Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: گزارش عملکرد آذر ماه بانک سینا از تداوم رشد های بنیادی در کلیدی ترین فاکتور های سنجش سلامت مالی و عملیاتی بانک حکایت داشته و عملا مصداق بارز ضرب المثل انگلیسی Tick all the boxes بوده است. ( همه چی تموم ! )

مدیریت منابع در بانک سینا

بورس24 : گزارش عملکرد آذر ماه بانک سینا از تداوم رشد های بنیادی در کلیدی ترین فاکتور های سنجش سلامت مالی و عملیاتی بانک حکایت داشته و عملا مصداق بارز ضرب المثل انگلیسی Tick all the boxes بوده است. ( همه چی تموم ! )

این بانک بورسی از معدود نماد های صنعت بانکی بوده که هر ماه تراز عملیاتی مثبت به سهامداران مخابره می کند. در آخرین ماه پاییز ، بانک توانسته با کسب 1.27 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و همچنین صرف 600 میلیارد هزینه انجام عملیات ، تراز عملیاتی خود را به بالاترین سطح تاریخ عملکرد یعنی 671 میلیارد تومان برساند.

از طرفی در مقیاس عملیاتی 9 ماهه منتهی به آذر 1402 ، تراز عملیاتی بانک رقم مثبت 4.53 هزار میلیارد تومان محاسبه شده که در قیاس با دوره مشابه شاهد جهش چشمگیر 91% این شاخص مالی مهم هستیم. بهبود تراز عملیاتی در صنعت بانکی به مشابه رشد حاشیه سود عملیاتی در صنایع تولیدی و بازرگانی بوده و نوید بخش سود سازی به مراتب بیشتر از دوره قبلی است.
خخخ

بررسی دیتای مندرج در گزارش آذر ماه بانک گویای آن است که سیاست های تدوین شده در خصوص جذب سپرده های اشخاص حقیقی و حقوقی اثربخش واقع شده و ظرف یک سال گذشته شاهد رشد سنگین جریان منابع مالی به سمت بانک و رسیدن مجموع سپرده ها به حوالی 80 هزار میلیارد تومان هستیم ( رشد بیش از 25.3 همتی ). پرواضح است که هر چه میزان منابع در دسترس بانک بیشتر باشد ، قدرت مانور مدیریت در اجرای پلن های درآمدی و سرمایه گذاری بیشتر خواهد بود ؛ به عنوان مثال اصلی ترین مجرای درآمدی بانک یعنی اعطای تسهیلات به طور مستقیم تحت تاثیر قدرت تسهیلات دهی بانک بوده و هر چه منابع در دسترس بیشتر باشد ، قدرت پمپاژ تسهیلات و در نتیجه کسب درآمد نیز بیشتر خواهد بود. 

به دنبال رشد سپرده های متمرکز شده در بانک ، توان تسهیلات دهی بانک نیز بیشتر شده و حجم تسهیلات اعطا شده در آذر 1402 بالغ بر 10.2 همت گزارش شده است ، رقمی که در قیاس با آذر 1401 ، رشد سنگین 76% را نشان می دهد.

در پی رشد حجم منابع مالی در دسترس ، در اسکیل 9 ماهه ، عایدی حاصل از اعطای تسهیلات با ثبت رشد 1.55 همتی در مقایسه با دوره مشابه ، به بیش از 6.25 هزار میلیارد تومان رسیده است. البته توجه فرمایید که در آذر ماه 1402 با شناسایی 914 میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات ، رکورد درآمدی جدیدی برای بانک سینا ثبت شده است. درآمد فوق در ماه قبل ، 797 میلیارد تومان گزارش شده ؛ فلذا ظرف 1 ماه گذشته ، شاهد جامپ 117 میلیاردی ارزش درآمد های ورودی به بیزینس از محل اعطای تسهیلات هستیم.

وسینا
و اما عیار کادر میریتی بانک سینا آنجایی مشخص می شود که با وجود افزایش 117 میلیاردی درآمد اعطای تسهیلات درآذر ماه ، سود پرداختی به سپرده گذاران که اصلی ترین مجرای خروجی نقد بیزینس است ، تنها به میزان 2 میلیارد افزایش یافته و این یعنی مدیریت بهینه و اقتصادی منابع در دسترس که بهبود تراز عملیاتی و در تیجه سود آوری شرکت را به دنبال دارد.

چارت تکنیکال سهم به تازگی از فاز اصلاحی خارج شده و پس از رسیدن به منطقه 300 تومان ، با استقبال خریداران مواجه شد. هم اکنون معاملات سهم در سطح مقاومتی 400 تومان دنبال می شود و در صورت عبور از منطقه ، سطح 500 تومان ایسگاه بعدی سیو سود معامله گران خواهد بود. البته پیش بینی می شود که با توجه به مخابره رکورد درآمدی در آذر ماه ، عبور از منطقه 400 تومان چندان کار دشواری نخواهد بود.

البته سناریوی بلندمدتی نیز برای این سهم توصیه می شود ؛ چرا که در یک سال گذشته ، در طول یکی از بدترین سال های بورس ایران ، با رسیدن به سقف 600 تومان ، بیش از 178% بازدهی به سهامداران تقدیم شده که در مقایسه با بسیاری از نماد های بورسی ، کم سابقه است.

هههه

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24