Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عضو هیات مدیره ماشین سازی اراک گفت: ما برنامه‌ای را حتما در دستور کار شرکت داریم که بتوانیم به صورت تک به تک مدیریت نقدینگی پروژه های شرکت را داشته باشیم و در کل نقدینگی شرکت را بتوانیم بهتر و بهینه‌تر مدیریت کنیم. اما هدف‌ این است که از ابزارهای مالی و بانکی استفاده کنیم.

دعوت ماشین سازی اراک از شرکت های دیگر برای ساخت نیروگاه

بورس24 : اسماعیل فرهادی مقدم، عضو هیئت مدیره شرکت ماشین سازی اراک در خصوص عملکرد این شرکت در سالی که گذشت به خبرنگار بورس24 گفت: اگر بخواهیم نگاهی به گذشته ماشین‌سازی داشته باشیم در مقایسه با روند یک سال اخیر، به راحتی می‌توانیم تایید کنیم که تمرکز ویژه‌ای در ۴-۵ ماه گذشته بر روی شرکت داشته‌ایم و با تغییراتی که در تیم مدیریت پروژه شرکت به وجود آمد، رویکرد شرکت به طور کلی تغییر کرده است.

وی گفت: یکی از این جنبه‌ها استفاده از رویکرد حرفه‌ای‌تر بحث بازاریابی و توسعه بازار بود که در دستور کار جدی تیم مدیریت پروژه شرکت قرار گرفته و تیم‌های بازاریابی به صورت حرفه‌ای فعال هستند که ان شاءالله بتوانیم در آینده هم به کار بگیریم.

فرهادی مقدم افزود: ماشین سازی اراک واقعا شرکتی است که همگی می‌دانیم یک شرکت پروژه محور است و در پروژه‌ها طبیعتا آن چیزی که می‌تواند کمک کننده باشد، مدیریت زمان ومدیریت نقدینگی هر پروژه است و این موضوع را هم شرکت به طور جدی پیگیری کرده است .

وی افزود: شرکت در پروژه‌ها سعی کرده‌ که زمان مدیریت پروژه را در اختیار بگیرد. شرکت ماشین سازی اراک با پروژه‌های متعددی در ارتباط است، طبیعتا باید مدیریت نقدینگی‌ تمام این پروژه ها را در سطح کلان را در اختیار بگیرد.

مدیریت نقدینگی با ایجاد منابع پایدار

عضو هیات مدیره ماشین سازی اراک گفت: ما برنامه‌ای را حتما در دستور کار شرکت داریم که بتوانیم به صورت تک به تک مدیریت نقدینگی پروژه های شرکت را داشته باشیم و در کل نقدینگی شرکت را بتوانیم بهتر و بهینه‌تر مدیریت کنیم. اما هدف‌ این است که از ابزارهای مالی و بانکی استفاده کنیم.

فرهادی مقدم افزود: امیدواریم بتوانیم از منابع پایدار استفاده کنیم. این منابع پایدار یکی از آن مواردی است که نه تنها شرکت ماشین سازی اراک بلکه هر شرکتی به آن نیاز دارد. برای مدیریت نقدینگی به سمت منابع پایدار از جمله انتشار اوراق مرابحه می رویم و این کار در دست اقدام است که به زودی از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: حجم پروژه‌هایی که در حال حاضر ماشین سازی اخذ می‌کند عددهای خیلی خوبی بوده. تلاش‌مان این است که بتوانیم با هدف‌گذاری‌های درست بازارهای جدیدی را به وجود بیاوریم.

عضو هیات مدیره ماشین سازی اراک گفت: برای ساخت نیروگاه بادی با مبلغ قرارداد ۲۳.۳ میلیون یورو تلاش زیادی شده و واقعا این جای خوشحالی دارد. هزینه ساخت هر مگاوات نیروگاه بادی ۱.۵ میلیون یورو است و حدودا ۵۱ تا ۵۵ درصد این هزینه ساخت برای هر مگاوات مربوط به ساختار نیروگاه بادی است.

