارنظر قطعی داشت و باید منتظر نرخ هفته‌های آتی بود.

نکته جالب اینکه به غیر از بورس تهران، سایر بازارها به سرعت سیگنال ارزی را دریافت کرده و واکنش‌های جالبی بروز دادند. رشد شمش طلا و تحرکات جدی در صندوق‌های طلا از یکسو و از سوی دیگر شدت گرفتن تقاضا در بورس کالا برای محصولات فولادی نشان می‌دهد که احتمالا فضای ارزی کشور در این 70 روز پایانی سال متفاوت خواهد بود. طبیعتا بورس تهران هم به این جریانات واکنش می‌دهد اما طبق معمول با یک فاز تاخیر ... !! به نظر تحولات نیمه دوم دی نقش بسزایی در سفت شدن کف بازار خواهد داشت. نوسانات بازار ارز، انتشار گزارش‌های میان‌دوره‌ای، خبرهای خودرویی و در نهایت روشن شدن ابعاد دیگری از تجدید می‌تواند موتور بازار را برای 2 ماه باقی مانده از سال گرم و پرحرارت کند.

درخصوص گزارش‌های 9 ماهه به 3 نکته باید اشاره کرد. نکته اول اینکه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24