Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کماکان معتقدیم بازار محرک‌های خوبی برای رشد و برگشت به روند صعودی آغاز شده را دارد. از بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اخبار پیرامونی آن گرفته تا رشد آرام دلار نیمایی، اخبار و تحولات برخی از گروه‌های مورد توجه و در نهایت گزارش‌های میان‌دوره‌ای که احتمالا از هفته آتی راهی کدال خواهد شد و می‌تواند فضا را به سود بازار پیش ببرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز در ادامه تحرکاتی که در یک ساعت پایانی بازار شنبه تجربه کرده بود، با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد. اما تائید و تکذیبه‌های مکرر درخصوص مصوبه اخیر شورای رقابت در رابطه با اصلاح نرخ خودرو باعث شد تا سمت تقاضا کمی عقب نشسته و در انتظار روشن شدن ابهامات باقی مانده بماند. بنابراین با آشکار شدن ضعف طرف تقاضا به مرور شاهد حاضر شدن فروشنده‌ها در سطوح مختلف بازار بودیم و در همین راستا بخشی از رشد روزانه شاخص از دست رفت و این نماگر بدون تغییری بااهمیت در ارتفاع دو میلیون و 154 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. ثبت ارزش معاملات برای پنجمین روز متوالی در سطوح 4.2 الی 4.5 همت و تداوم خروج نقدینگی نشان می‌دهد که بازار نیاز به شوک‌های قوی‌تر برای برگشت به مدار رشد دارد. 

درخصوص تحولات سیاسی، برخی معتقدند فضا به‌ سمتی پیش رفته که عده‌ای پای ایران را به درگیری‌های اخیر باز کنند که البته تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و شرایط به خوبی مدیریت شده است. به نظر به بازار هم باید کمی حق داد که با احتیاط حرکت کند و ریسک‌های فعلی را در محاسبات خود لحاظ کند. و البته امیدواریم درست در زمانی که قرار است پتانسیل‌های بازار و فنر جمع‌شده ارزندگی رها شود، ناگهان رویداد عجیبی همچون آنچه در مهر ماه شاهد بودیم، رخ ندهد و بدشانسی و مشکلات جدیدی سر بازار خراب نشود. کماکان معتقدیم بازار محرک‌های خوبی برای رشد و برگشت به روند صعودی آغاز شده را دارد. از بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اخبار پیرامونی آن گرفته تا رشد آرام دلار نیمایی، اخبار و تحولات برخی از گروه‌های مورد توجه و در نهایت گزارش‌های میان‌دوره‌ای که احتمالا از هفته آتی راهی کدال خواهد شد و می‌تواند فضا را به سود بازار پیش ببرد.

درخصوص اخبار تجدید باید گفت که ظاهرا تلاش‌ها برای رفع سایر موانع باقی‌مانده در جریان بوده و به زودی اخبار تکمیلی به بازار مخابره خواهد شد. اما در بازار ارز، دلار که به کانال 51 هزار تومانی راه یافته بود، کمی آرام گرفت اما دلار نیما باری دیگر حرکت رو به جلوی خود را آغاز کرده و حالا با اطمینان بیشتری می‌توان گفت که به زودی کانال 40 هزار تومانی فتح خواهد شد. (روز گذشته نرخ حواله به 39,440تومان رسید). بازهم تاکید می‌کنیم که این رویداد اثر ماندگاری در شرایط بنیادی شرکتها و بطور کل بازار دارد و اتفاقا اگر کمی از حواشی سیاسی کاسته شود، این موضوع آشکارتر و اثرگذارتر خواهد شد. چراکه افزایش نرخ ارز به واسطه ریسک‌های سیاسی رویدادی نیست که بازار را به حرکت درآورد.

مورد سوم، اخبار و جریات خاص گروه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24