دعوت از شرکت های قوی ایران برای همکاری در ساخت نیروگاه با فاراک

وی افزود: برای ماشین سازی اراک باعث افتخار است که در زمینه ساخت نیروگاه‌ها با شرکت های قوی ایران مانند شرکت مپنا فعالیت مشترک داشته باشیم. باتوجه به مشکلات تامین برق ، صنایع ناگزیرند سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر حرکت کنند و باید متنوع سازی تامین برق کشور وجود داشته باشد. این یک فرصت ایده آل است که من از همین جا از شرکت‌هایی که توان ساخت نیروگاه و توربین را دارند دعوت کنم که بتوانیم به عنوان یک شریک در این زمینه به عنوان یک بازار جدیدی که به آن ورود کرده‌ایم همکاری های خوبی را آغاز کنیم و بتواند خلق ارزشی را برای کشور داشته باشیم.

وی همچنین گفت: ماشین سازی اراک به توانسته با انعقاد قرار داد های خرد ، سودآوری خوبی را در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۲ داشته است و حاشیه سود شرکت نسبت به گذشته رشد خوبی را ثبت کرده است. به طوری که در برخی از محصولات حاشیه سود بالای ۲۰ درصد داشته ایم.

 فرهادی مقدم ادامه داد: شرکت ماشین سازی اراک تلاش کرده در حوزه محصولات جدید در تجهیزات صنعت فولاد با شرکت های مختلف از جمله شرکت صنعتی و معدنی چادرملو وارد مذاکره شود.

وی در مورد زمین قشم توضیح داد: زمین قشم حدود ۴ هکتار است که کنسرسیومی با شریک خارجی داشت و به دلایل مختلف به هم خورد و هزینه‌هایی که ماشین سازی اراک انجام داده بود طبق یادداشت‌های صورت‌های مالی در سامانه کدال افشا شده است.

این مقام مسئول در ماشین سازی اراک گفت: حدودا ۲ سال گذشته، تفاهم نامه‌ای بین ماشین سازی اراک و شرکت ساختمانی معلم انجام شده بود با نسبت ۲۰ درصد ماشین سازی اراک و ۸۰ درصد ساختمانی معلم که شرکت ساختمانی معلم به تعهدات خودش عمل نکرد اما با توجه به اینکه زمین قابلیت فروش ندارد، با مذاکراتی که انجام شد ، مذاکرات جدی با ساختمانی معلم در جهت ادامه این قرارداد داشتیم و امیدواریم عایدی خوبی برای سهامداران داشته باشد.

برنامه افزایش سرمایه در فاراک

وی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: برای افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم سهامداران فعلی در حال پیگیری هستیم تا با تزریق منابع ، با توجه به حجم قراردادها و اخذ پروژه ها و نوسازی و بهسازی ماشین آلات به اهداف مورد نظر در جهت تامین مالی برسیم.

وی ادامه داد: درمورد تجدید ارزیابی دارایی‌ها با توجه به افزایش سرمایه‌ای که در سال ۱۳۹۹ داشتیم، طبیعتا اگر بخشودگی و معافیت مالیاتی از ۵ به ۳ سال تغییر کند، حتما در دستور کار خواهیم داشت.

فرهادی مقدم ادامه داد: سود ماشین سازی اراک در سال مالی ۱۴۰۱ حدودا ۱۸۰ میلیارد تومان بود، اما در سال جاری سود تلفیق ۳۰۳ میلیارد تومان و شرکت اصلی ۲۹۳ میلیارد تومان بود، که با تمام مشکلات و موانعی که داشته‌ایم به این سودآوری دست یافتیم. امیدواریم بتوانیم حجم پروژه‌های‌مان را در سال مالی ۱۴۰۳ افزایش بدهیم و متناسب با آن، قطعا فروش‌ و حاشیه سودمان را هم ارتقا بدهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24